آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تعطیلی به روز پنجشنبه موکول شود، ارتباطات و مراودات رسمی و غیر رسمی، ادارات،…

فرمانده ارتش ایران : اوباما غلط می کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما طالب جنگ نیستیم اما اگر کشوری بخواهد نیروهای مسلح ما را امتحان کند باید بداند دوره «بزن و دررو» تمام شده است. شاید آن‌ها شروع کننده جنگ باشند اما پایان‌دهنده جنگ نیستند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان عصر امروز (سه‌شنبه) در یادوراه شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع) در پاسخ به برخی اظهارات مقامات آمریکایی گفت: ما دشمن را در هر نقطه‌ای که باشد به سزای عمل خود خواهیم رساند. دشمن ارتش را در دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دوران پس از جنگ امتحان کرده و به توان ارتش پی برده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امیر مؤمنان می‌فرمایند از دشمن بویژه دشمنی که از در صلح و دوستی وارد شده باید پرهیز کرد. دشمن روزی در خاورمیانه دنبال فرصت حمله نظامی و از بین بردن تأسیسات هسته‌ای کشورمان بود اما امروز این دشمن لبخند زده و عکس یادگاری می‌گیرد. امام علی (ع) فرموده از این دشمن باید پرهیز کرد زیرا دشمن به ما نزدیک می‌شود تا ما را خام کرده و غفلت ایجاد کند. ایشان می‌فرمایند باید حواسمان نسبت به این دشمن جمع باشد و نباید نسبت به او خوش‌گمان بود. ما هم نباید احساس کنیم که بعد از مذاکرات دیگر دشمنی آمریکا با ما تمام شده زیرا این یک دشمنی ریشه‌دار است. امام خمینی (ره) فرموده که آمریکا شیطان بزرگ است؛ آمریکا هنوز هم شیطان بزرگ است حتی اگر با ما عکس یادگاری بگیرد.

فرمانده نزاجا در ادامه خاطرنشان کرد: روابط کشورها با یکدیگر به صورت تعامل، رقابت یا تقابل است به طور مثال ما در بحث مرزها با ترکیه تعامل داریم اما در برخی مسایل منطقه‌ای با آن‌ها رقابت داشته و در مساله سوریه نیز با آن‌ها تقابل داریم. همین مکانیزم درباره آمریکا نیز وجود دارد. دیپلمات های ما کار بزرگی کردند و از این پس ما با آمریکا در زمینه مسایل هسته‌ای،‌ ورزشی و اقتصادی تعامل داریم اما در بسیاری از مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی با آمریکا تقابل داریم. ما از محور مقاومت، ثبات عراق، بیداری اسلامی حمایت کرده و با رژیم صهیونیستی مقابله می کنیم اما آمریکا به دنبال تجزیه عراق، نابودی محور مقاومت، مقابله با بیداری اسلامی و حمایت از رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین با بیان اینکه "دولتمردان آمریکا نشان داده‌اند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند"، افزود: هنوز امضای توافقنامه هسته‌ای خشک نشده که رئیس‌جمهور آمریکا ارتش ایران را به نابودی تهدید می‌کند. اوباما غلط می‌کند که چنین حرفی می‌زند. او هنوز ارتش جمهوری اسلامی ایران را نشناخته است. در حالی‌که آن‌ها ارتش ایران را در انقلاب محک زده و دیدند که ارتش در کنار مردم و امام ماند و در دوران جنگ هشت ساله و در زیر سنگین‌ترین تحریم‌ها مقاومت کرد. ارتش امروز بعد از جنگ هم به سلاح‌های بومی مجهز شد. آیا بهتر نیست آمریکا به جای گزافه‌گویی، به نصیحت رهبری گوش دهد و اشتباهات خود را تکرار نکند؟ دو هزار مؤسسه آینده‌پژوهشی در آمریکا چه می‌کنند که دولت آنها انقدر اشتباه می‌کند؟ این مواضع رئیس‌جمهور آمریکا حتی مصرف داخلی هم ندارد.

به گزارش ایسنا، پوردستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، درباره مقام شهید گفت: خداوند می‌فرماید شهید را مرده ندانید بلکه شهید در نزد خداوند روزی می‌خورد. این جایگاه بالا برای شهید برای این است که شهید خون خود را فدا می‌کند تا در جامعه نشاط، حرکت و جوشش ایجاد شود. شهید خود را فدا می‌کند تا دیگران راه او را ادامه دهند.

وی همچنین یادآور شد: اقتدار امروز نظام مرهون خون شهداست. اگر امروز وزیر امور خارجه ما یک طرف میز و شش قدرت جهان در طرف دیگر میز می‌نشینند، به برکت خون شهداست. اقتدار، امنیت و صلابت ما به خاطر خون شهداست. شهدا درس‌آموخته مکتب امام حسین (ع) هستند؛ امامی که یکه و تنها در برابر دشمن خود ایستاد.

رزمایش مشترک با سپاه و بسیج برگزار می‌شود
به گزارش ایسنا امیرپوردستان همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، از برگزاری شش رزمایش نیروی زمینی در سال جاری خبر داد و گفت: قرار است رزمایش مشترکی نیز با بسیج و سپاه برگزار شود تا قابلیت‌های رزمی نیروی زمینی افزایش یابد.

وی در ادامه توضیح داد: این رزمایش‌ها در منطقه جنوب شرق، شمال شرق، جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین درباره توافق هسته‌ای گفت: مواضع کلی نظام را مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند. ما اجازه بازرسی مراکز نظامی را نخواهیم داد.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------