آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

احمد شهید پول گرفتنش از عربستان را تکذیب کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در مصاحبه با تلویزیون دولتی انگلیس بی بی سی گفت: از عربستان پولی دریافت نکردم .

احمد شهید در پاسخ به این سوال که اگر کشوری بخواهد به تحقیقی در سازمان ملل کمک مالی بکند شرایطش چیست گفت البته که می شود کمک کرد این کمک باید از طریق بودجه کلی در دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو انجام بشود این بودجه را می شود برای یک ماموریت خاص داد یا به طور عمومی به بودجه این سازمان کمک بشود اما معمولا پذیرفتن بودجه برای ماموریت خاص یک کشور کار سختی است .


پایگاه خبری «الوعی نیوز»، با اتنشار سندی به نقل از پایگاه ویکیلیکس اعلام کرد سفارت عربستان در کویت به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر یک میلیون دلار رشوه داده است تا موضعگیری تندی در قبال ایران اتخاذ کند.
بر اساس این سند که جزو اسناد طبقه بندی شده و محرمانه است، سفارت عربستان سعودی در کویت به پرداخت یک میلیون دلار به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور وضع حقوق بشر در ایران اقدام کرده و متعاقب آن، احمد شهید مراتب تشکر عمیق خود را از وزیر خارجه عربستان ابراز کرده است و وعده داده است همه تلاش و توان خود را برای تشدید مواضعش در قبال پرونده ایران به کار خواهد گرفت.

سایت «ویکیلکس» در چارچوب انتشار بیش از نیم میلیون سند، اسناد محرنامه ای از وزارت خارجه عربستان سعودی منتشر کرد که این اسناد متضمن نامه های محرمانه این وزارتخانه با سفارتخانه های ریاض در جهان بوده است .


این اسناد حاوی تعداد زیادی از پیام های اینترنتی (ایمیل) و تلگراف بوده که میان وزارت خارجه عربستان و نمایندگی های این کشور در جهان رد و بدل شده بود.

 

اخبار سیاست خارجی - واحدمرکزی خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------