آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

احمدی‌نژاد تمام شد، ولی احمدی‌نژادیسم برای کشور خطرناک است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان این که احمدی‌نژاد تمام شد، احمدی‌نژادیسم را خطری برای کشور خواند.

صادق خرازی در مراسم افتتاح دفتر حزب ندای ایرانیان در شهرستان جیرفت به تشریح شرایط امروز کشور و موقعیت ایران در منطقه پرداخت و گفت: اکنون ایران پس از دهه‌ها مبارزه، مقاومت و استقامت موقعیت ویژه و بازدارنده‌ای را در جهان به دست آورده است. تحقق چنین فضیلتی به آسانی برای این مردم قابل دستیابی نبوده است.

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: جهانیان دیدند که تحریم، توطئه و بسیاری از مشکلات مانع حرکت مردم ایران نشد. شما مردم با فضیلت با وجود همه کمبودها و محرومیت‌ها مقاومت کردید و در شبستان تاریخ این مملکت خوش درخشیدید.

او افزود: شما مردم ایران چون صخره‌های صبر و نجابت در برابر همه مشکلات و توطئه‌ها مقاومت کردید و مقاومت شما امروز موقعیت برجسته ایران را در منطقه پرتلاطم خاورمیانه و معادلات جهانی رقم زده است.

خرازی در ادامه با اشاره به موقعیت امروز ایران یادآور شد: موقعیت بازدارنده ایران برای هر کشور محقق نمی‌شود. تمام خاورمیانه و جهان اسلام امروز متاثر از تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران است. نام امام (ره) بر شبستان تاریخ انسان و جهان نقش بسته است.

این فعال سیاسی با بیان این که اکنون باید نام ایران و تمدن ایرانی را با زر بر جریده تاریخ بنویسند و خواهند نوشت افزود: از مدیترانه تا اقیانوس هند و از یمن تا دشت قبچاق متاثر از فرهنگ و تمدن ایرانیان است. به یک معنا می‌توان گفت که ایران و فرهنگ ایرانی همه جا حضور دارد.

خرازی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای و تحولی که این مذاکرات در روابط بین‌الملل ایجاد کرده است اشاره کرد و گفت: وقتی که ما صحبت از قدرت بازدارندگی ایران می‌کنیم یعنی 6 قدرت جهانی در کنار قدرتی بزرگ به نام جمهوری اسلامی ایران برای اولین‌بار تحول بزرگی در ادبیات دیپلماسی به وجود می‌آورند. ایران الگوهای تهدید و سرکوب ازجنگ سرد تا به امروز را متحول کرده است. امروز کشور ما در میان تهدید و تحریم کره شمالی، حمله به عراق و لیبی بزرگ و بزرگ‌تر شده است. امروز ایران پارادیم جدیدی را در جامعه بین‌الملل تعریف کرده است و پارادیم گفت‌وگوهای دیپلماتیک را متحول کرده است.

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در ادامه با اشاره به تعریف و رویکرد اصلاحات و اصلاح‌طلبان نسبت به مسائل کشور گفت: اصلاحات معنایش این است که بتوانید کشور را از دایره جنگ و تحریم رهایی ببخشد. اصلاحات واقعی کشور را از بحران به سوی امنیت و آرامش سوق می‌دهد. این پیامی است که در طول سال‌های گذشته اصلاحات و اصلاح‌طلبان به جامعه ایران داده‌اند.

خرازی افزود: ما اصلاح طلبیم و با صدای بلند اعلام می‌کنیم که اصلاح طلبیم و امروز اصلاح طلبی را در عقلانیت و وحدت و تحمل یکدیگر تعریف می‌کنیم. آینده از آن کسانی است که شفاف با مردم سخن می‌گویند و دغدغه رستگاری ملت را دارند.

خرازی در ادامه با اشاره با ماندگاری اصلاحات گفت: معتقدیم اصلاحات ماندگاراست. هیچ کس نمی‌تواند از اصلاحات عبورکند چرا که اصلاحات بر قلب همه آحاد مردم ایران حاکمیت دارد. اصلاحات ریشه در مدینه النبی دارد. اساسنامه مدینه النبی و پیامبر رحمت با تحقق فضیلت‌های اجتماعی و عدالت آمیخته بود و امروز شعار اصلاحات همین موارد است.

خرازی هم‌چنین به رویکرد اصلاحات اشاره کرد و گفت: اصلاح‌طلبی یعنی این که ما به آلام مردم برسیم. آزادی‌خواهی و دموکراسی خواهی تنها یک روی سکه است یک روی دیگرعدالت‌خواهی و تلاش برای رفع مشکلات و آلام مردم این جامعه است. بحران فقر و کوچ مردم روستا به حاشیه شهرها قطعا زیبنده نظام اسلامی نیست.

رییس شورای مرکزی ندای ایرانیان گفت: تمام کسانی که مدعی اصلاح‌طلبی هستند باید نخستین گام‌شان و نخستین حرکت عملی‌شان باید در جهت رفع فقر و برقراری عدالت اجتماعی در این منطقه باشد.

او در ادامه افزود: من و برادرم ظریف بیش از سی سال از زندگی خود را در دیپلماسی گذرانده‌ایم و در میان ملت‌ها مردمی را به غیرت و شرافت و بزرگی ایرانی نمی‌توانید پیدا کنید.

خرازی در ادامه با اشاره به صحبت‌های گذشته خود در خصوص احمدی‌نژادیسم و خطر آن برای کشور یادآور شد: معتقدم و بارها هم در دو ماه گذشته در محافل مختلف در جمع فعالان سیاسی به صراحت و با صدای بلند گفته‌ام احمدی‌نژاد تمام شد، ولی احمدی‌نژادیسم خطری برای کشور است. خداوند سایه رهبری را بر کشور مستدام نگه دارد که اگر رهبری نبودند معلوم نبود جریان احمدی‌نژادیسم چه بلایی بر سر این کشور می‌آوردند.

وی گفت: ما سر تضاد و تنفر با کسی نداریم اما علت مخالفت ما با رویکرد احمدی‌نژادیسم ریشه در فلسفه فکری ما دارد. احمدی‌نژادیسم یک ملت را در طول یک دوره چند ساله تحقیر کرد. کسی که با بی‌تدبیری خود یک کشور را تا دروازه جنگ و خشونت پیش برد. اکنون زمان روشنگری و سخن آگاهانه است.

رییس شورای مرکزی ندای ایرانیان افزود: اگر آگاهانه سخن بگوییم مردم خودشان سره را از ناسره تشخیص می‌دهند. معلوم است که مردم ایران نمی‌توانند طنز و فکاهی غنی‌سازی اورانیوم دختر چهادره ساله در آشپزخانه را بپذیرند. معلوم است شعارهای تند و بی‌معنایی که سال‌ها رییس دولت پیشین داد را مردم نمی‌پذیرند. اگر بخواهیم وقایع 8 ساله گذشته را مرور کنیم غصه پر قصه 7 گنبد افلاک است. اکنون لازم است با هوشمندی و وحدت مانع از بازگشت این تفکر شویم.

او گفت: باید با وحدت خود به مجلسی رای دهیم که با تفکر خود به دنبال حل مشکلات مردم باشد. این تفکر برای جیب‌های خودش نباید فکر کند. اکنون لازم است هوشمندانه در عرصه سیاسی حضور داشته باشیم.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------