آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

روحانی: جلسات فراوان و فوق العاده ای در شورای عالی امنیت ملی در مورد توافق داریم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


روحانی: می‌توانیم با نون و قلم در برابر قدرت‌های جهان بایستیم

رییس جمهوری با بیان این که چهره صلح طلبی ملت ایران در مذاکرات هسته ای برای جهانیان روشن شده است، افزود: ما ملت متجاوز و جنگ طلب نبودیم اگر خدای ناکرده روز ی به این کشور تجاوزی شود ، متجاوز به حول و قوه الهی پشیمان خواهد شد.

رییس جمهوری با بیان این که چهره صلح طلبی ملت ایران در مذاکرات هسته ای برای جهانیان روشن شده است، افزود: ما ملت متجاوز و جنگ طلب نبودیم اگر خدای ناکرده روز ی به این کشور تجاوزی شود ، متجاوز به حول و قوه الهی پشیمان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه سه شنبه در اختتامیه سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که در سالن اجلاس سران برگزار شد این مطلب را بیان کرد.

رییس جمهوری به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: چرا امروز فرزندان شما در عرصه منطق مذاکره و دیپلماسی توانستند به اهدافی که مورد نظر بود دست یابند. به خاطر این که پذیرفتیم مسیر اعتدال مسیر مناسبی است و نه افراط و تفریط.

روحانی افزود: نه آنقدر به دنیا بد بین باشیم که بگوییم سخن گفتن ثمر و اثری ندارد و نه آنچنان تفریط که بگوییم در برابر جهان کاری نمی شود انجام داد و هرچه که می گویند باید بپذیریم.

وی با تاکید بر این که ما مسیر اعتدال را انتخاب کردیم، اظهار کرد: بعضی به غلط یا درست فکر می کردند چون قدرت های بزرگ در برابر ما هستند نباید پشت یک میز بنشینیم، می گفتند دنیای امروز دنیای ظالمانه است و قدرت های بزرگ تابع منطق نیستند پس یا باید تسلیم شویم و یا مقابله کنیم.
رییس دولت یازدهم افزود: آنچه را که این دولت انتخاب کرد راه سوم بود. ما در برابر دنیا و قدرت های بزرگ نباید تسلیم شویم اما می توانیم با منطق و استدلال با علم و دانش و هنر دیپلماسی و فن مذاکره، کاری کنیم که نه تسلیم شویم و نه از اهداف خود دور گردیم.

روحانی اشتباه را در اینجا توصیف کرد که می گویند دنیا باید تسلیم شود خوب معلوم است که نمی شود.

وی ادامه داد: اما می گوییم دنیا تسلیم منطق و حرف شود. ما می گفتیم قوانین و چارچوب هایی وجود دارد که باید طرف را وادار کنیم سخن حق و مقررات بین المللی را بپذیرد.

رییس جمهوری نکته دیگر را موضوع باخت و برد مطرح کرد و گفت: ما می گوییم مسیر دیگری هم هست. مذاکره در کنار هم نه رو در روی هم تا بتوانیم به جایی برسیم و به اهدافمان رسیده و طرف مقابل هم بگوید من هم به اهدافم رسیدم. من معتقدم که برد- باخت در دنیای امروز نادرست است و اگر هم شدنی باشد پایدار نمی ماند و آن کسی که احساس باخت می کند در آینده ای کوتاه بازی را به هم می زند.

روحانی مذاکرات را سخت توصیف کرد و گفت: مذاکره کنندگان ما در طول 22 ماه مذاکره ساعت های سختی را پشت سر گذاشتند. گاهی برای یک واژه همچون حرف THE یا A با هم جنگیدند چراکه هرکدام آنها می توانست معنای جمله را عوض کند.

وی افزود: اکنون که در شورای عالی امنیت ملی جلسات فراوان و فوق العاده ای داریم که درباره برجام بحث می کنیم و همین امروز صبح هم بحث می کردیم که اگر جای این دو واژه عوض می شد چه تفاوت هایی می توانست ایجاد شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه طرف ما نه یک کشور بلکه شش کشوری بودند که گاهی با خودشان ناهماهنگ بودند، گفت: اکنون یکی از مذاکره کنندگان در جمع شما است آقای تخت روانچی؛ کار بسیار پیچیده ای بود اما ثابت شد که این کار شدنی است.

رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به توافق موقت ژنو افزود: این توافق که همچنان در حال اجرا است علامتی بود که اعتدال مسیر درستی است و به معنای امکانپذیر بودن و برد – برد، درست بودن تعامل سازنده و نتیجه دادن مقاومت ملت بزرگ است.

روحانی تاکید کرد: اگر ملتی زیر یک پرچم و زیر سایه یک رهبر و با یک دولت با سرمایه اجتماعی در کنار هم منسجم باشد می توانیم در برابر قدرت های جهان بایستیم و این بار با نون و قلم.

رییس جمهوری با شکرگزاری از خداوند متعال که فرصت را به وی داد تا در جمع فرهنگیان باشد، گفت: حقوقدانان و دیپلمات ها شاگردان این نهاد مقدس هستند و هر زمان که در کشور عزیز ما ایران آموزش و پرورش راه خود را پیدا کرد، فارابی ها، ابن سیناها، ابوریحان ها، خواجه نظام ها و خواجه نصیرها بروز و ظهور پیدا کردند.ما باید ابتدا فروتن باشیم و در برابر علم و دانش فروتنی کنیم و آنجایی که پرده حیا و خجالت مفهوم ندارد جایی است که باید در برابر علم زانو زده و هرکجا که علم است به سراغ آن برویم. از یونان تا چین که در روزگار گذشته این شعار را دنبال می کردیم که حکمت گمشده مومن است.

وی ادامه داد: هرکجا حکمت، دانش و علم است، جایی است که باید در پی گمشده واقعی خود باشیم و یکی از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی آن بود که به ما آموخت چگونه باید به نهاد علم و آموزش استقلال ببخشیم، حرمت نگه داریم و آن را به روز کرده و به جامعه متصل کنیم.

رییس دولت تدبیر وامید با تاکید بر این که آموزش و پرورش باید برای استقلال باشد خطاب به روسای آموزش و پرورش اضافه کرد: شما بهتر از همه می دانید که چگونه باید به نوجوان و جوان آموخت و بهتر می دانید که کدام کتاب درسی دارای نقص است و یا کدام کتاب دارای شرایط بهتری است.
روحانی تاکید کرد: ما باید از تجربه شما بیاموزیم، تجربه شما باید در کنار هم جمع شود تا آینده بهتری را برای فرزندان ما رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید حرمت این نهاد را پاس بداریم یادآور شد: معلم همان جایگاهی را دارد که فرمود: هرکسی کلمه ای را به من آموخت مرا بنده خود کرده است؛ آنچه بیش از همه در جامعه ما باید حرمت داشته باشد معلم است.

رییس جمهوری درباره ضرورت تحول و مدرنیزه کردن آموزش و پرورش نیز گفت: معنای تحول و مدرنیزه این نیست که از کامپیوتر و فضای مجازی بتوانیم استفاده کنیم که معنای تحول از این بالاتر است. درست است که می گویند کسی که قدرت استفاده از فضای مجازی را ندارد نمی تواند ادعای علم کند چون امروز از طریق این فضا شما در سریع ترین زمان ممکن به آخرین دستاوردهای علمی دسترسی دارید.

روحانی ادامه داد: نمی شود به نسل جوان گفت از این فضا استفاده نکند البته باید حواسمان باشد و به فرزندان جامعه بیاموزیم که مبادا از این طریق مسیر انحراف و ضربه به دین و اخلاق در زندگی آنان پدیدار شود. ما باید بگوییم این وسیله چقدر مفید و حساس است و احتمالا اگر حواسمان نباشد چقدر خطرناک.

وی اضافه کرد: اما مدرنیزه شدن آموزش و پرورش تنها این موضوع نیست. فضای جامعه و مدارس و همچنین فضای افکار نسل جوان باید متحول شود و امروز در شرایطی هستیم که باید جهانی بیاندیشیم و محلی عمل کنیم.


اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------