آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

اظهارات معاون رئیس‌جمهور درباره شکایت یاران احمدی‌نژاد، کاسبان تحریم، انتخابات و ...



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شکایت احمدی‌نژاد فرصتی مناسب برای بیان حقایق به مردم است
اظهارات معاون رئیس‌جمهور درباره شکایت یاران احمدی‌نژاد، کاسبان تحریم، انتخابات و ...

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان این که مردم فرق بین بهانه‌جویی کودکانه و نقد سازنده را درباره توافق هسته‌ای می‌دانند، تصریح کرد: دولت از نقد دلسوزانه استقبال می‌کند اما بعضا برخی انتقادات تخریبی است چرا که عده‌ای کاسب تحریم با حصول توافق منافع نامشروع خود را از دست دادند.

مجید انصاری‌، معاون پارلمانی رییس‌جمهور در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در پایان سال برگزار خواهد شد، دولت وظیفه قانونی و حقوقی دارد که روشن هست و آن تمهید همه مقدمات لازم از تغییر وزارت کشور برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم است.اظهارات معاون رئیس‌جمهور درباره شکایت یاران احمدی‌نژاد، کاسبان تحریم، انتخابات و ...

وی در ادامه این مطلب افزود: در این زمینه خوشبختانه  وزارت کشور  اقدامات لازم را شروع کرده و هماهنگی لازم را با شورای نگهبان دارد و تلاش خواهد شد که به امید خدا با بهره گیری از تجربیات گذشته انتخاباتی از هر جهت سالم و قانون برگزار شود و زمینه مشارکت همه مردم فراهم شود.

انصاری همچنین تصریح کرد: به لحاظ سیاسی دولت، انتخابات را عرصه اعمال اراده مردم می داند و رئیس جمهور که برآمده از انتخابات آزاد مردم است و مجری قانون اساسی است، تبعا سایر مقامات اجزایی و مسئولان کشور اهمیت نقش حضور مردم در صحنه و انتخاب ملت واقف است و به همین سبب تاکید شخص دکتر روحانی و دولت این است که سعی کنیم فضای سیاسی کشور را پر نشاط و پر امید نگه داریم.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: چرا که در این فضا مردم احساس مشارکت بیشتری خواهند کرد و به هر میزان  این احساس تقویت شود، مشارکت در انتخابات افزایش می یابد و افزایش میزان مشارکت مردم یکی از مولف های مهم  اقتدار ملی ما است.

دولت روحانی هر روز در معرض انواع اتهامات است
انصاری در پاسخ به نقد وارد شده به دولت از جانب مخالفان مبنی بر تلاش دولت برای مهندسی روانی انتخابات مجلس گفت:دولت که هر روز در معرض انواع اتهامات هست البته تنها این موضوع در مجلس نیست، آزادی عمل در کشور ما وجود دارد، رسانه ها و  فعالان سیاسی و تبعا مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه مردم بازتاب دهنده سلایق مختلف جامعه است و حتما اقلیتی درون مجلس هستند که نگاه منتقدانه و بعضا غیر منصفانه به رفتار و اظهارات رئیس جمهور دارند.

وی هم چنین تصریح کرد: اگر مهندسی انتخابات به معنای  دخالت در امر انتخابات و خدای نکرده سو استفاده از امکانات ملی و دولت به نفع جریان، گروه، فرد و حزب خاص است، مطلقا چنین چیزی نیست و دولت به انتخابات امانت دارانه نگاه می کند و تاکید مکرر کرده که باید همگان مطابق قانون از امکانات به صورت عادلانه برخوردار باشند و خلاف قانونی صورت نگیرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: طبیعی است که دولت دیدگاه هایی در اداره کشور دارد و سعی می کند دیدگاه های خود را تبیین و ترویج کند و حتما دوست دارد با حفظ استقلال و جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی، به هر میزان همدلی، هماهنگی و همفکری میان دولت و مجلس بیشتر باشد. چرا که اگر ارتباط بیشتر باشد، سرعت پیشرفت کارها در کشور بیشتر خواهد بود و برنامه های دولت برای توسعه همه جانبه کشور باشتاب تر خواهد بود.

انصاری تصریح کرد: از این جهت دولت سعی خواهد کرد برنامه ها و دیدگاه های خود را به روش دموکراتیک و آزاد تبلیغ کند، مردم تصمیم گیر هستند. مردم ایران هم ثابت کردند بسیار باهوش و وفادار به آرمان ها انقلاب و قدر شناس خادمان خود هستند. این را تجربه نشان داده که برآیند رای مردم هر چه باشد همان مصلحت و منفعت کشور خواهد بود.

وی با رد نقد وارد شده به دولت در مورد تلاش برای مهندسی انتخابات تصریح کرد من این تعبیر را درست نمی‌دانم اما اگر توقع دارند دولت در برابر انتقادات فزاینده و بسیار تند و غیر منصفانه سکوت کند، نه این دولت مقتدر و معتدلی است و با تکیه بر ادب جمعی، اخلاق اسلامی و حقوق مدنی و قانونی سعی خواهد کرد از خود و حقوق به حق خود دفاع کند و اندیشه های خود را تبیین کند.

شکایت دولتمردان سابق از دولتمردان فعلی فرار رو به جلو است/انتقاد از تعطیلی جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت قبل
انصاری درباره شکایت احمدی نژاد از جهانگیری و مشایی از پور محمدی تصریح کرد: پر واضح است که دولت در روند بررسی مسائل هر کجا به تخلفی و سو استفاده بر بخورد، بر اساس وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی که دارد در مقام  استیفای حقوق مردم ایفای نقش می کند.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از استقرار دولت تدبیر و امید  به دستور آقای رئیس جمهور در اجرای موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی که از شعارها و وعده های روحانی بود، ستاد ویژهای تشکیل شد و جهانگیری معاون اول مسئول این ستاد انتخاب شد.

انصاری در خصوص این موضوع افزود: ستاد مبارزه با فساد اقتصادی مدت ها درگذشته تعطیل شده بود، در این دولت با حضور نمایندگان سایر قوا و مسئولان ذی ربط تشکیل جلسه دادند و رسیدگی کردند و گام به گام در هر موضوعی اگر به فسادی بر می خورند اقدام قانونی را انجام می دهند. این اقدام قانونی در بعضی موارد پیگیری برای بازگرداندن اموال یا وجوه مطلق به بیت المال مردم است، در برخی مواقع لازم باشد از طریق قوه قضاییه و طرح شکایت اقدام کنند، که این کار را انجام داده اند.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد:  تصور می کنم اقدام آقای احمدی نژاد و تیم شان فرار رو به جلو است چون به خوبی می دانند چه حجمی از تخلفات و شکایات در راه است و دولت بنا ندارد کوچکترین اغماضی نسبت به حقوق مردم بکند. حتما پیگیری خواهد کرد.

شکایت احمدی نژاد از جهانگیری فرصت مناسبی برای بیان حقایق در مورد خود احمدی نژاد است/ از شکایت های طرح شده برای استیفای حقوق مردم و روشن شدن حقایق استفاده می کنیم
معاون امور مجلس رییس دولت یازدهم در خصوص شکایت های مطروحه تاکید کرد: شکایت آقای احمدی نژاد از دکتر جهانگیری فرصت مناسبی را به وجود آورده است تا بسیاری از حقایقی که دولت بنا بر ملاحظاتی مطرح نمی کرد را عنوان کند. دولت اعتقاد داشت که طرح و بازگو کردن آنها ممکن بود بحث سیاه نمایی مطرح شود اما حالا که آقای احمدی نژاد و دوستان شان این فرصت را فراهم کردند دولت و آقای جهانگیری استقبال کردند.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه مدارک کافی را ارائه خواهد شد. رسیدگی قضایی به این موضوعات علاوه بر اینکه به استیفای حقوق مردم منتهی خواهد شد، موجب روشنگری و آگاهی مردم نسبت به آن چیزی که در گذشته اتفاق افتاده است، می شود.

نتایج نظرسنجی مخالفان دولت در مورد توافق هسته ای با نتایج نظر سنجی دولت در مورد رضایت مردم از توافق هسته ای یکی بود
انصاری در ادامه با تاکید بر رضایت کلیت جامعه از عملکرد دولت روحانی در پرونده هسته ای گفت: بعد از اعلام نتایج توافق هسته ای از چند طریق نظرسنجی های کارشناسان علمی در سطح کشور و در جامعه آماری گسترده ای صورت گرفت. برخی از این نظرسنجی ها از سوی جریان های مخالف دولت و حتی منتقد شدید مذاکرات هسته ای صورت گرفت که نتایج و آمار آن بسیار به هم نزدیک است.

وی افزود: همان طور دکتر جهانگیری عنوان کردند، 80 درصد مردم ابراز رضایت کردند و تعداد زیادی باقی ماند از 100 درصد به طور ضمنی ایرادهایی به برخی موارد توافق داشتند اما  مخالف کامل و قطعی بیش از همان چند درصد نیست. این موضوع را در چهره مردم می بینیم امروز امید و نشاطی به وجود آمده، مردم حس می کنند غرور ملی آن  حفظ شده و اقدام بی نظیر تاریخی رخ داده است که یک کشور جهان سوم اما با تکیه بر انتخاب و مردم و اتحاد داخلی با هدایت رهبری و میدان داری دولت خدمت گذار توانسته در یک کارزار سخت با  قدرت های بزرگ جهانی ظرف 22 ماه حضور مقتدرانه داشته باشد و همه خطوط قرمز نظام و منافع ملی را رعایت کند و جهان را وادار به پذیرض حقوق مردم کند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر این که امروز در پرتو مذاکرات هسته ای  اعتراف حقوقی و  قانونی شورای امنیت سازمان ملل را بر حق غنی سازی  هسته ای ایران را به دست آوردیم، گفت: امروز جهان حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخته و حتی تولید صنعتی و علمی انبوه هسته ای صلح آمیز را پذیرفتن و اکنون ایران وارد باشگاه هسته ای جهان شد. همچنین گام های اولیه و موثر برای رفع تحریم ها از سوی  شورای امنیت و اتحادیه اروپا برداشته شد.

دولت همه برنامه‌هایش را به موضوع مذاکرات پیوند نزده بود/چند سال پیش بالاتر از سطح مدیر کل در مذاکرات و مقامات با ایران حاضر نمی شدند
وی ادامه داد: فراموش نکردیم چند سال پیش در شرایطی بودیم که بالاتر از سطح مدیر کل در مذاکرات و مقامات با ایران نوعی تحریم وجود داشت. امروز سران کشورهای بزرگ و معتبر جهان در نوبت به آمدن به ایران هستند و همه از رئیس جمهور برای بازدید و سفر به کشورشان دعوت می کنند. با وجود اینکه مراحل  اجرای توافق در گام های نخستین است، هیات های اقتصادی از کشورهای گوناگون جهان در رفت و آمد هستند. ما هستیم که تعیین می کنیم شرایط سرمایه گذاری در ایران چگونه باشد. ایران است که می گوید  سرمایه گذاری در بخش تولید و تولید صادرات را می پذیریم. ما امروز هستیم که برای چگونگی ورود سرمایه گذاران خارجی شرط می گذاریم. تمام این ها  افتخاراتی است که در پرتو مذاکرات به دست آمده است، البته دولت همه برنامه هایش را به موضوع مذاکرات پیوند نزده بود و در 22 ماه در حوزه اقتصاد ، سلامت و روان سازی کارهای اداری کارهای بزرگی انجام داده است.

انصاری با بیان این که ما فکر می کنیم توافق هسته ای مسیر را برای رفع مشکلات مردم هموار کرده است. در حال حاضر مهمترین اولویتی که دولت مدنظر گرفته سرمایه گذاری مولد برای ایجاد اشتغال پایدار در قشر جوانان است. دغدغه اول  ما  در سفرهای استانی بدون استثنا در همه استان های کشور بحث اشتغال و به خصوص جوانان تحصیلکرده دختر و پسر است.

وی ادامه داد: دولت در این عرصه احساس وظیفه می کند، ایجاد اشتغال زایی بدون سرمایه گذاری داخلی و خارجی و مشارکت عامه مردم میسر نیست. دولت سعی کرده است وارد حاشیه سازی نشود، خیلی تلاش داشتند دولت را به حواشی بکشاند اما دولت با تدبیر درست مسیر خود را انتخاب و البته سختی ها را تحمل کرده است. دولت شرایط دشواری به لحاظ درآمدهای عمومی، کاهش قیمت نفت و کاهش میزان صادرات نفت را پیش روی دارد باوجود این شرایط دولت با تدبیر توانسته تا اینجا کشور را هدایت کند.

دولت روحانی به دنبال تعامل سازنده با قوا است/نقش هیات رییسه مجلس در حمایت قوه مقننه از دولت روحانی
انصاری در خصوص رویه دولت روحانی با سایر قوا گفت:تا همین چند سال پیش به خاطر داریم که  روابط  دولت و مجلس تا چه سطحی تنزل کرده بود و شاهد چه صحنه های نا خوشایندی برخورد بودیم اما دولت تدبیر و امید سعی کرد با قوا تعامل خوب و سازنده داشته باشد و امروز در طول دو سال روابط دولت با مجلس و قوه قضاییه در سطح مطلوبی است.

وی ادامه داد: این دولت توانست با مجلسی که ترکیب سیاسی آن موافق و مدافع روحانی نبود، با درستی رفتار کند هم هیات رئیسه مجلس و دولت در این مسیر اثر گذار بود و جلسات متعدد توانست سطح روابط را افزایش دهد.

 در گفتار اقلیت منتقد مجلس تناقض وجود دارد/مهندسی، نظارت، هدایت و رهبری مقام معظم رهبری مهم‌ترین نقش را در پرونده هسته ای داشت
انصاری در خصوص رویکرد منتقدان توافق هسته ای در مجلس گفت:این روزها در مجلس نطق هایی انجام می شود، برخی نمایندگان سر تا پای پرونده هسته ای را ناقض و شکست خورده معرفی می‌کنند و از طرف دیگر می گویند دولت می خواهد توافق به نفع جریان سیاسی خود مصادره کند و من متوجه نمی شوم که آیا شکست مصادره کردن دارد.

وی تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد موفقیت و پیروزی  دولت در مذاکرات هسته ای آنقدر بزرگ است که هر گروه سیاسی آن را مصادره کند، پیروز میدان رقابت خواهد بود. اما من به عنوان  عضوی از دولت و هم به عنوان فعال اصلاح طلب عرض می کنم، که توافق هسته ای و دستاورد مذاکرات هسته ای، دستاورد ملی محسوب می شود و متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست، آن چیزی که به دست آمد رهاورد همدلی و همزبانی خوب در عالی ترین سطوح در کشور بود

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: فکر می کنم امسال بخواهیم مصداق کامل از همدلی و همزبانی دولت و ملت که مقام معظم رهبری آغاز سال نامگذاری کردند، معرفی کنیم، پرونده هسته ای است. چون در این موضوع از بالا به پایین نگاه کنیم، مهندسی، نظارت، هدایت و رهبری مقام معظم رهبری مهم ترین نقش را ایفا کرد.

وی ادامه داد: در طول مذاکرات، نقش شخص رئیس جمهور به عنوان یک حقوقدان برجسته و کارشناس در موضوع مذاکرات هسته ای و انتخاب بسیار هوشمندانه و خوبی که ایشان از تیم مذاکره کننده داشتند، نقش بسیار بزرگی ایفا کردند و مطمئن هستم تیم مذاکره کننده به لحاظ ترکیب حقوقی، دیپلماتیک و اشراف بر فن مذاکره تیمی بی نظیر بود و بهتر از این چینش  ممکن نبود.

بهتر از تیم ظریف و همکارانش در مذاکرات ممکن نبود/ قدرداتی از ریاست مجلس در روند به نتیجه رسیدن مذاکرات
انصاری در ارزیابی کار فنی و کارشناسی تیم مذاکره کننده خاطر نشان کرد:مدیریت و اجرای خود دکتر ظریف و همکاران او مذاکرات انجام شد، حمایت های مکرر اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به خصوص شخص آقای لاریجانی نقش بسیار ارزشمندی در به نتیجه رسیدن مذاکرات داشتند.

وی افزود: نباید فراموش کرد که لاریجانی یکی از شخصیت های مطلع و مسلط به پرونده هسته ای است. حمایت قوه قضاییه،  بسیاری از جریان های سیاسی  و حمایت گسترده عامه مردم از تیم مذاکره کننده موجبات توفیق را فراهم کرد. بنابراین توافق هسته ای دستاورد ملی است، هیچ گروهی نباید توافق را به خود منحصر کند و از این دستاورد به عنوان منافع ملی همه باید حمایت کنیم.

مردم فرق بین نقد دلسوزانه و بهانه جویی کودکانه را می فهمند/ عده ای کاسب تحریم با حصول توافق منافع نامشروع خود را از دست دادند/بازار کاسبان تحریم کساد شده است
انصاری با بیان این که دولت از نقد دلسوزانه استقبال می کند گفت: البته اشکالی ندارد نقد دلسوزانه و مشفقانه انجام شود، اما بهانه جویی کودکانه و نوعی انتقام جویی های غیر منصفانه درست نیست. مردم فرق بین نقد سازنده و بهانه جویی را می فهمند.

وی ادامه داد:خارج از مراکز رسمی ما مخالفت‌هایی را با اصل مذاکرات و دستاوردهای آن می بینیم. بعضا از روی حسن نیت نیست و افرادی منافع بزرگ و نا مشروعی داشتند که هنوز ابعاد آن مشخص نشده که با توافق مسیر منافع را از دست می دهند و کاسبی  کساد شده است.

انصاری در این خصوص تاکید کرد: کاسبان تحریم احساس می کنند بازارشان کساد شده است و چیز عجیبی است که در خارج هم می بینیم صهیونیست ها و رژیم اسرائیلی در حد جنون آشفته شده اند و اما خوشبختانه این دستاورد توانست با ابزار مذاکره و ابزار حقوقی و فنی ضمن اینکه منافع ملی ما را تامین کرد و زمینه رفع تحریم ظالمانه را از سر مردم برداشته اسرائیل را بیش از هر زمان دیگر در انزوا قرار داده است.

بهره برداری سیاسی و جناحی از توافق هسته ای عملی غیراخلاقی است
وی افزود: در داخل ضمن محترم شمردن انتقاد سازنده برخی حرکات موزیانه به نیت خیر نیست و مردم هوشیار هستند و باید مراقب هم باشند به هر صورت هر گونه بهره برداری  سیاسی، حزبی، گروهی و جناحی و انحصار طلبانه از این دستاورد بزرگ ملی را عملی غیر اخلاقی می داند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اختلاف در دولت اسرائیل بین رئیس جمهور و  نخست وزیر این رژیم گفت: لابی صهیونیست ها در آمریکا و  برخی از کشورهای مرتجع تلاش می کنند در مسیر اجرایی شدن توافق سنگ اندازی کنند.

اخبار سیاسی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------