آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رشیدی کوچی: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی گشت ارشاد کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت که برای انتخابات اخیر مجلس ردصلاحیت شد، در توییتی نوشت: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی و مخرب…

مسعود پزشکیان: اظهارات آقای حدادعادل، اعتبار بخشیدن به سخنان کذب چند صهیونیست است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

واکنش مسعود پزشکیان به سخنان حدادعادل :
اصولگرایان اگر کوچکترین سندی، بیش از سخنان مایکل لیدن دارند آن را منتشر کنند / آیا اصولگرایان بقیه ادعاهای صهیونیست‌ها را هم همینطور چشم بسته قبول می‌کنند؟

اگر جریان اصولگرا به جز گفته‌های آقای لدین سند دیگری درباره آن نامه دارد، باید آن را رو کند/قطعا اگر مستندات بیشتری وجود دارد باید منتشر شود و اتفاقا اصلاح‌طلبان هم از این کار استقبال می‌کنند تا وطن فروشان و خائنین به میهن و انقلاب معلوم شوند. اما اگر چیز دیگری نیست اصولگرایان باید بابت این همه تهمت توضیح دهند

مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب مجلس در گفت و گو با «خرداد» به نطق روز چهارشنبه حدادعادل در صحن علنی واکنش نشان داد و آن را اعتبار بخشیدن به موضع‌گیری صهیونیست‌های آمریکایی دانست. او معتقد است که اصولگرایانی چون حدادعادل آنقدر غرق دعواهای داخلی شده‌اند که حاضرند حرف آمریکایی‌ها را با چشم بسته و بدون تحقیق بپذیرند، اما چشم خود را بر سخنان و استدلال‌های مستند اصلاح‌طلبانی که خود قسمتی از نظام هستند، ببندند.

اتهام‌زنی اصولگرایان تندرو علیه جریان اصلاحات با یک ادعا دوباره به اوج خود رسیده است؛ ادعای نامه برخی از اصلاح‌طلبان در سال 2009 به مقامات آمریکایی برای تحریم بیشتر ایران. حالا حتی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس هم وارد این بازی جدید شده و در نطق روز چهارشنبه خود با حمله به جریان اصلاحات این نامه را «شرم آور» خواند و گفت که «تا ابد برای نویسندگان آن که البته نام خود را اعلام نکرده‌اند، سیاه‌رویی به بار می‌آورد.»

 

مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب مجلس در واکنش به این نطق به «خرداد» می‌گوید: «متاسفانه گویا اتهام‌زنی و تهمت‌پراکنی علیه یک جریان سیاسی ریشه‌دار در انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر نه تنها هزینه‌ای ندارد، بلکه تبدیل به یک افتخار هم شده و مدام عده‌ای از اصولگرایان می‌خواهند از این راه برای خود اعتبار کسب کنند.»
 
وی ادامه می‌دهد: «تا حالا خیلی‌ها از جریان اصولگرا با پیش کشیدن همین دست اتهامات برای خود جایگاه کسب کرده‌اند و حریف را کنار زده‌اند و ما چیزی بیش از این از آنها توقع نداشتیم. اما از آقای حدادعادل که جریان اصولگرا ایشان را به عنوان مرد اخلاق معرفی کردند، توقع نداشتیم چنین قضاوتی داشته باشند. چرا که استناد به یک نامه بدون امضا و مجعول که تنها طرف آمریکایی درباره آن ادعایی دارد نمی‌تواند منطبق با اخلاق و منطق سیاسی باشد. من از آقای حدادعادل سوال خواهم کرد که آیا واقعا اصل آن نامه و امضاهای آن را دیده‌اند؟»

پزشکیان با بیان اینکه «اگر جریان اصولگرا به جز گفته‌های آقای لدین سند دیگری درباره آن نامه دارد، باید آن را رو کند»، می‌افزاید: «قطعا اگر مستندات بیشتری وجود دارد باید منتشر شود و اتفاقا اصلاح‌طلبان هم از این کار استقبال می‌کنند تا وطن فروشان و خائنین به میهن و انقلاب معلوم شوند. اما اگر چیز دیگری نیست اصولگرایان باید بابت این همه تهمت توضیح دهند.»

وی خطاب به حدادعادل اضافه می‌کند: «اگر صرفا قرار است به گفته‌های چند صهیونیست تندروی آمریکایی استناد شود آیا امثال آقای حدادعادل بقیه حرف‌های این افراد درباره جمهوری اسلامی را به همین سادگی قبول خواهند کرد؟ همین افراد بودند که بدون هیچ سندی گفتند ایران اسلامی قصد ساخت بمب اتمی دارد و یا کارهای تروریستی انجام می‌دهد. آیا این حرف‌ها را هم باید قبول کرد؟ متاسفانه رفتارهای نظیر موضع‌گیری آقای حدادعادل صحه گذاشتن بر سخنان کذب چند صهیونیست آمریکایی و اعتبار بخشیدن به آنهاست.»

پزشکیان معتقد است: «تندروهای آمریکایی چون از توافق هسته‌ای عصبانی هستند به هر دری می‌زنند تا آن را بی اعتبار کنند. به همین دلیل هم برای اینکه بگویند تحریم‌ها علیه ایران موافقانی در داخل داشته این دست اظهارات کذب را مطرح می‌کنند تا بتوانند امیدشان را برای ادامه آن بازیابی کنند. آنها می‌خواهند به دروغ این پیام را بسازند که عده‌ای از سیاسیون در ایران با تحریم و تقابل بین المللی موافق هستند، حال آنکه دقیقا عکس این است. در این سال‌ها چه کسی به اندازه اصلاح‌طلبان به این تحریم‌های ظالمانه اعتراض داشت و برای رفع آن تلاش کرد؟»

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس همچنین می‌گوید: «اصولگرایان همیشه از روش اتهام‌زنی برای حذف رقیب داخلی بهره برده‌اند. سوال من از آقای حداد عادل این است که آیا واقعا ارزش دارد که برای متهم کردن رقبای داخلی خودتان که انقلاب و نظام را هم قبول دارند، به سخنان کذب سر سخت‌ترین و تندروترین دشمنان کشور اعتبار ببخشید؟ من واقعا از این همکاران اصولگرا می‌خواهم تا اگر اطلاعات بیشتری از آنچه که آمریکایی‌ها گفته‌اند، درباره آن نامه دارند حتما آن را منتشر کنند تا ما بدانیم که صرفا استنادشان به سخنان یک صهیونیست آمریکایی نبوده است.»

پزشکان در پایان تاکید می‌کند: «جای تاسف است که امثال آقای حدادعادل حاضرند با چشم بسته و بدون اینکه لحظه‌ای تردید کنند حرف دشمنان نظام را بپذیرند، ولی وقتی نوبت به بیان منطق رقبای داخلی‌شان که قسمتی از نظام هستند می‌رسد، خود را به نشنیدن می‌زنند.»

 

اخبار سیاسی -  خردادنیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------