آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

بیانیه پایانی هجدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بیانیه پایانی مجلس خبرگان:

شورای عالی امنیت ملی و مجلس خطوط قرمز نظام را در «برجام» رعایت کنند

مجلس خبرگان رهبرى در هجدهمین اجلاسیه طی بیانیه‌ای تأکید کردند: شورایعالی امنیت ملی و نمایندگان مجلس خطوط قرمز نظام را در «برجام» رعایت کنند و مسئولان مراقب رخنه و نفوذ بیگانگان باشند.

متن کامل بیانیه پایانی هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبرى بدین شرح است:

 

امت وفادار و بزرگوار ایران اسلامى!
مجلس خبرگان رهبرى، ضمن تبریک دهه کرامت؛ به ویژه ولادت باسعادت حضرت على بن موسى الرضا «علیه آلاف التحیة و الثناء» و تقدیر و تشکر از حضور باشکوه شما مردم مؤمن در راهپیمایى روز قدس، در پایان هجدهمین اجلاس دوره چهارم، پس از بحث و تبادل نظرپیرامون اهم مباحث داخلى و بین المللى، نکات زیر را مورد تأکید قرار مى‏دهد:

1. ولایت فقیه محکم ترین سدّى است که در عصر غیبت، همواره در مقابل تهاجم استکبار ایستادگى کرده است؛ از فتواى تحریم تنباکو گرفته تا فتاواى جهادیه فقهاى عظام شیعه و نهضت مشروطیت و قیام امام خمینى«قدس سره» در برابر رژیم طاغوت پهلوى و استقرار نظام اسلامى و زعامت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‏الله خامنه‏اى «مدظله العالى» در برابر توطئه ها و فتنه هاى داخلى و خارجى و حفظ «اسلامیت» و «جمهوریت» نظام. مجلس خبرگان رهبرى، بیعت مجدد خود با ولایت فقیه و آرمانهاى والاى بنیانگذار انقلاب اسلامى را اعلام مى‏دارد.

2. امت فهیم ایران به حول و قوه الهى، خود را براى برگزارى پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبرى و دهمین انتخابات مجلس شوراى اسلامى در اسفندماه آماده مى کند تا با حضور حماسى خود برگى دیگر از دوران پرفراز و نشیب انقلاب اسلامى را ورق زند. مجلس خبرگان رهبرى از آحاد ملت، انتظار دارد پرشورتر از گذشته در صحنه ی این دو انتخاب مهم و سرنوشت ساز حضور یابند و با حفظ انسجام، همبستگى و هوشیارى و سالم نگاه داشتن فضاى جامعه و پرهیز از تفرقه، نمایندگانى متعهد به قانون اساسى و ارزش هاى اسلامى، ملتزم به ولایت فقیه، عالم و متخصص، باتقوا و شجاع و مدافع حقوق محرومان را انتخاب نمایند. ما ضمن تقدیر از تلاش هاى همه ی دست اندرکاران امر انتخابات، از شوراى محترم نگهبان مى خواهیم که با اعمال نظارت استصوابی در راستاى صیانت از شرع مقدس و قانون اساسى، در بررسى صلاحیت ها دقت لازم را به عمل آورند.

3. ضمن تقدیر از زحمات دولت در کاهش تورم، اجراى طرح تحول سلامت، برنامه‏ریزى براى ادامه ی حرکت علمى کشور، تلاش براى مدیریت مصرف آب و غیره با گرامی داشت یاد و خاطره ی دولتمردان شهید، رجایى و باهنر؛ از رئیس جمهور محترم و مسؤولان نظام اسلامى مى‏خواهیم نسبت به حفظ، صیانت و تعمیق فرهنگ اسلامى ـ ایرانى، تقویت هویت ملى و انقلابى، پاسدارى از فرهنگ ایثار، شهادت، حجاب و عفاف، ترویج ارزش ها، اهتمام، به قانون امر به معروف و نهی از منکر و بیان صریح مواضع انقلابى، تلاش کنند و با رصد توطئه هاى دشمنان که فرهنگ اسلامى را نشانه رفته-اند؛ مراقب برخى‏حرکت هاى آشکار و پنهان داخلى و خارجى بوده و با سالم سازى فضاى فرهنگى، «مدیریت عرصه فرهنگ بر مبناى اصول و شعارهاى امام و انقلاب» و عرضه ی محتواى غنى دینى و ملى، مانع گسترش فرهنگ پلید استکبارى و استعمارى در جامعه شوند.

4. از مسئولان می خواهیم با تکیه بر شعار «ما مى توانیم» و اتکاء به توانمندى هاى داخلى، نسبت به حمایت از بخش خصوصى، تولیدکنندگان و صنعتگران داخلى، شرکت های دانش بیان، کاهش وابستگى‏ بودجه ی کشور به نفت، تلاش براى کاهش فاصله ی طبقاتى و جلوگیرى از ورود کالاهاى قاچاق، تشریفاتى و تجملاتى و نیز کالاهایى که مشابه داخلى‏ دارند؛ اهتمام ویژه داشته باشند و با نظارت لازم برای بهبود کیفیت اقلام داخلی اقدام کنند و با توسعه ی نظارت و تعمیق آن و برخورد سریع، قاطع و بی تبعیض با متخلفان اقتصادی، راه شکل گیری تخلفات بعدی را ببندند. هم چنین در روند حرکت عمومى کشور، تداوم خصومت دشمنان، هوشیارى در مقابل رخنه و نفوذ بیگانگان، پرهیز از حاشیه سازى، حفظ ارزش ها و مبانى امام و انقلاب اسلامى و آمادگى و هوشیارى همه جانبه در مقابله با استکبار جهانى بویژه شیطان بزرگ و رژیم غاصب اسرائیل، برنامه ریزى براى رشد و توسعه نهادهاى دانش بنیان و حفظ و تقویت شتاب علمى و بهره ورى و به کارگیرى نیروها و سرمایه هاى عظیم انسانى و ایجاد زمینه هاى کسب و کار و اشتغال مناسب براى آنان بویژه متخصصان و نخبگان، توجه به عدالت در مسیر پیشرفت، مدیریت جدى بازرگانى خارجى و تدوین برنامه‏اى منسجم و زمان بندى شده براى تحقق اقتصاد مقاومتى، باید مورد توجه کامل مسؤولان قرار داشته باشد.

5. با قدردانى از تلاش هاى تیم مذاکره کننده هسته‏اى، از شوراى عالى امنیت ملى و نمایندگان محترم مجلس شوراى اسلامى مى‏خواهیم تا با حفظ وفاق ملى و دقت نظر در مفاد «برجام»، رعایت اصول قانون اساسى، خط قرمزهاى نظام، رهنمودهاى مقام معظم رهبرى و مصالح عالیه ی کشور را سرلوحه ی کار خود قرار دهند تا علاوه بر حفظ دستآوردهاى علمى و فنآورى صلح آمیز هسته‏اى، جلوى هرگونه فریبکارى، زیاده خواهى و سوء استفاده احتمالى از سوى آمریکا و هم پیمانانش گرفته شود.

6. در سال «همدلى و همزبانى ملت و دولت» بر تقویت قواى سه گانه تأکید مى کنیم و تضعیف هر یک از ارکان حاکمیت را از سوى مسؤولان و جریانات سیاسى، برخلاف مصالح عمومى جامعه و موجب نفوذ دشمنان مى دانیم. بى-شک دولت، مجلس، قوه قضائیه، شوراى نگهبان و سایر نهادها، خود را تابع ولى فقیه دانسته، در چارچوب سیاست ها و رهنمودهاى مقام معظم رهبرى حرکت نموده و خود را در قبال پاسخگویى به پیشگاه الهى و مطالبات مردم مسؤول مىدانند.

7. با توجه به روحیه ضد استعماری ملت بزرگ ایران در طول تاریخ و بزرگداشت روز مبارزه با استعمار، ضمن تقبیح توطئه هاى شوم مستکبران و اذناب آنان جهت تجزیه کشورهاى اسلامى به‏ویژه جنایت دولت سعودى در حمله به مردم بى دفاع و مظلوم یمن و کمک به جنایتکاران تکفیرى براى کشتار مسلمانان و ایجاد ناامنى در کشورهاى فلسطین، عراق، سوریه، بحرین و یمن از حافظان امنیت جمهورى اسلامى قدردانى کرده، امنیت و آرامش کشورهاى مظلوم منطقه را از خداوند متعال مسئلت مى‏نمائیم.

8. با تأکید بر حج ابراهیمى و عمل به رهنمودهاى امام راحل و مقام معظم رهبرى از حاجیان بیت الله الحرام مى‏خواهیم ضمن اغتنام این فرصت عظیم علاوه بر تلاش براى انجام صحیح مناسک و اعمال عبادى حج بر روح حقیقى و معنوى حاکم بر این اعمال، توجه بیشترى داشته و با حفظ وحدت، برائت خود را از مشرکان و مستکبران جهان اعلام دارند.

9. در آستانه سال تحصیلى و بازگشایى مدارس، حوزه ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشى بر رشد و توسعه علمى و عملى و کسب فضائل اخلاقى و اسلامى دانش آموزان، طلاب و دانشجویان و تقویت باورهاى دینى و انقلابى و ایجاد بسترهاى تعالى آنان از سوى مسؤولان، اساتید و معلمان عزیز تأکید نموده، از زحمات و تلاشهاى این عزیزان قدردانى مى کنیم.

در پایان ضمن آرزوى علو درجات براى روح ملکوتى حضرت امام خمینى«قدس سره» و شهداى والامقام انقلاب اسلامى، توفیقات روزافزون و سلامتى مقام معظم رهبرى، حضرت آیت الله خامنه‏اى«مدظله العالى» را از خداوند متعال مسئلت داریم.

والسلام علیکم و رحمة الله

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------