حاشیه های جلسه پرتنش کمیسیون ویژه برجام



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

حاشیه های جلسه پرتنش کمیسیون ویژه برجام؛
عراقچی خطاب به نماینده دلواپس: اگر دوباره اهانت کنید، جواب می دهم / رسایی: تا حالا ثابت شده، دولت اوباما دولت راستگویان است

سیدعباس عراقچی مذاکره کننده ارشد کشورمان در جلسه کمیسیون ویژه برجام خطاب به حمید رسایی گفت: شما که خود را با کنگره مقایسه می کنید، بروید و ببینید که آیا انها به بند بند برجام گیر می دهند؟ آنها دائما به اوباما می گویند چرا متحدان مان را در منطقه به ایران فروخته اید؟

سیدعباس عراقچی مذاکره کننده ارشد کشورمان در جلسه کمیسیون ویژه برجام خطاب به حمید رسایی گفت: شما که خود را با کنگره مقایسه می کنید، بروید و ببینید که  آیا انها به بند بند برجام گیر می دهند؟ آنها دائما به اوباما می گویند چرا متحدان مان را در منطقه به ایران فروخته اید؟

رسایی در جلسه کمیسیون برجام خطاب به عراقچی گفت: ما سیاسی هستیم، ما جناحی هستیم یا هر اسمی که روی ما می گذارید، اما رهبری به عوان ناظر مطلع و منصف می گویند قرار شد مذاکره کنید تا تحریم ها برداشته شود اما تحریم ها برنداشته نشده است.

وی افزود: شما سوسنگرد را آزاد کرده اید، اما خرمشهر و ابادان را داده اید به آنها.

رسایی اضافه کرد: تا به حال ثابت شده هر چه امریکایی گفته اند راست بوده است، تا حالا ثابت شده ان ها دولت راستگویانند.

عراقچی در پاسخ گفت: عجیب است که استناد شما به دولت امریکا است، این دولت قصدا داشته 6 بار به ایران حمله کند، اما الان به کنگره می گوید بعد از 15 سال برای حمله در جایگاه بهتری هستیم. در واقع، دشمنی که به دنبال تغییر حکومت بود و دائما می خواست حمله کند، تحریم ها را بر خواهد داشت و غنی سازی ما را به رسمت میشناسد.

وی افزود: متاسفانه داخلی ها ابهت مردم ایران را می شکنند. شما که خود را با کنگره مقایسه می کنید، بروید ببینید که آیا انها به بند بند برجام گیر می دهند؟ آنها دائما به اوباما می گویند چرا متحدان مان را در منطقه به ایران فروخته اید؟

پس از این موضوع، آقامحمدی نماینده دیگر مجلس اتهاماتی را نسبت به ظریف و تیم هسته ای مطرح کرد و گفت «دوستان وزارت خارجه‌ای به خاطر رفتار با آمریکایی‌ها، در کمیسیون به گونه‌ای دیگر سخن می‌گویند».

عراقچی در پاسخ گفت: آقای اقامحمدی، اگر دوباره اهانت بکنید، من جواب می دهم.

پس از این تنش، حجت الاسلام ابوترابی نسبت به سخنان رسایی و دیگر نمایندگان، انتقاداتی را مطرح کرد که در این حین کوچک زاده سخنان او را قطع کرد و نگذاشت سخنان او منعقد شود.

وی گفت: آقایانی که انتقاد می‌کنند و همه چیز را زیر سوال می‌برند، آیا مدل بهتر از این مدلی که دولت به توافق رسیده‌ است، دارند؟ پس ارائه دهند. تیم‌ مذاکره‌کننده توانست برخلاف دولت قبل که باعث شد ایران به ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل متحد برود، ما را از ذیل این فصل منشور ملل خارج کرد.

ابوترابی در واکنش به اقدام کوچک زاده گفت:  شما به توپ می بندید، اما نمی گذارید صحبت کنیم.

وی سپس از اقدام کوچک زاده نسبت به قطع سخنان او ناراحت شد و برای لحظاتی حاضر به ادامه سخنرانی خود نشد.

کوچک زاده سپس سئوالات برخی از نمایندگان حاضر از جمله ابوترابی را ساختگی خواند که این نیز موجب اعتراضاتی شد.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------