آخرین اخبار سیاسی

معین الدین سعیدی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

معین الدین سعیدی: کودکان کار و نحیف شدن سفره های مردم مهمتر از بگیر و ببندهای حجاب نیست؟

نماینده مردم چابهار، ضمن انتقاد از وضعیت فعلی کنترل حجاب در خیابان ها، تاکید کرد: در بحث عفاف و حجاب باید به رویکرد امامین انقلاب رجوع…

سوال جنجالی نعمتی از ظریف در کمیسیون برجام که مخاطبش جلیلی بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در جلسه عصر دیروز کمیسیون برجام که امروز از شبکه خبر پخش شد، بهروز نعمتی سوالی از ظریف پرسید که برای لحظاتی نظم جلسه را بهم ریخت.

 از نکات جالب در جلسه عصر دیروز کمیسیون برجام، طرح سوال نعمتی از ظریف بود. سوالی که در واقع اعتراض او به نحوه مواجهه سعید جلیلی و هم فکرانش با برجام را می رساند. وقتی که تاجگردون نوبت سوال خود را به نعمتی داد او سوالش را اینطور مطرح کرد و گفت: در جلسه صبح آقای جلیلی به صراحت توضیح داد که هیچ تحریمی لغو نمی شود. اگر اینطور است خیلی شفاف به مردم بگویید تا بدانند. اصلا چه تضمینی وجود دارد که شما فردا زیر همه چیز نزنید.؟ چون ایشان (جلیلی) که 6 سال مسئولیت پرونده هسته ای را برعهده داشته الان زیر خیلی چیزها می زند. شما چندین بار تکرار کردید که تحریم ها لغو می شوند اما ظاهرا برای آنها سوال است و اینطور می گویند که تحریم ها لغو نشده اند. اگر این طور است که لطفا صریح بفرمایید تا مردم بدانند.

وقتی نعمتی به این بخش از سوالش رسید که سعید جلیلی گفته تحریم ها لغو نشده اند زاکانی به اعتراض گفت آقای جلیلی چنین چیزی نگفت. نعمتی هم با عصبانیت گفت: اتفاقا این حرف خود ایشان است. فیلمش هم موجود است و می توانید ببنید. با این حال اما اعتراض از سوی نمایندگان حامی جلیلی ادامه داشت و نعمتی دوباره تاکید کرد: متن حرف های من آقای ظریف و سعید جلیلی همه موجود است و می توانید مراجعه کنید. من به سخنگو نیاز ندارم و حرفهایم را خودم بیان می کنم.

ظریف هم در پاسخ به او گفت که قصد پاسخگویی به سخنان جلیلی را ندارد و بعد پاسخش را خطاب به نعمتی مطرح کرد و دوباره تاکید کرد که تحریم ها لغو خواهند شد. ظريف گفت: من قصد پاسخ به دکتر جليلي را ندارم. کما اينکه زماني که مسئوليت پرونده را داشتند هيچ حرفي نزدم. کما اينکه من از منتقدين جدي بودم اما يکبار هم مصاحبه نکردم. اما چند نکته مي گويم. کل تحريم هاي اتحاديه اروپا از روز اجرا لغو مي شود. کليه تحريم ها ايالات متحده متوقف مي شود. علاوه بر آن برخي تحريم ها مانند تحريم ناوگان هوايي لغو مي شود.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------