آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

مصلحي: احمدي نژاد جفا كرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مصلحي: احمدي نژاد جفا كرد/ قطعنامه‌ای که درباره برجام تصویب شد بزرگترین جنایت رخ داده است

وی در پاسخ به سئوال یکی از حاضران در جلسه پیرامون برجام هسته‌ای و اینکه آیا این سند افتحارآمیزی است و یا سند نفوذ و تسلط دشمن؟ چنین پاسخ داد: تنها توصیه من به آحاد مردم ایران درباره تصمیم‌گیری پیرامون برجام این است که یکبار متن برجام هسته‌ای را به طور کامل بخوانند و سپس خود قضاوت کنند، فقط بدانید قطعنامه‌ای که درباره برجام تصویب شد بزرگترین جنایت رخ داده است.

وزیر سابق اطلاعات اظهار کرد: دولت نهم و دهم یک دولت ارزشی و برپایه نیروهای انقلابی بود؛ البته این بدان معنا نیست که هیچ اشتباه و یا خطایی در آن سال‌ها شکل نگرفته است، اما باید دو سال پایانی دولت دهم را از عمر دولت نهم و دهم مجزا کرد، صریح بگویم احمدی‌نژاد در دو سال پایانی به نیروهای انقلابی جفا کرد.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی امشب در مراسمی که در سلسله نشست‌های بصیرت‌افزایی که به همت تشکل رویش برگزار شده بود، پیرامون سخنان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در چهاردهم خردادماه امسال درباره اصول گفتمان امام راحل، اظهار کرد: ایجاد حکومت اسلامی در ایران، بیداری اسلامی در دنیا و جهان اسلام و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) از اهداف امام راحل برای قیام و تشکیل انقلاب اسلامی بود که امروز شاهد محقق شدن دو هدف نخست هستیم.

وی، داشتن این تفکر که با پیروزی در یک صحنه علیه دشمن کار را تمام‌ شده بدانیم، غلط است، ادامه داد: نباید با یک پیروزی در برابر دشمن به خود غره شویم و کار را تمام‌‌شده بدانیم؛ هشدارهای مداوم مقام معظم رهبری پیرامون هجمه‌ها و نفوذهای دشمن بر این اساس است.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: موانع و مشکلات هرگز نباید باعث سرخوردگی امت اسلامی در راه انقلاب اسلامی شود؛ رهبر معظم انقلاب در سخنان ۱۴ خردادماه خود بر ۷ اصل از اصول گفتمان امام راحل‌(ره) اشاره کردند.

مصلحی تصریح کرد: اصل اولی که از گفتمان امام راحل توسط مقام معظم رهبری بیان شد این است که امام راحل به دنبال اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی بودند؛ امام درباره اسلام ناب محمدی از توصیفاتی چون اسلام ائمه اطهار(ع)، اسلام فقرای دردمند و اسلام محرومین و پابرهنگان یاد می‌کردند.

وزیر اطلاعات دولت دهم تبیین کرد: کنار گذاشتن اصطلاحات گفتمان امام راحل یکی از صدها نقشه شوم دشمنان است که متأسفانه عده‌ای در داخل کشور هم به این موضوع کمک می‌کنند.

وی، حذف کردن آرام‌آرام واژه مستضعفین که جزو گفتمان امام راحل‌ بود بر همین اساس دانست و توضیح داد: امام راحل‌ تأکید می‌کردند که مراکز وهابیت و صهیونیستی در جهان، مراکز فتنه و جاسوسی است؛ امام راحل‌ اسلام‌های منحرف در مقابل اسلام ناب را اسلامی اشرافیت، اسلام ابوسفیان و اسلام آمریکایی می‌دانستند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه یهود همواره از صدر اسلام تاکنون به دنبال مقابله با اسلام ناب بوده است، عنوان کرد: به غیر از جنگ بدر و احد، یهود در تمام جنگ‌ها در برابر پیامبر اسلام(ص)، نقش کلیدی داشت، علم کردن ابوسفیان و معاویه در برابر اهل‌البیت و ائمه معصومین(ع) با طراحی یهودیان بود.

مصلحی تصریح کرد: بنی امیه ۸۴ سال بر امت اسلامی حکومت کرد که ۴۱ سال آن را معاویه حاکم بود. در تمام این مدت جنگ نرم سختی علیه اسلام ناب از سوی بنی‌امیه شکل گرفت، یهود در وادی جنگ نرم در برابر اسلام ناب همه جریانات و اقوام را شناسایی کرد و در نهایت بنی‌امیه را برای مقابله با اسلام ناب بهترین گزینه یافت.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در ۱۴ خردادماه امسال فرمودند که چنانچه راه امام را گم و یا فراموش کنیم و یا عمداً کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی محکمی خواهد خورد، اضافه کرد امروز هم یهود صهیونیست درصدد آن است که جریان بنی‌امیه زمانه را چه در داخل و چه در خارج از کشور برای مقابله با نظام اسلام و انقلابی اسلامی شناسایی و بر روی آن سرمایه‌گذاری کند.

مصلحی در توضیح اهداف تحریف کلام و گفتمان امام راحل‌ توضیح داد: هدف اول حساسیت‌سنجی خواص و مردم نسبت به ارزش‌های اسلامی است، حضور میلیونی مردم در صحنه‌هایی چون انتخابات، روز قدس، ۲۲ بهمن و حتی تشییع شهدای غواص پیام روشنی را به استکبار جهانی منعکس می‌کند.

* استکبار جهانی با ابزار بنی‌امیه داخلی درصدد دو قطبی کردن جامعه است
وی در ادامه به برخی از تلاش‌ها و نقشه‌های شوم استکبار جهانی علیه اسلام و انقلاب اشاره کرد و متذکر شد: همه هم و غمّ استکبار این است که جامعه را به سمت دوقطبی شدن پیش ببرد؛ استکبار جهانی تمام تلاش خود را می‌کند که با شناسایی و سرمایه‌گذاری روی جریان بنی‌امیه داخل کشور، جامعه را به سمت دوقطبی پیش ببرد.

وزیر سابق اطلاعات، هدف دوم استکبار را ریل‌گذاری جدید از سوی برخی افراد و جریانات با هدف عدول از اندیشه‌های امام راحل‌ عنوان کرد و یادآور شد:‌ هدف سوم تحریف، آغازی بر سناریوی تغییر نظام، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وزیر اطلاعات دولت دهم تشریح کرد: چهارمین هدف از تحریف گفتمان امام راحل توسط دشمنان را آغازی برای استحاله نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین تغییر در برخی از گفتمان‌های مکتب امام راحل عنوان و تأکید کرد: پس از تحریف مکتب و گفتمان امام راحل باید به مراحل پروژه این توطئه دشمن اشاره کرد و به آن توجه داشت.

وی، تفکر سازندگی که نقطه مقابل با اندیشه حمایت از محرومین بود را در ابتدای دولت سازندگی از نخستین مرحله از مراحل پروژه تحریف گفتمان امام راحل دانست و گفت: دقیقاً در همین زمان بود که رهبر معظم انقلاب نخستین فریادهای خود را پیرامون مباحث فرهنگی زدند.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: مرحله دوم پروژه تحریف امام راحل در دوره اصلاحات رقم خورد که شامل تمرکز و القای دو موضوع نفی و انکار اندیشه‌های امام توسط روزنامه‌های زنجیره‌ای و نفی ناکارآمدی نظام توسط مسئولان بود.

مصلحی، تلاش برای تعریف انحرافی از ولایت فقیه را از دیگر مراحل پروژه تحریف گفتمان امام راحل دانست و اضافه کرد: در فتنه ۸۸ دو هدف عمده پیگیری می‌شد؛ نخست کینه‌ورزی و انتقام‌جویی از خط امام و دوم ستیز و مبارزه با اصول مکتب امام راحل بود.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: در فتنه جدیدی که پیش رو داریم هرگز شاهد اتفاقاتی چون اهانت به رهبری، پاره کردن عکس امام و توهین به آرمان‌های انقلاب نیستیم، بلکه فتنه‌گران با احترام و نام بردن از ولایت فقیه درصدد حذف این جایگاه والا هستند.

* القای ضرورت کنار آمدن با استکبار نقشه دشمن است
مصلحی یادآور شد: مرحله بعدی پروژه تحریف گفتمان امام راحل در دو سال پایانی دولت دهم شکل گرفت که البته عده‌ای به اشتباه از آن به عنوان جریان انحرافی یاد می‌کردند، اما من شخصاً هرگز به جریان انحرافی قائل نبودم، چراکه زمانی به بحثی جریان گفته می‌شود که دارای یک عقبه سنگین و قوی باشد، اما لفظ حلقه انحرافی برای این امر بهتر است.

وی تبیین کرد: چارچوب فعلی دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی شامل القای ضرورت کنار آمدن با استکبار به عنوان تنها گزینه است.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: ایجاد اشتباه محاسباتی برای برخی از مسئولان از دیگر چارچوب‌های دشمن است که متأسفانه تا حدودی محقق شده است.

مصلحی با بیان اینکه استکبار جهانی برای مقابله با انقلاب اسلامی یک تقسیم کار در سیستم اطلاعاتی خود ایجاد کرده است، بیان کرد: MI۶ ،CIA و موساد سه ضلع سرویس اطلاعاتی است که مجموعه اروپایی و جهان را زیر چتر حکایتی خود علیه انقلاب اسلامی قرار داده است.

* قطعنامه‌ای که درباره برجام تصویب شد بزرگترین جنایت رخ داده است
وی تأکید کرد: تلاش برای فرسایش ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نظام جمهوری اسلامی علیه استکبار جهانی از دیگر چارچوب‌های دشمن است، دشمنان درصدد هستند که ظرفیت‌های نظام را دچار فرسایش کنند.

وزیر اطلاعات دولت دهم عنوان کرد: پیوند زدن مشکلات معیشتی مردم به جهت‌گیری‌های سیاسی نظام همچون دفاع از فلسطین وحزب‌الله لبنان از دیگر نقشه‌های دشمنان است.

وی در پاسخ به سئوال یکی از حاضران در جلسه پیرامون برجام هسته‌ای و اینکه آیا این سند افتحارآمیزی است و یا سند نفوذ و تسلط دشمن؟ چنین پاسخ داد: تنها توصیه من به آحاد مردم ایران درباره تصمیم‌گیری پیرامون برجام این است که یکبار متن برجام هسته‌ای را به طور کامل بخوانند و سپس خود قضاوت کنند، فقط بدانید قطعنامه‌ای که درباره برجام تصویب شد بزرگترین جنایت رخ داده است.

وزیر سابق اطلاعات همچنین در پاسخ به سئوال دوم درباره دولت نهم و دهم و برخی از اشتباهات و خطاها، اظهار کرد: دولت نهم و دهم یک دولت ارزشی و برپایه نیروهای انقلابی بود؛ البته این بدان معنا نیست که هیچ اشتباه و یا خطایی در آن سال‌ها شکل نگرفته است، اما باید دو سال پایانی دولت دهم را از عمر دولت نهم و دهم مجزا کرد، صریح بگویم احمدی‌نژاد در دو سال پایانی به نیروهای انقلابی جفا کرد.

وی در پایان افزود: برخی از مشکلات کشور را می‌توان به تحریم‌ها گره زد، اما این مقدار اندک است، به عنوان نمونه معوقات بانکی کشور مسئله‌ای بزرگ در اقتصاد کشور است که پشت پرده آن براساس سند و مدرک، مقوله سرمایه‌داری است که در دوران سازندگی شکل گرفت.

 

اخبار سیاسی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------