آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

جهانگیری: می‌گویند دیگر راجع به گذشته صحبت نشود، منافع ملت را نمی‌توان برای خوشایند افراد فدا کرد/ بابک زنجانی گردن کلفتی می کتد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این‌که «برخی مسائل مزمن حل نشده از گذشته باقی مانده است» گفت: ده‌ها و حتی صدها سال هم که طول بکشد، مسائل مزمن حل نشده از گذشته باید گفته شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این‌که «برخی مسائل مزمن حل نشده از گذشته باقی مانده است» گفت: ده‌ها و حتی صدها سال هم که طول بکشد، مسائل مزمن حل نشده از گذشته باید گفته شود.

اسحاق جهانگیری با اشاره به «مدیریت سازمان تامین اجتماعی در دولت‌های نهم و دهم» خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی نماد سازمانی است که در دوره‌ای از عمر خود دچار فرسودگی سازمانی شد. در مدیریت کشور در مقطعی مدیریت به جای آرام کردن فضا برای فعالیت،‌ فضا را متشنج می‌کرد که حتی این تشنج به سران قوا نیز می‌رسید. در آن مقطع دولت رئیسی برای سازمانی به طور مثال سازمان تامین اجتماعی تعیین می‌کرد ولی نهاد دیگری این انتصاب را خلاف قانون اعلام می‌دانست. نهاد دیگری نیز وزیری را که این انتصاب را انجام داده بود استیضاح می‌کرد و بدین ترتیب یک فرسودگی سازمانی در این سازمان اتفاق می‌افتاد.

وی با اشاره به اظهارات برخی مبنی بر این‌که «نباید دیگر راجع به گذشته صحبت شود» خاطرنشان کرد: گاهی اوقات دوستان می‌گویند که دیگر راجع به گذشته صحبت نشود، اما برخی مسائل مزمن حل نشده از گذشته باقی مانده است و ده‌ها و حتی صدها سال هم که طول بکشد، مسائل مزمن حل نشده از گذشته باید گفته شود. کسی نباید از تکرار برخی مسائل حل نشده مربوط به گذشته ناراحت شود. منافع ملت را نمی‌توان برای خوشایند افراد فدا کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به پرونده اقتصادی بابک زنجانی با تاکید بر این‌که «بابک زنجانی در مقطعی دو میلیارد و 700 میلیون دلار پول دریافت کرده و دیگر آن را پس نداده است» خاطر نشان کرد: او تاکنون یک سال است که در زندان به سر می‌برد اما با گردن کلفتی هیچ گاه این پول‌ها را پس نداده است. این آقا در مقطعی به تامین اجتماعی پیشنهاد داد که به امضای خرید شرکت‌های این سازمان 4 میلیارد و 200 میلیون یورو پول می‌پردازد و طبق توافقی که در این زمینه انجام گرفته است، این مبلغ را به صورت فرضی و بر روی کاغذ پرداخت می‌کند و چک تضمینی به معادل مبلغ 17 هزار میلیارد تومان از تامین اجتماعی دریافت می‌کند. او این چک را به سازمان بازنگردانده است. سازمان تامین اجتماعی در مقاطعی از حوزه کارکرد خود خارج شد و چنین سازمانی که باید به ضعیف‌ترین و مستضعف‌ترین افراد جامعه کمک کند در مقطعی دچار چنین مشکلاتی شد.

وی با اشاره به «اقدامات دولت یازدهم در بازگرداندن آرامش به کشور» تاکید کرد: یکی از افتخارات دولت یازدهم بازگرداندن آرامش و ثبات به کشور برای آن بود که نهادها به وظایف خود عمل کنند، همان‌طور که اکنون نیز مشاهده می‌کنید دیگر سازمان‌هایی از جمله تامین اجتماعی در آرامش کار خود را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر این‌که «اطمینان می‌دهم که مشکلات کشور را یکی پس از دیگری حل خواهیم کرد» اظهار کرد: اطمینان می‌دهم که با اقداماتی که در بخش‌های مختلف از جمله بخش سیاست خارجی انجام گرفته است حتما به فضل الهی مشکلات کشور را یکی پس از دیگری حل خواهیم کرد.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------