آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

دوپینگ انتخابات صداوسیما برای جلیلی ره به‌جایی نمی‌برد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

قائم‌مقام پیشین صداوسیما گفت: نمی‌توان با فضای حمایتی صداوسیما٬ کسی را برای انتخابات آینده مهیا ساخت و این انگیزه‌های انتخاباتی ره به جایی نمی‌برد.

احمد پورنجاتی در گفت‌وگو با ایلنا٬ با اشاره به توقف پخش تلویزیونی نشست‌های کمیسیون ویژه برجام، اظهار داشت: اتخاذ رویکرد جانبدارانه و سیاسی‌کاری‌های صداوسیما به‌ویژه در عرصه‌های سیاسی و بخش‌های مربوط به فعالیت‌های گوناگونی که موردعلاقه این رسانه‌است، پدیده تازه‌ای نیست.

سال‌هاست شاهد رشد بیمارگونه غده چرکینی در ساختار صداوسیما هستیم
وی افزود: متاسفانه ما سال‌هاست شاهد رشد بیمارگونه غده چرکین معیوبی در ساختار رسانه‌ای صداوسیما هستیم که هر روز بیش از پیش نمایان می‌شود. باوجود آن‌که صداوسیما از فرط شتاب‌زدگی‌ای که ناشی از نوعی دلشورهٔ عقب‌افتادن از قافله گرایش‌ افکار عمومی به انتخاب‌های مستقل از فضاسازی رسانه‌ای‌است،‌ همواره اقدام به پاره‌ای القائات روانی به‌خصوص در بزنگاه‌های انتخاباتی می‌نماید، اما به‌نظر می‌رسد که این‌بار و به‌خصوص پس از تحول مدیریتی اخیر در سازمان صداوسیما، این القائات روانی بسیار آشکارتر و بی‌پرواتر از گذشته نمایان می‌شود.

سیاسی‌کاری تیر خلاصی بر اعتبار صداوسیما
قائم‌مقام پیشین سازمان صداوسیما اضافه کرد: این مسئله صرف‌نظر انگیزه‌ها، اهداف و نتایجی که خواهدداشت،‌ تیر خلاصی است بر اعتبار و اطمینان نسبی که باید به‌عنوان ره‌توشه‌ای برای رسانه‌ای همچون صداوسیما باقی بماند که متاسفانه این‌گونه نیست.

تلاش صداوسیما برای خدشه‌دار کردن ذهنیت افکار عمومی
نماینده مردم تهران در مجلس ششم با اشاره به حواشی مربوط به توقف یک‌باره پخش تلویزیونی جلسات کمیسیون برجام، خاطرنشان کرد: برخی افراد در صداوسیما همواره در بخش‌های مختلف سیاسی، خبری و تحلیلی در طول دو سال اندی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، دست به هرکاری زده‌اند که ذهنیت افکار عمومی را درخصوص اساس تلاشی که بنابر تدابیر مدیریت کلان کشور انجام گرفته، خدشه‌دار نموده و نوعی نگرانی همراه با انتشار، انتقال و پراکُنش اطلاعات و داده‌های نادرست، ابهام‌افکنی و ایجاد اغتشاش در ذهنیت افکار عمومی را به‌کار بسته تا ‌بتوانند این دستاورد غیرقابل انکار تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را مخدوش جلوه‌دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ششم با تاکید بر حضور اکثریت مخالف دولت و برجام در کمیسیون ویژه برجام در مجلس، یادآور شد: در حیرتم که مدیران صداوسیما با این رویکرد یک‌بام و دو هوا چگونه می‌توانند پاسخگوی افکار عمومی باشند

رویکرد دوگانه صداوسیما در بازتاب سخنان میهمانان کمیسیون برجام
وی در توضیح انگیزه حضور مکرر جلیلی در نشست‌های کمیسیون و توقف پخش تلویزیونی جلسات بلافاصله پس از اتمام حضور جلیلی اظهار داشت: در برهه طرح ادعاها و حتی انتشار اطلاعات نادرست و غیرمستند به کسانی که چه به‌خاطر نیاز کمیسیون به اطلاعات گذشته و چه با انگیزه‌های سیاسی به کمیسیون دعوت شدند، تا این میزان دست‌گشاده فرصت داده‌شد اما در برهه‌ای که می‌بایست افکار عمومی پاسخ ابهامات مطروحه را بشوند، صداوسیما به یک‌باره دچار نوعی انقباض و سکته می‌شود.

روش سیاسی ورشکسته و باطل را نمی‌توان با دوپینگ رسانه‌ای احیا کرد
پورنجاتی یادآور شد: اندیشه و روش سیاسی نادرست و داغ باطله خورده‌ای که صاحبانش دچار نوعی ورشکستگی سیاسی شده‌اند را نمی‌توان با نوعی دوپینگ رسانه‌ای احیا کرد و در حساب ناداشته آن افراد ورشکسته چیزی وارد کرد. هنگامی‌که جریانی سیاسی یا شخص وابسته به آن جریان خاص، در بهترین شرایط به‌لحاظ فضای حمایتی ازسوی صداوسیما، حتی قادر به پیشی‌گرفتن از رقبای هم‌مسلک سیاسی خود نیز نبوده، نمی‌توان با این قبیل اقدامات شرایط را برای انتخابات آینده مهیا ساخت و گمان می‌کنم انگیزه‌های انتخاباتی در این راستا برای آقای جلیلی و هیچ‌کس دیگر ره به جایی نمی‌برد و به‌نظر می‌رسد این اقدامات صداوسیما بیشتر نوعی لجاجت سیاسی است در شرایطی که یک بازنده هنگام ترک میدان دست به تخریب استادیوم می‌زند، مشت به‌هوا پرتاب می‌کند و....

اقدامات صداوسیما متضمن نتایج سودمندی در انتخابات نیست
وی افزود: من در این اقدام صداوسیما بیشتر رفتاری کودکانه می‌بینم تا اقداماتی که متضمن نتایج سودمندی به‌لحاظ سیاسی باشد و در انتخابات پیش‌رو موثر بیافتد.

مشاور فرهنگی دولت اصلاحات اضافه کرد:‌ آن‌چه مسلم است، ما شاهد تشکیل کمیسیونی با چیدمانی سیاسی به‌عنوان کمیسیون برجام بودیم که اکثریت آن متعلق به جریانی خاص و علناً مخالف اصل مذاکرات‌ بوده و درحالی که از یک‌سو به هر کسی که اندک سرفه‌ای در مخالفت با برجام داشته‌ باشد،‌ مجال عرض‌اندام داده می‌شود، از دیگرسو به کسانی که به‌عنوان مسئولان مذاکرات در بطن ماجرا بوده‌اند و می‌خواهند توضیحات واقعی و مستند ارائه کنند، فرصت انتقال دیدگاه‌ها به افکار عمومی داده نمی‌شود.

عامه مردم هم متوجه نیات صداوسیما می‌شوند
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: با این همه، اشتباه محرز صداوسیما به این دلیل است که حتی عامه مردم نیز متوجه این سوءنیات می‌شوند و تا به این میزان فراموش‌کار نیستند که متوجه چنین موضوعی نشوند. به‌هر حال برای مردم این سوال پیش می‌آید که در نهایت پاسخ مذاکره‌کنندگان کنونی به مدعیات و سخنرانی‌های متعدد فردی که از طریق تریبون مجلس و صداوسیما، تمام انتقادهایش علیه برجام را مطرح کرد، چه بود!؟

گویا صداوسیما می‌خواهد در مجلس ختم خود شرکت کند
پورنجاتی در پایان تصریح کرد: نکته این‌جاست که توضیحات منطقی حتی ازطریق صداوسیما هم منتقل نشود، از طریق دیگر رسانه‌ها منتقل خواهد شد و مردم در جریان امور قرار خواهند گرفت و نتیجه‌ای که از جمیع این مسائل عایدمان می‌شود این است که گویا صداوسیما تصمیم دارد، با انجام این اقدامات در مجلس ختم خود شرکت کند و باقیمانده مخاطبان خود را هم از دست بدهد.

اخبار سیاسی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------