آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

فرمانده نیروی دریایی سپاه: آل‌سعود را گوشمالی می‌دهیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: اگر خباثت (سعودی‌ها) به حدی برسد که خویشتن‌داری دیگر تکلیف الهی ما نباشد، تکلیف الهی ما گوشمالی دادن و تودهنی زدن به کسانی است که حتی فهم و شعور محاسبه درست برای منافع خود را ندارند.

سردار دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با شبکه العالم درباره احتمال سوء استفاده سعودی‌ها از خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که اگر خباثت به حدی برسد که خویشتن‌داری دیگر تکلیف الهی ما نباشد، تکلیف الهی ما، گوشمالی دادن و تودهنی زدن به کسانی است که حتی فهم و شعور محاسبه درست برای منافع خود را ندارند.

فدوی در این گفتگوی تلویزیونی افزود: ما همواره خودمان را در موضعی دیدیم که در یک خانواده‌ای هستیم که بعضی از اعضای این خانواده شیطنت می‌کنند. اگر لازم شد در یک خانواده‌ای فرزند شیطان وجود داشته باشد حتما برادر بزرگتر باید گوش این شیطان را بگیرد و او را سرجایش بنشاند.

وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت‌های ملت ایران در برابر آمریکا و ایادی آن در زمان‌های مختلف تاکید کرد: وقتی این توانمندی وجود دارد که به مقابله با شیطان بزرگ بپردازیم، شیطانهای کوچک موضوعیتی ندارند. به نوعی، در بیشتر مواقع کسر شأن‌مان می‌شود که از دشمنی و تهدیدی کمتر از شیطان بزرگ یاد کنیم.

سردار فدوی خاطرنشان کرد: مسلما توانمندی نیروهای مسلح و نیروهای سپاه، توانمندی‌های کافی و کاملی است که قدرت هرگونه گوشمالی را برای شیاطین کوچک در اختیار دارد و این کار را می‌تواند انجام دهد، اما می‌دانیم که مسلما شیطان بزرگ سال‌های طولانی با ما در شرایط بازدارندگی بسر می‌برد و می‌داند که نمی‌تواند در برابر انقلاب اسلامی اقدامی انجام دهد و دلیلش آن است که ماهیت ما و آمریکایی‌ها، حق و باطلی است. اگر آمریکایی‌ها می‌دانستند که می‌توانند به مقابله با حق بپرخیزند، به فردا موکول نمی‌کردند.

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به این سؤال که بعضی معتقدند عربستان از سیاست خویشتن‌داری جمهوری اسلامی سوء‌استفاده کرده و در یمن، بحرین و سوریه دخالت می‌کند، گفت: دشمنان ما معمولا اشتباهات محاسباتی کردند، آمریکایی‌ها اشتباهات محاسباتی کردند هم پیمانان منطقه‌ای آنها نیز همان طور.

وی افزود: صدام نیز اشتباهات محاسباتی کرد، و این اشتباهات آن قدر احمقانه بود که به خبرنگاران می‌گفت مصاحبه بعدی را سه روز دیگر در تهران انجام خواهم داد. همواره دشمنان ما اشتباهات محاسباتی کردند. یکی از این اشتباهات محاسباتی که دشمنان ما، به ویژه دشمنان کوچک ما بعضی اوقات مرتکب شدند، اشتباهات محاسباتی در میزان خویشتن‌داری انقلاب اسلامی است، و بویژه سعودی‌ها.

سردا فدوی ادامه داد: سعودی‌ها در شرایطی بسر می‌برند که قادر نیستند به صورت جامع و کامل محاسبات انجام دهند ولی ما نمی‌نشینیم تا آنها اشتباهات محاسباتی‌شان تکرار شود بعد اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امکان دارد که خویشتن‌داری‌مان فراتر از آن چیزی باشد که در اشتباهات محاسباتی آنها وجود دارد. اگر خیلی از محدودیت‌ها و محذوریت‌هایی که انقلاب اسلامی به لحاظ اسلامی بودن و به لحاظ ادب و حیای اسلامی دارد، نبود؛ شیطانهای کوچک در منطقه فرصت نمی‌یافتند خیلی از این اقدامات و شیطنت‌ها را در منطقه انجام دهند. اما ما در یک جامعه اسلامی صحبت می‌کنیم و این محدودیت وجود دارد، مگر اینکه خباثت به حدی برسد که خویشتن‌داری دیگر تکلیف الهی ما نباشد، بلکه برعکس تکلیف الهی ما، گوشمالی‌دادن و تودهنی زدن به کسانی باشد که حتی فهم و شعور محاسبه درست برای منافع خود را ندارند.

سردار فدوی در پاسخ به سوالی درباره توانمندی نیروی دریایی سپاه با توجه به وجود ناوهای آمریکایی و فرامنطقه‌ای، گفت: سال‌های طولانی است که مسئولیت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین امنیت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است و علاوه بر این نیروی دریایی سپاه در دریای عمان و آبهای آزاد نیز حضور دارد.

سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خلیج فارس و تنگه هرمز را قلب شرق و غرب دنیا توصیف و خاطرنشان کرد، خلیج فارس از مشخصه‌هایی برخوردار است که در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید این مشخصه‌ها را ببینید علاوه بر اینکه در مرکز انقلاب اسلامی قرار دارد، در مرکز کشورهای اسلامی قرار دارد، انرژی دنیا و آن چیزی که می‌توان روی آن حساب کرد در منطقه خلیج فارس وجود دارد. و هر چه در دنیا جلوتر می رویم سهم خلیج فارس از تامین امنیت به ویژه امنیت اقتصادی و انرژی دنیا بیشتر می‌شود.

فدوی خاطرنشان کرد: وقتی جنگ تحمیلی به پایان رسید 9 میلیون بشکه از نفت از خلیج فارس به دنیای مصرف‌کننده می رفت اما الان 20 میلیون بشکه در روز از خلیج فارس به بیرون می‌رود. در سال 2020 همه پیش‌بینی می‌کردند که به 35 تا 40 میلیون بشکه خواهد رسید. این اهمیت منطقه خلیج فارس است و همین اهمیت وظایفی برای ما به عنوان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشخص کرده است تا هیچ مجموعه‌ای قادر نباشد این امنیت را بهم بزند.

سردار فدوی تأکید کرد: شیطان بزرگ آمریکا هم الان و هم سال‌های گذشته مدعی است در هرجایی که می‌رود برای امنیت می‌رود ولی آمریکایی‌ها هرجایی که دخالت می‌کنند ناامنی بوجود آوردند.

وی با اشاره به وجود آمارهایی در باره حمله به شناورها در هشت سال جنگ خلیج فارس، خاطرنشان کرد: 580 فروند کشتی در طول هشت سال جنگ در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفت. حدود پنجاه درصد این کشتی‌ها در شش و نیم سال و پنجاه درصد دیگر در طول یک و نیم سال مورد اصابت قرار گرفتند. این یک و نیم سال، یک و نیم سال آخر جنگ بوده است و آن شش و نیم سال متعلق به اول جنگ است. این یک و نیم سال، همان مدتی است که آمریکایی‌ها با ادعای تامین امنیت بیشتر برای خلیج فارس بویژه امنیت انرژی، به خلیج فارس آمدند.

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأکید کرد: این آمدن آمریکایی‌ها باعث شد تا 9 برابر امنیت از بین برود و تعداد کشتی‌هایی که مورد اصابت قرار گرفتند با توجه به نسبت مساوی، در زمان یک و نیم سال و زمان شش و نیم سال، به معنای آن است که 9 برابر ناامنی بیشتر شده است. در بقیه موارد همین طور است. در افغانستان، عراق و منطقه لبنان و فلسطین و یمن را در نظر بگیرید، می‌بینید که وجود آمریکا یعنی ناامنی.

سردار فدوی اظهار داشت: ما اساس و مبنای‌مان بر این بوده است، چون هم وظیفه داریم امنیت منطقه خودمان و منطقه کشورهای جنوب خلیج فارس و امنیت دنیا را به لحاظ موضوع انرژی تامین کنیم ... آمریکایی‌ها می‌خواهند از موضوع خلیج فارس و انرژی استفاده کنند، برای منافعی که صرفا مربوط به خودشان است؛ یعنی ادامه سلطه بر دنیا و مهمتر از آن جلوگیری از سلطه کشورهای دیگر دنیا بر خودشان است.

وی گفت: با توجه به ظلمی که آمریکا در سالهای طولانی پس از جنگ جهانی دوم مرتکب شده است و اگر دنیا فرصتی پیدا کند سلطه بسیار بدی بر آمریکایی ها بوجود خواهد آورد و آمریکایی ها هیچ عامل و هیچ ابزاری در دست ندارند و همه ابزارهای گذشته شان دیگر به کار نمی آید، توان نظامی و اقتصادی گذشته شان دیگر به کار نمی آید. تنها چیزی که می توانند در اختیار داشته باشند که هم به سلطه گذشته ادامه دهند و هم اینکه از سلطه دیگران برخودشان بویژه سلطه اقتصادی جلوگیری کنند، در اختیار داشتن انرژی خلیج فارس است و برای همین در منطقه هستند و ما تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم که آمریکایی ها با ناامن کردن منطقه اهداف خودشان را به جلو ببرند.

سردار فدوی درپاسخ به سوالی درباره نگاه نیروی دریایی سپاه به چالشهای جدید خلیج فارس واتفاقات اخیردر حج و فرمایشات رهبری، خاطرنشان کرد، تمام برنامه‌ریزیهای نیروی دریایی سپاه و تمام توانمندی‌ها و آمادگی های آن برمبنای تهدید آمریکا و توانمندی‌های آن است.

وی افزود: شما قطعا نمی‌توانید مقایسه‌ای بین توانمندی‌های آمریکا و توانمندی‌های سعودی انجام دهید، علت آن این است که سعودی‌ها بر مبناهای آمریکایی‌ها و با تعریف آمریکایی‌ها توانمندی ایجاد کردند و با زمین بازی و قاعده بازی آمریکایی‌ها بازی می‌کنند؛ بنابراین توانمندی آمریکا و سعودی قابل مقایسه نیست.

سردار فدوی تأکید کرد: وقتی که ما توانمندی‌های کفایت‌کننده ای را برای هرگونه اقدام علیه ناوگان آمریکا فراهم کردیم که تهدید 100 محسوب می‌شود، مسلما تهدید 10 و یا 5 سعودی معنی و مفهومی ندارد. سعودی‌ها صددرصد، راجع به همه اموراتشان، وابسته به دریا هستند. صددرصد نفت سعودی‌ها از خلیج فارس صادر می‌شود. مهمتر از آن همه نفت سعودی‌ها در منطقه شرقیه و در داخل خلیج فارس است.

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آسیب پذیری‌های آمریکا زیاد است؛ اما آسیپ پذیری‌های سعودی اصلا با آمریکایی‌ها قابل مقایسه نیست.

سردار فدوی گفت: کشورهای منطقه جنوب خلیج فارس، مردم و تمام جغرافیای آن جغرافیای اسلامی است. ما همواره در طول این سال‌ها یکی از تکالیف خود را حمایت از کشورهای اسلامی می‌دانستیم. کشورهایی که درست است حکامشان هیچ ربطی به اسلام ندارند و هیچ بویی از اسلام نبردند؛ اما مردم آنها مسلمان هستند و این جغرافیا در منطقه اسلامی قرار دارد.

سردار فدوی درباره ادعای عربستان سعودی مبنی بر توقیف یک قایق مسلح ایرانی در مسیر یمن، اظهار داشت: مسلما کسانی که درمعرض غرق شدن قرار می‌گیرند، به هرچوب یا خسی متوسل می‌شوند، برای اینکه یا از غرق شدن خود جلوگیری کنند یا اینکه روندی را که به غرق شدن آن ها منجر شده است، توجیه کنند.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها این را پاسخ دادند و اعلام کردند که هیچ آثاری از ایرانی بودن این تسلیحات و اقدام وجود ندارد.

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: در دنیای فعلی، قسمت اعظمی از حرکت‌هایی که صورت می‌گیرد، حرکت‌های غیررسمی است؛ مهم این است که بعد از شش ماه، این همه بمباران و تجاوز، هیچ پیروزی به دست نیاوردند، بلکه برعکس سه استان جنوبی سعودی که یک زمانی متعلق به خود یمن بوده است، در معرض هجوم نیروهای انصارالله قرار گرفته، نیروهای سعودی هیچ مقاومتی نکرده، بلکه فرار کردند و درعمق بسیار زیادی از خاک فعلی سعودی به حسب ظاهر بلکه سه استان که سه استان قدیمی یمن هست، وقتی که نیروها پیشروی کردند، به هر میزانی که پیشروی کردند، سعودیها عقب‌نشینی کردند، سعودی‌ها نمی‌توانند شکست‌ها و عدم توفیق خود را در حمله با این گونه چیزها جبران کنند.

سردار فدوی در پاسخ به ادعای غربی ها مبنی بر اینکه ایران همزمان با حضور روسها صدها سرباز به سوریه اعزام کرده، و در صدد است یک حمله زمینی با هماهنگی روسیه در سوریه انجام دهد، اظهار داشت: مردم مسلمان سوریه وعراق نیاز به نیرویی از طرف ایران ندارند، آن ها وقتی بر روال مقاومت و بر روال انقلاب اسلامی عمل کنند، خودشان به اندازه کافی توانمند هستند که همه نوع عملیات را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از پنج سال است که به نوعی کل دنیای کفر و استکبار متفق شدند که حکومت سوریه را از بین ببرند، همین دنیای کفر تا قبل از ماجرای سوریه، متحد شدند که حسنی مبارک را در مصر حفظ کنند، بیش از 20 روز نتوانستند مبارک را حفظ کنند، ولی همه آن توانمندی‌ها به اضافه توانمندی‌هایی که در سرنگونی مبارک سهیم نبودند، مثل همین سعودی‌ها که موافق هم بودند، اینها هم اضافه شدند به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و با هم سعی کردند که حکومت قانونی سوریه را از بین ببرند، پنج سال است که نتوانستند، چرا؟ آیا چون ما نیرو داشتیم نتوانستند ؟! اگر این طور باشد که آن‌ها چطور علیه انقلاب اسلامی و علیه ما شعار تهدید می‌دهند، اگر تعداد کمی نیروی ما درسوریه ، پنج سال قادر بودند از همه اقدامات دنیای غرب و حامیان منطقه‌ای آنها، برای جلوگیری از سرنگونی حکومت سوریه استفاده کنند، چرا ما را تهدید می‌کنند؟!

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ولی من می‌دانم که مردم مسلمان سوریه و مردم مسلمان عراق و ارتش این دو کشور نیازی به اعزام نیرو از طرف ایران ندارند، بلکه آنها قادر به دفاع از خود هستند و خودشان می‌توانند عملیات اجرا کنند، همانطور که طی همین پنج سالی که انجام شده است.

سردار فدوی خاطرنشان کرد: روسیه هم کار بسیار درست و عاقلانه‌ای کرده است. اولا روسیه و سوریه متحدین بسیار قدیمی هستند و نسبت به هم تعهداتی دارند، تعهداتی را که روی کاغذ نوشته شده بودند، باید یک روز عملی می‌شد و الان عملی شده. دوم اینکه احساس خطر روسیه از ناحیه داعش و تروریست‌ها واقعی است.

وی افزود: نفهمی کسانی که اینها را درست کرده‌اند ، اینقدر زیاد است که این احساس را ندارند، زیرا تروریسم و تروریست‌هایی مثل داعش و جبهه النصره فقط خطری برای یک جغرافیا و حکومت نیستند، بلکه وجود این گروه‌ها تهدیدی است که همه کشورها را در برخواهد گرفت و نه درحد حرف.

سردار فدوی تأکید کرد: چهل کشورمدعی شدند که ائتلاف علیه داعش تشکیل داده‌اند، ولی چه اقدامی توانسته‌اند انجام دهند.

وی با بیان اینکه مقابله با تروریسم باید واقعی باشد، اظهار داشت: باید با تروریسمی که از تروریستهای داعش حمایت می‌کند، نفت داعش را می‌خرد، به داعش پول می‌دهد، مقابله کرد.

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: روسیه کار بسیار درستی انجام داده، و به مقابله واقعی با تروریسم پرداخته است.

سردار فدوی در پاسخ به این سؤال که آیا هماهنگی و اتاق عملیات مشترک بین ایران و روسیه و هماهنگی با سوریه وجود دارد، گفت: من هم خبر این مؤسسه را شنیدم ولی چون با توجه به اقدامی که نیاز هست در سوریه و عراق و درهمه مناطقی که باید با تروریسم مقابله شود، از حیطه مسائل دریایی خارج است، از این موضوع خبری ندارم. من هم خبرها را شنیدم و ظاهرا قرار است یک هماهنگی در مقابله با تروریسم که مظهر آن داعشی‌ها است، صورت گیرد.

وی درباره تهدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی، برای همکاری با شرکای عرب خود در خصوص مقابله با ایران تصریح کرد، من هویت مستقلی را برای رژیم صهیونیستی قائل نیستم، همین طور که هویت مستقلی را برای خیلی از کشورهای عربی همراه با صهیونیست‌ها قائل نیستم ، همه اینها به عنوان جزئی از آمریکایی‌ها عمل می‌کنند، وقتی آمریکایی‌ها اعتراف دارند در جاهای مختلف که قادر نیستند جز حرف اقدام عملی علیه انقلاب اسلامی انجام دهند، من تصور نمی‌کنم که رژیم صهیونیستی نه توانمند باشد و نه جرات کند که خارج از چرخه و معادله آمریکایی ها دست به هیچ گونه اقدامی بزند.

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال که کدام کشورها شرکای عرب رژیم صهیونیستی هستند، اظهار داشت: سال‌های طولانی است برخلاف آن چیزی که خیلی از دولت‌های عرب از جمله سعودی‌ها به عنوان یک مجموعه اسلامی برخلاف این که با اشغال فلسطین مخالف هستند و مخالف صهیونیست‌ها هستند، ولی ارتباطات بسیار نزدیکی بین صهیونیست با رژیم‌های مرتجع به وجود آمده، و مشخص است که این ارتباط‌ها راه به جایی نمی‌برد، و حتما از بین رفتن آن‌ها را مانند رژیم صهیونیستی تسهیل و تسریع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مسلما، کفر مطلق و ظلم مطلق صهیونیست‌ها هستند، بیش از شصت سال است که در این منطقه با به وجود آوردن یک رژیم جعلی ظلم بی‌انتهایی را به مردم فلسطین و جهان اسلام کرده‌اند ، ذات رژیم صهیونیستی و خیلی از حکام کشورهای عربی همراه با صهیونیست، قطعا آن‌ها را از بین خواهد برد، زیرا باطل از بین رفتنی است و حق ماندنی است.

 

اخبار سیاسی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------