آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

دوم خرداد «حماسه» بود، نه «فتنه»



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به نظر می رسد ایشان در خصوص حماسه بزرگ دوم خرداد که نمونه ای بارز از مردمسالاری دینی بوده است، دچار اشتباه یا سهو زبان شده اند و جا دارد با توجه به پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب در فردای روز دوم خرداد در سال 1376، آن را اصلاح نمایند.



سرلشکر عزیر جعفری، فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیراً طی سخنانی از چهار فتنه بزرگ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران که توسط آمریکایی‎‌ها و همکارانشان در داخل طراحی شد بود،سخن گفته و آنها را این گونه شمرده است: جنگ تحمیلی هشت ساله، دوم خرداد، فتنه هشت ماهه سال 88 و فتنه بزرگ هسته‌ای.

به نظر می رسد ایشان در خصوص حماسه بزرگ دوم خرداد که نمونه ای بارز از مردمسالاری دینی بوده است، دچار اشتباه یا سهو زبان شده اند و جا دارد با توجه به پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب در فردای روز دوم خرداد در سال 1376، آن را اصلاح نمایند.

پیام مقام معظم رهبری و تعبیرات ایشان درباره دوم خرداد (انتخاباتى با اين درخشندگى و زيبايى،حماسه تاريخى، حماسه بزرگ)  را با یکدیگر مرور می کنیم (منبع: سایت مقام معظم رهبری) :

ملت عزيز ايران!
صحنه زيبا و پرشورى كه در روز جمعه  دوم خرداد و در پاى صندوقهاى رأى آفريديد حقيقتا يك حماسه تاريخى بود.

آگاهى و هوشيارى سياسى شما يك بار ديگر به كمك خداوند درست در لحظه مقتضى، كار خود را كرد و از ايران اسلامى چهره اى بانشاط، مصمم و سرشار از ايمان و آگاهى به دنيا نشان داد و بحمدالله كشور را در برابر توطئه ى دشمنان و وسوسه ى بدخواهان تا مدتها بيمه كرد.

شركت شما در يك مسابقه سالم و مسؤولانه براى انتخاب رئيس جمهور، با امنيت و انضباط تمام و با رعايت بيشتر ملاحظاتى كه در چنين حركت عظيمى با ابعاد يك ملت بزرگ، در دنيا كمياب و كم نظير است، براى دوست و دشمن ثابت كرد كه ملت ما به بركت عمل به اسلام ناب محمدى (ص) در صحنه ى جهاد سياسى نيز مانند صحنه ى جهاد نظامى از انسجام و ابتكار و نظم و قاعده ى درست برخوردار است و نفس زهراگين دشمنان كه از ماهها پيش به قصد دلسرد كردن مردم؛ صورى بودن و جدى نبودن انتخابات را با زبانهاى مختلف در همه ى تبليغات فرامرزى خود تكرار مى كردند، در او كمترين تأثير را ندارد.

 اكنون با حضور بسيار گسترده شما ملت عزيز در اين آزمايش الهى، و با اختصاص اكثريت قاطع آراء به رئيس جمهور منتخب مردم، ايران اسلامى از آزمايشى ديگر، موفق و سرافراز بيرون آمده و دوران تازه اى در تاريخ درخشان جمهورى اسلامى آغاز شده است .

ملت عزيز ما بايد در دل از خداوند متعال شاكر باشد كه او را به اين حركت افتخارآميز هدايت كرد و دشمنان او را ناكام ساخت.


اينجانب پس از سپاس خاضعانه از ساحت مقدس پروردگار كه در لحظه لحظه ى اين آزمايش بزرگ، شما ملت انقلابى و مؤمن و اين بنده ناتوان را از هدايت و كمك و دستگيرى خود محروم نساخت از همه ى آحاد ملت كه در اين حماسه بزرگ شركت كردند، همچنين از مراجع عظام و علماى اعلام و شخصيتهاى سياسى و فرهنگى و برجستگان حوزه و دانشگاه كه در تشويق قشرهاى گوناگون مردم به اين امر، اثر بارز داشتند و بخصوص از صدا و سيما كه با تلاش بى سابقه و فراهم ساختن گفتگوها و فرصتهاى مناسب براى آشنايى مردم با نامزدهاى انتخابات، انگيزه و امكان گزينش آزاد را به مردم دادند، و نيز از شوراى محترم نگهبان و وزارت كشور كه با صدق و امانت و كوشش خستگى ناپذير خود، ميدان را براى اين مسابقه ى عمومى مهيا ساختند و از همه ى كسانى كه به نحوى در اين امر كمك كردند، صميمانه و با همه ى وجود تشكر مى كنم و نكاتى را يادآور مى شوم:

1 - به رئيس جمهور منتخب مردم جناب حجت الاسلام آقاى حاج سيد محمد خاتمى توفيق خدمتگزارى ملت عظيم الشأن ايران و تحمل اين امانت بزرگ را صميمانه تبريك مى گويم و ايشان را به وظيفه ى شكر و اهتمام و آمادگى متذكر مى گردم.

و همچنين از ساير نامزدهاى محترم رياست جمهورى كه با آمادگى و حضور خود در ميدان اين آزمايش الهى، بزرگترين كمك را به ايجاد رقابت انتخاباتى و انگيزه بخشيدن به مردم كردند، صميمانه تشكر مى كنم. بى شك بدون حضور افكار و سليقه ها و منشهاى متنوع در صحنه ى نامزدى رياست جمهورى، اين موج عظيم حضور ملى پديدار نمى گشت و اين افتخار براى ملت ايران به ثبت نمى رسيد.

2 - از طرفداران انتخاباتى رئيس جمهور محترم مى خواهم كه موفقيت خود را از كمك و هدايت الهى بدانند و در آينده نيز در همه ى عرصه هاى زندگى از خداى متعال كمك بخواهند. از طرفداران انتخاباتى ساير نامزدهاى محترم نيز مى خواهم كه خدا را بر توفيق كه به آنان داد تا بتوانند در پديد آوردن اين فصل درخشان سهيم باشند، شكرگزارى كنند و خود را براى كمك به رئيس جمهور منتخب، آماده سازند.

3 - به همه ى ملت عزيز عرض مى كنم كه در انتخاباتى با اين درخشندگى و زيبايى، همه ى عناصر دست اندركار، برنده اند، هم كسى كه بار مسؤوليت را با افتخار بر دوش گرفته و هم همه ى كسانى كه با ورود در ميدان رقابت انتخاباتى، در اين آزمايش پرشور، نقش آفريده اند. و بديهى است كه برنده ى اصلى در اين پديده ى تابناك، ملت ايران و نظام جمهورى اسلامى است.

4 - در پايان با پشتگرمى به فضل و رحمت و هدايت الهى متضرعانه از خداوند متعال مسألت مى كنم كه مسؤولان امور را به آنچه رضاى او و صلاح ملت در آن است رهنمون گردد و رئيس جمهور منتخب ملت را مشمول هدايت و كمك خود فرمايد و همگان را مشمول دعاى حضرت ولى الله الاعظم روحى فداه سازد و بندگان مخلص و دلهاى پاك و سرشار از نور و صفاى انسانهاى مؤمن و دلسوز را در سايه حمايت و هدايت و امنيت معنوى خويش قرار و آرام بخشد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
سيد على خامنه اى
سوم خرداد ماه سال 1376 شمسى

 

اخبار سیاسی - عصرایران

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------