آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

رییس جمهوری : جذب سرمایه و حضور بخش خصوصی برای رونق گردشگری ضروری است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در استان مازندران بر ضرورت برنامه‌ریزی در جهت حفظ این سرمایه‌ها و استفاده و جذب سرمایه‌گذاری‌ها و فناوری‌های نو برای ارتقاءو افزایش بهره‌وری در استان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان مازندران با بیان اینکه این استان، ظرفیت‌ها و استعدادهای زیادی دارد و باوجود مشکلات موجود، باید از نعمات الهی و وضعیت اقلیمی آن از جمله جنگل‌ها و دریا حفاظت کنیم، گفت: اگر تخریب جنگل‌ها با همین روند کنونی ادامه پیدا کند، در آینده دچار مشکل خواهیم شد چرا که این جنگل‌ها و مراتع از ثروت‌های ملی کشور به حساب می‌آیند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی کشور وابسته به چگونگی حفاظت از این نعمات الهی است، افزود: حریم دریا متعلق به همه مردم است و باید برای حفاظت از دریا و محیط زیست و سلامت فرهنگی برنامه ریزی کرد.

روحانی، توسعه گردشگری را به عنوان یکی از منابع ایجاد اشتغال برای جوانان برشمرد و خاطر نشان کرد: جذب سرمایه و حضور بخش خصوصی برای رونق گردشگری ضروری است و استان مازندران علاوه بر جاذبه‌های اقلیمی دارای جاذبه‌های گسترده فرهنگی و هنری است که باید از آنها در جهت گسترش گردشگری در این استان استفاده کرد.

رییس جمهوری با اشاره به ضرورت مشارکت نخبگان، اقتصاددانان و دانشگاهیان برای توسعه و بهبود شرایط در کشور، اظهار داشت: تنها راه توسعه و رفع مشکلات، جذب سرمایه و تسهیل فعالیت بخش خصوصی و غیردولتی است و باید شرایط و امکانات لازم را در این راستا ایجاد کنیم تا سرمایه‌گذاران هر استان سرمایه‌های خود را در داخل استان خودشان به کار گیرند.

روحانی با اشاره به طرح‌های گوناگونی که موجب تحول در بخش‌های مختلف کشاورزی و شیلات می‌شود، گفت: باید در زمینه فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری به مردم اعتماد و آرامش داد تا آنها برای حضور در بخش‌های مختلف اقتصادی احساس امنیت داشته باشند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه هدف برجام رفع تهدیدها، تعامل با جهان و جهش علمی و اقتصادی کشور بود، ادامه داد: باید محیط زیست را حفظ، سرمایه‌ها را جذب و فناوری‌های نو را در جهت افزایش بهره‌وری بکار گرفت.

روحانی همچنین با تاکید بر ضرورت هم‌اندیشی مسئولان استان از جمله استاندار با صاحبنظران، برای ایجاد چارچوبی مشخص در راستای توسعه استان، گفت: امیدوارم بتوانیم خدمتی را که شایسته مردم این استان بویژه خانواده ایثارگران و برگزیدگان است، انجام دهیم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: برداشتن تحریم‌های غلط و نابجا، باز کردن ارتباط ایران با دنیا و جذب تکنولوژی و سرمایه برای ایجاد امکان حضور همگان در صحنه‌های مختلف از اهداف اصلی دولت در این مذاکرات بود.

روحانی با بیان اینکه خوشبختانه امروز شاهد وحدت و انسجام بسیار خوبی در کشور بویژه هماهنگی میان قوا هستیم و رهبری معظم انقلاب در همه زمینه‌ها دولت و دیگر ارکان نظام را مورد حمایت قرار می‌دهند، گفت: باید این اتحاد، وحدت و هماهنگی را ادامه داده و با استفاده از نیروی فکری خود، همه توان را بکار گیریم، تا شاهد ایرانی آباد و سرزنده‌تر باشیم.

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود استان مازندران را دارای مردمانی دانست که در عشق به خاندان رسالت پیشتازند و افزود: استان مازندران استانی عالم‌پرور و دارای اندیشمندان، صاحبنظران، مراجع و فلاسفه زیادی است و در علوم جدید نیز شخصیت‌های فرهیخته این استان به ملت ایران و جهانیان خدمت می‌کنند.

روحانی با بیان اینکه مردم استان مازندران در دوران انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن، امتحان خود را به خوبی در تمامی صحنه‌ها پس داده‌اند، گفت: در دوران انقلاب و دفاع مقدس که با مشکلات فراوانی مواجه بودیم لشکر 25 کربلا همواره درخشید و افرادی چون شهیدان کشوری و شیرودی که جزو افتخارات نیروهای مسلح و این استان هستند با احساس وظیفه، ایمان و شهامت، فداکاری‌های بسیاری انجام دادند و همانند شیر غرّنده‌ای در برابر دشمنان ‌ایستادند و توانستیم در جنگ با حضور همه نیروهای نظامی و مردمی بر علیه توطئه‌ای جهانی ایستادگی کنیم. 

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------