آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

لاریجانی: موضوع هسته‌ای ایران در حال رسیدن به سرانجام است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع هسته‌ای ایران پس از بررسی در کمیسیون‌ها و صحن مجلس، در حال رسیدن به سرانجام است و نمایندگان تصمیم به حرکت جدیدی در کشور گرفته‌اند.

علی لاریجانی دقایقی پیش در مراسم سالگرد ابوالشهدا «تامینی» پدر حسن تامینی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مسجد لیچاه لشت‌نشا با تسلیت ماه محرم، گفت: حضور در مراسم یادواره‌های شهدا افتخاری بزرگ است.

وی با آرزوی مغفرت و رحمت برای روح پدر شهیدان تامینی تصریح کرد: در مراسم شهدا فیض نصیب انسان می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی محرم را یادآور قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: محرمی صراط است که امام حسین (ع) نشان داد و بدون مجاهدت نمی‌توان این راه را طی کرد و باید عشق شهادت در دل‌های رهروان آن حضرت شعله‌ور شود.

لاریجانی با تصریح بر اینکه جلسه‌های امام حسین (ع) نشانه‌گذاری می‌شود، افزود: مجاهدت و شهادت متن زندگی مسلمان واقعی است.

وی جهاد را رکن زندگی مسلمان دانست و تصریح کرد: جهاد ذهن را روشن می‌کند و انقلاب اسلامی که امام (ره) آن را طی کرد این امر تداعی شد که مسیر امام حسین (ع) باید پیموده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی مسئولان کشور را از خانواده شهدا و ایثارگران دانست و ادامه داد: این امر پایه حرکت انقلاب اسلامی است و در شرایط سخت در کنار مردم هستند.

مقابله با ایران هزینه سنگینی برای دشمنان دارد
وی در ادامه با اشاره به اینکه کشورهایی ممکن است زندگی پر رونقی داشته باشند اما نمی‌توانند از خود دفاع کنند، گفت: کشورهای بزرگ ممکن است مخالفت‌هایی با ما داشته باشند اما جرأت تعرض به نظام اسلامی را ندارند و مقابله و طرف شدن با ایران هزینه سنگینی برای دشمنان دارد.

لاریجانی مشکلات موجود اقتصادی در کشور را عمدتاً به دلیل سوء‌مدیریت دانست و گفت: در کشور دارای ظرفیت نیروی انسانی و منابع خوبی هستیم‌ و باید برنامه‌ریزی برای هماهنگی آنها داشته باشیم تا توسعه کشور فراگیر نشود ممکن نیست به موفقیت برسیم.

موضوع هسته‌ای ایران دارد به سرانجام می‌رسد
وی به موضوع هسته‌ای و برجام اشاره کرد و گفت: موضوع هسته‌ای ایران پس از بررسی در کمیسیون‌ها و صحن مجلس، دارد به سرانجام می‌رسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان تصمیمی برای حرکت جدید در کشور گرفتند، افزود: اینجا باید آغاز تلاش فراگیر برای توسعه کشور باشد و رونق تولید باید مسئله نخست در کشور باشد و بنده خوشبین هستم.

وی با اشاره به بررسی مسایل گیلان، تصریح کرد: مسایل در مورد گیلان را پیگیری می‌کنیم تا در برنامه ششم توسعه کشور مطرح شود.

لاریجانی با اشاره به توسعه گیلان گفت: نسبت به آینده خوشبین هستم و سختی‌ها را تحمل کردیم و اکنون شرایط برای توسعه اقتصادی فراهم شده است.

وی به مشکلات گیلان اشاره کرد و گفت: کم‌آبی، مهار آب‌های سطحی، مشکلات صنعتی و ... از جمله معضلات مهم گیلان است که در دست بررسی قرار دارد و با وزرای مربوطه در این راستا پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در گذشته با توجه به وجود منابع طبیعی و نیروی متخصص جوان به دلیل سو‌ء‌مدیریت آقایان این دو منبع به‌هم پیوند نخوردند، گفت: کشوری غنی داریم و باید شرایطی را فراهم کنیم تا جوانان تحصیلکرده به طرف کار و تلاش و تولید بروند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توصیه‌های رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، افزود: مناقشات ما با غرب در مرحله رسیدن به نتیجه است و برای اینکه بتوانیم اقتصادی سالم داشته باشیم باید بر تمام توانمندی‌های داخلی خود نیز تکیه کنیم.

لاریجانی با تصریح بر اینکه عزتمندی در برابر دشمن باید با تکیه بر توانمندی‌ها و شکوفایی ظرفیت‌های مختلف داخلی همراه باشد، یادآور شد: انقلاب اسلامی این سربلندی را برای مردم به ارمغان آورده است.

وی اضافه کرد: سربلندی و عزتمندی و روحیه مجاهدت‌طلبی مردم ایران موجب شده تا برخی از کشورهای مخالف جرأت تعرض به کشور ما را نداشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مسئولانی که مسئولیت به‌عهده دارند باید در شرایط سخت همواره در کنار مردم باشند و برای رشد و توسعه کشور همه باید تلاش کنیم.

 اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------