آخرین اخبار سیاسی

روابط ایران و پاکستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نتایج ناملموس سفر رئیسی به پاکستان؛ استفاده از عبارات کلی درباره خط لوله خبرساز و وظیفه این کشور برای امنیت مرزها

ایران و پاکستان سه ماه بعد از تنش مرزی به وجود آمده بین دو کشور، در بالاترین سطوح سیاسی دیدارهایی را برنامه‌ریزی کردند و ابراهیم رئیسی…

شباهت ماجرای حمله به مطهری و تهدید صالحی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس فراکسیون اهل سنت با انتقاد از توهین خشونت‌آمیز روح‌الله حسینیان به علی‌اکبر صالحی اعلام کرد: درصورتی که فضای مجلس این‌گونه باشد، در انتخابات اسفندماه شرکت نخواهم کرد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره توهین خشونت‌‌آمیز روح‌الله حسینیان به علی‌اکبر صالحی، اظهار داشت: بعضی از نمایندگان قصد داشتند به هر قیمتی مانع از تصویب طرح برجام شوند و در این راستا، از وقت‌کشی و بیان تذکرات بی‌مورد تا توهین و تهدید دست به هر کاری زدند و چون احساس کردم صحبت‌های آقای صالحی برای مخالفان برجام سنگین است و باتوجه به این‌که می‌دانستم آقای صالحی چندین عمل جراحی انجام داده، طوری منطقه را تحت‌نظر گرفتم که هر کاری لازم است برای جلوگیری از نزدیک شدن مخالفان به آقای صالحی احیاناً آزار و اذیت ایشان انجام دهم.

مخالفان برجام پروایی از خشونت‌ورزی ندارند
وی افزود: متاسفانه دیروز حرف‌هایی در مجلس بیان شد که نباید مطرح می‌گردید و واقعاً شان و منزلت و جایگاه مجلس مورد توهین قرار گرفت و باوجود آن‌که همه از ویژگی‌های شخصیتی مثبت و آرامش روحی و رفتاری و متانت آقای صالحی باخبریم، فضا به سمتی پیش رفت که شاید بهترین آشپزها هم نمی‌توانستند، شوری آن را بگیرند و فریادهای ایشان در صحن علنی مجلس، نشان از این داشت که مخالفان فضا را به خشونت آلوده‌اند و متاسفانه هیچ پروایی از خشونت‌ورزی نداشتند و حرف‌هایی را مطرح می‌کردند که به هیچ عنوان در شأن مجلس و نمایندگان نبود.

به صالحی تهمت خیانت، جاسوسی و وطن‌فروشی زدند

فتاحی ادامه داد: متاسفانه نماینده‌ای که نمی‌خواهم نامش را ببرم، توهین‌های متعددی کرد و همان‌طور که به بزرگان نظام همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام خاتمی و دکتر روحانی به ناروا توهین می‌کنند و تهمت می‌زنند، به آقای صالحی و ظریف و همکاران‌شان نیز هرگونه تهمت از خیانت و جاسوسی تا وطن‌فروشی زدند.

شباهت ماجرای حمله به مطهری و توهین به صالحی
نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: من نمی‌خواهم راوی این دسته از نمایندگان باشم و فارغ از آن، این کار را اخلاقی نمی‌دانم. به‌هرحال ما همه زیر یک چتریم و بیان جزئیات اتفاقی که به‌ هر طریق پشت سر گذاشته‌شده، هیچ منفعتی ندارد. شاید امروز مشکلی پیش آمده، اما فردا ما باز با هم چشم در چشم خواهیم شد. در جریان حمله به آقای مطهری، یکی از نمایندگان پیش من آمد با تهدید و لحن تند، مدعی شد که من اسامی توهین‌کنندگان را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌ام و همان زمان هم به ایشان گفتم، من چنین کاری نکرده‌ام. درست است که آن جلسه به‌صورت غیرعلنی برگزار می‌شد و خبرنگاران را بیرون کردند، اما به هرحال خبرنگارانی در جلسه حضور داشتند و حتی تصاویری از آن جلسه توسط آنان تهیه شده‌بود. متاسفانه در نشست دیروز بار دیگر شاهد چنین رفتاری بودیم و کلماتی را از مخالفان شنیدیم که به هیچ عنوان در شأن نمایندگان نبود.

عده‌ای که خود را ارزشی می‌دانند به ارزش‌ها تیراندازی می‌کنند!
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس نهم اضافه کرد:  جالب اینجاست که این دسته از نمایندگان خودشان را جز نیروهای ارزشی می‌دانند و همیشه مدعی‌اند که در مباحث اخلاقی پیشرو‌ هستند و دیگران باید پیروشان باشند و می‌گویند ما نماینده افکار و سیاست‌های رهبری هستیم، درحالی که این‌گونه نیست؛ درحقیقت این نمایندگان می‌خواهند خودشان را در سایه حضرت آقا پنهان کنند و از پشت ایشان به مخالفان‌ و ارزش‌های انقلاب تیراندازی کنند و انسان‌های باتقوا و نمایندگانی که با رای بالای مردم به مجلس آمده و به مجلس و نظام احترام می‌گذارند را تخریب کنند.

لزوم فعالیت بیشتر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

فتاحی اعلام کرد: متاسفانه برخی نمایندگان دست به اقداماتی می‌زنند که زیبنده مجلس و نظام نیست و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید بسیار بیش از این فعال باشد و بدون هیچ‌گونه وحشتی مرتباً تشکیل جلسه داده و با ابلاغ تذکرات مکرر به نمایندگان متخلف از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند و مهمتر از آن، این تذکرات را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا مردم بدانند که در مجلس چه می‌گذرد. بعضی در گوشه‌ای نشسته و غصه آن‌چه در کشور می‌گذرد را می‌خورند و برخی نیز تنها به دنبال این هستند که فریاد بزنند و جنجال برپا کنند.

برجام متضمن حق غنی‌سازی و فعالیت‌های سانتریفیوژهای ماست

وی با تاکید بر این‌که درصورت عدم تصویب طرح برجام در نشست علنی دیروز، آینده کشور به خطر می‌افتاد، اعلام کرد: دیروز من با آقایان ظریف، عراقچی، صالحی و کمالوندی صحبت کردم و اتفاقا آقای صالحی به نکته بسیار مهمی اشاره کردند و گفتند ما برجام را در تهران ننوشتیم و اگر این‌گونه بود، مطمئن باشید، متن بسیار بهتری از آن‌چه این مخالفان می‌خواهند،‌ تهیه می‌کردیم اما برجام در تهران نوشته‌نشده و در لوزان و وین در مذاکراتی بسیار سنگین و نفس‌گیر نوشته شده‌است. طرف مقابل هیچ‌کدام از حقوق ما را نمی‌پذیرفت، به حق غنی‌سازی ما را قائل نبودند و می‌خواستند تمام تاسیسات ما را برچینند اما ما هم غنی‌سازی‌مان را ادامه می‌دهیم و هم سانتریفیوژهای‌مان کار خواهند کرد.

اگر می‌خواستند به صالحی آسیب بزنند باید از روی جنازه من رد می‌شدند
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در توضیح دلیل قرار گرفتن در دو سوی جایگاه سخنران در صحن علنی مجلس به همراه کمال‌الدین پیرموذن، اظهار داشت: شخصاً برای محافظت از آقای صالحی و تریبون مجلس در آن منطقه حضور یافتند و اگر می‌خواستند به ایشان آسیب برسانند، باید از روی جنازه من عبور می‌کردند. مگر آقای صالحی چه گناهی کرده، مگر نمایندگان حامی برجام چه گناهی کرده‌اند، مگر مردم چه گناهی کرده‌اند؟ چرا دولت‌های قبل کار را به اینجا کشاندند که ما با این مشکلات روبرو شویم. اگر در دولت قبل،‌ کسانی همچون آقای صالحی و ظریف می‌توانستند مذاکرات را به سرانجام برسانند، وضع ما این نبود.

وی افزود: کدام کشور در طول تاریخ دیپلماسی توانسته بدون تغییر رژیم و جنگ از شر قطعنامه‌های شورای امنیت خلاص شود؟! بعد از تصویب قطعنامه‌های 6گانه بسیاری از بزرگان نظام از وضعیت نظام اظهار نگرانی کردند. با نخستین قطعنامه‌ای که آقای احمدی‌نژاد به سطل زباله انداخت، کشور دچار 30٪ دچار تورم شد.

تصویب برجام مهمترین تصمیم مجلس نهم
نماینده مردم ارومیه با تاکید بر اهمیت ویژه جلسه روز گذشته مجلس در تاریخ پارلمان کشور، گفت: شاید از ابتدای انقلاب، به استثنای استعفاهای مجلس ششم که البته مسئله متفاوتی بود، تصویب طرح برجام در مجلس نهم را باید مهمترین اقدام مجلس جمهوری اسلامی دانست. واقعیت این است که همه نمایندگان حامی برجام نگران عدم تصویب این طرح بودند و شما شاهد بودید که مخالفان چگونه فضای مجلس را متشنج کردند و کار را به جایی رسانند که امکان داشت، با جابه‌جایی در 10 الی 15 رای همه‌چیز تغییر کند.

خلف وعده فراکسیون طراح طرح برجام در زمان رای‌گیری
وی افزود: نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که برخی از نمایندگان یکی از فراکسیون‌های به‌ظاهر حامی این طرح که حتی در تهیه آن نقش داشت، تنها در ظاهر همراه ما بودند و در نهایت رای مخالف دادند و معلوم نبود اگر موفق به تصویب این طرح نمی‌شدیم، چه راهی پیش‌روی‌مان بود. به همین دلیل ما با جان و دل کار کردیم و درواقع روز گذشته شاهد یک مبارزه تن‌به‌تن بودیم و من قصد دارم این پیروزی را به رهبر معظم انقلاب، به همه ملت بزرگ ایران تبریک بگویم و از رئیس محترم مجلس که با درایت خود مانع از ایجاد تشنج بیش از حد ازسوی مخالفان شد، خبرنگارانی که با تمام وجود به فکر مصالح نطام بودند و تیم مذاکرات هسته‌ای و به‌خصوص شخص آقای صالحی تشکر کنم. ما باید از همه آنان تشکر کنیم، نه این‌که برای‌شان آرزوی مرگ کنیم.

دوست ندارم اسیر سیاست‌های کرملین باشیم
وی در پایان با ابراز ناراحتی از فضای عمومی مجلس اعلام کرد: واقعیت این است که آن‌چه در این مدت تجربه کردم، من را به این تصمیم رسانده که به شهرم بازگردم و به احتمال قریب به یقیین در انتخابات شرکت نخواهم کرد. تفکرات من به‌ کلی با این فضا متفاوت است و این اتفاقات موجب آن شده که با مردم احساس بیگانگی کنم. من دوست دارم مردم در رفاه باشند و منابع و گاز این کشور از آن مردم باشد و  اسیر سیاست‌های کرملین نباشیم. اکنون بیش از 12 سال است که روسیه مانع از صدور نفت و گاز ماست. ما مشکلات بسیاری داریم. جوانان‌مان افسرده‌اند و نمی‌توانند به‌راحتی تشکیل خانواده بدهند.

با این وضع در انتخابات آینده کاندیدا نمی‌شوم
فتاحی در پایان تصریح کرد: افکار من تفاوت بسیاری با این فضا دارد. من دوست دارم کشورم با اسلامی که اعتدال دارد،‌ اداره شود. متاسفانه بسیاری از نمایندگان به‌جای آن‌که به فکر مردم باشند، تنها به فکر این هستند که چگونه دوباره وارد مجلس شوند که این اتفاق بسیار خطرناکی است و تا زمانی که این فضا حاکم باشد،‌ امکان ندارد که وارد انتخابات شوم.

 

اخبار سیاسی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------