آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صادق زیباکلام: خطر جنگ رفع شده است | اسرائیل دست بالای نظامی را دارد

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید اسرائیل دست بالای نظامی را دارد و این قید جدید ایران که گفته هر حمله‌ای به منافع…

آیا کلید حل اختلافات ایران و عربستان سعودی در دستان آیت الله هاشمی است؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

"المانیتور" همزمان با دیدار اخیر اشتاین مایر مطرح کرد:
آیا کلید حل اختلافات ایران و عربستان سعودی در دستان آیت الله هاشمی است؟

المانیتور دیدار وزیر خارجه آلمان با آیت الله هاشمی را نشانه ای از وزن سیاسی بالای او دانسته و نقش وی در امکان حل و فصل اختلافات ایران و عربستان را بررسی کرده است.

سایت تحلیلی "المانیتور" با اشاره به دیدار اخیر "فرانک اشتاین مایر" وزیر امور خارجه آلمان با آیت الله "هاشمی رفسنجانی" این موضوع را نشانه ای از وزن سیاسی بالای آیت الله هاشمی دانست و امکان نقش آفرینی او را در جریان حل اختلافات باقی مانده میان ایران و عربستان سعودی بر سر فاجعه منا و فقدان پاسخگویی دولت عربستان سعودی و هم چنین اختلافات دو کشور بر سر مسائل منطقه ای را مورد ارزیابی قرار داده است.

به گزارش خرداد، المانیتور با اشاره به جالب بودن ملاقات "اشتاین مایر" با آیت الله هاشمی می نویسد:"علیرغم آن که سفر او به تهران حول محور همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و آلمان بود وزیر امور خارجه آلمان با آیت الله هاشمی نیز دیدار داشت و او را تشویق کرد تا نقش فعال تری برای کاهش تنش منطقه ای میان ایران و عربستان سعودی ایفا کند".

المانیتور با اشاره به این که وزیر امور خارجه آلمان با هدف میانجی گری آیت الله هاشمی در روابط ایران و عربستان سعودی با او دیدار کرده می نویسد:"آیت الله هاشمی پیش تر نیز در جریان جنگ هشت ساله ایران و عراق در دهه 80 میلادی نقش موثری در حل اختلافات میان ایران و عربستان ایفا کرده و خواستار کاهش تنش ها شد. البته فاجعه منا و جانباختن 474 زائر ایرانی در عربستان سعودی موضوع را قدری پیچیده تر کرده و بر کدورت در روابط دو کشور افزوده است".

المانیتور اشاره کرده که اشتاین مایر در دیدار با ایت الله هاشمی خواستار کنار گذاشتن اختلافات میان دو کشور و افزایش همکاری ها میان ایران و عربستان در مبارزه علیه تروریسم شده است.

المانیتور اشاره کرده که آیت الله هاشمی روابط خوبی نیز با ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه پیشین عربستان سعودی داشت و همین حسن روابط فیمابین سبب شد تا کمیسیون مشترکی برای حل اختلافات مذهبی میان دو کشور ایجاد شود. المانیتور اما اشاره می کند که گویا پادشاه کنونی عربستان سعودی و هیئت حاکمه آن کشور علاقه ای به افزایش همکاری های ایران و عربستان سعودی در قالب کمیسیون مذکور ندارند.

 

اخبار سیاسی - خردادنیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------