آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

آیت الله امجد: عمامه برخي به اندازه گنبد امام زاده است / از برخی منابر به اشخاص محترمی فحش می دهند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آیت الله محمود امجد با بیان اینکه درس عاشورا، «مدارا» بود، از اینکه از برخی منابر به اشخاص محترمی فحش می دهند، انتقاد کرد.

اين استاد اخلاق که سخنران مراسم عزاداري منزل محمد هاشمي عضو پيشين مجمع تشخيص مصلحت و رئيس اسبق صداوسيما بود، تاکيد کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است تا هرج و مرج نشود. لازمه اين کار هم باز کردن فضاي نقد است. اگر نقد در جامعه نباشد و رسانه ها آزاد نباشند، همه چيز ساقط مي شود.

آيت الله امجد که نظام جمهوري اسلامي ايران را نظامي بي نظير مي خواند که توسط عالمي بزرگ به نام «امام خميني(ره)» بنا نهاده شده است، ادامه داد: انقلاب که شد من فکر مي کردم که «اسلام» به کشور ما آمده است. حکومت ما حکومت خوبي است اما افسوس که برخي در آن بدي مي کنند تا اين تصور از اذهان پاک شود که اين نظام، نظام اسلامي است و براي احياي دين خدا است.

به نوشته خبر، به گفته وي، کسي که روي حق پا بگذارد، ولو اينکه اعلم علما هم باشد، نبايد مراد قرار بگيرد و نبايد از او پيروي کرد. چون حق کشي کرده است. او خطاب به عزاداران عاشوراي حسيني در اين مراسم گفت: نگاه نکنيد که عمامه برخي به اندازه گنبد امام زاده است! عمامه که نشانه علم و تقوا نيست. نگاه کنيد ببينيد که حق مي گويد يا نه.

آيت الله امجد در ادامه تاکيد کرد: در روضه ها نبايد خلاف عقل و شرع حرفي زد. نبايد براي در آوردن اشک ملت، حرف هايي زد که واقعيت ندارد. من چند سال پيش از همين منبر به مداحي گفتم اين شعر را که «او مي بريد و من مي بريدم، او از حسين سر، من غير از او دل و....» را نخوان. آخر اين چه حرف هايي است که به حضرت زينب نصبت مي دهيد؟ امام حسين به خواهرش گفت به خيمه ها برگرد و او هم رفت. ديگر اين حرف ها چيست که مي سازيد؟ حتما بايد امام حسين (ع) را له کنيد تا مردم گريه کنند؟ متاسفم که روضه ها و نوحه ها اينقدر پوک شده اند. شما يک ليوان آب را هم که مي بينيد به ياد تشنگي امام حسين مي افتيد و دلتان مي گيرد و گريه مي کنيد. آخر اين چه کاري است که براي گرياندن مردم، به امام دروغ مي بنديد؟

بر اساس اين گزارش حجت الاسلام فاطمي نيا نيز به سياق هر سال در اين مراسم سخنراني کرد. او از اهميت حديث کسا سخن گفت و به نقل از برخي مقتل هاي معتبر، نحوه خداحافظي دختر امام حسين با او در ظهر عاشورا را روايت کرد.

 

اخبار سیاسی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------