آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

آیت الله هاشمی: مردم همه چیز را می دانند؛ صداوسیما دوباره جناحی عمل کند، مثل انتخابات گذشته نتیجه عکس می گیرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


آیت الله هاشمی:
مردم همه چیز را می دانند؛ صداوسیما دوباره جناحی عمل کند، مثل انتخابات گذشته نتیجه عکس می گیرد / آن هشت سال تجربه تلخ برای همه‌ی تاریخ ایران کافی است

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: مردم ایران حتی در روستاهای دوردست فهمیده‌اند که چه کسانی با شعارهای مردم فریب به فکر ماندن در قدرت هستند و چه کسانی دلسوز انقلابند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با مردم و فعالان سياسي و اجتماعي همدان گفت: سرنوشت برجام و انتخابات، به عنوان دغدغه‌ی شما نشان از قدرت بالای تحلیل سیاسی مردم استان و آگاهی آنان از شرایط روز دارد.

گزیده سخنان آیت الله هاشمی در زیر می آید:

**عصر انفجار اطلاعات است، مردم آگاه تمام حرف‌ها را می‌شنوند و دیگر نمی‌توان با ظاهرسازی‌های سیاسی آنان را فریب داد. بخواهیم یا نخواهیم جامعه ایران آگاه شده است. جامعه‌ای که آگاه شد، سیاسی می‌شود و الان جامعه ما در سایه انقلاب اسلامی و کاری که امام راحل کرد و مردم را به مسیر درست دفاع از آرمان‌های مکتب اسلام و مذهب اهل بیت هدایت نمود، سیاسی است.

**{با تحسین اقدام بیت امام(ره) که نگذاشتند یک سطر از سخنان امام از دست برود} امام(ره)، عارفی بی‌نظیر، مجتهدی سطح بالا، فیلسوفی به تمام معنا و سیاستمداری جامع نگر بودند و خیلی بر گردن مردم ایران حق دارند و باید از آرمان‌های امام که با خون شهیدان تقویت شده، حفاظت و حراست کنیم.

** کسانی که به فکر این هستند تا از مسیر انحراف افکار عمومی به اهداف خود برسند، اشتباه می‌کنند، چون جامعه آنها را نمی‌پذیرد و مهمترین استناد این شرایط، انتخابات سال 92 است که در آن فضای سنگین امنیتی، مردم به پای صندوق‌های رأی آمدند و با انتخاب خویش اعلام کردند که این هشت سال تجربه تلخ برای همه‌ی تاریخ ایران کافی است و اگر کسی می‌خواهد به خاطر قدرت در میدان باشد و رقبا را با بی اخلاقی‌ها بیرون کند، با سد محکم مردم روبه‌رو می‌شود که حرف‌های خود را با رأی می‌زنند.

**تدبیر، سیاست دولت برای حل مسأله هسته‌ای و امید روحیه‌ای است که در جامعه ایجاد شده و مطمئن باشید تا تدبیر و امید در جامعه باشد، کسی نمی‌تواند مردم و مسؤولان جمهوری اسلامی را با شعارهای تند در مسیر انحراف و متضاد با آرمان‌های امام بیندازد.

**نامه رهبری و پاسخ رئیس‌جمهوری به نامه ایشان دو سند تاریخی در ماجرای فعالیت‌های هسته‌ای ایران و فرجام مردم پسند برجام بود. بعضی‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند با گرفتن زمان و سپردن این مسأله به بعد از انتخابات، خوبی‌های انجام این کار را به نفع خویش مصادره کنند، اما اشتباه می‌کنند، چون همه کارها زمان‌بندی شده و دو طرف متعهد به رعایت زمان هستند.

**رهبری نظام مواظبت می‌کنند تا از حقوق مردم ایران در امروز و آینده تجاوز نشود و دولت نیز با ملت و رهبر در این مسأله همراه است و هرکس ایران و انقلاب را دوست دارد، قطعاً علاقه‌مند است تحریم‌ها برداشته شود.

**امروز علاوه بر مردم بخش عظیمی از مسؤولان کشور در همه‌ی استان‌ها و شهرستان‌ها امانتدار رأی مردم در صندوق‌ها هستند، پس وقتی مردم آماده هستند، مجری انتخابات آماده است و رهبری نیز رأی مردم را حق‌الناس خوانده‌اند، باید امیدوار بود که بهترین انتخابات تاریخ انقلاب در سرنوشت سازترین انتخابات برگزار می‌شود که البته شرط اساسی آن حضور فراگیر مردم است.

**برای صداوسیما هم باید حضور باشکوه مردم اصل باشد، چون رسانه‌ی ملی نیز نباید جناحی عمل کند که البته اگر چنین کند، نتیجه معکوس می‌گیرد، آن‌گونه که در انتخابات گذشته گرفت، چون مردم همه چیز را می‌دانند.

**دمیدن روح نا امیدی در جامعه زمینه‌ی خوبی ندارد. البته حوادث سیاسی را نمی‌توان صد در صد پیش‌بینی کرد و نظر داد، ولی در شرایط بیداری مردم، آن چه قریب به یقین اتفاق می‌افتد، حضور پرشور آنان در انتخابات و انتخاب دلسوزان واقعی است.

**حکومت‌ها به تدریج به سوی مردمی شدن می‌روند و حتی حکومت‌های استبدادی برای تداوم کارهای خویش صحبت از رأی مردم می‌کنند.

** حاکمان عربستان، در کنار اشتباه تجاوز به یمن، اخیراً با تأیید حکم اعدام آیت‌الله نمر اشتباه تاریخی دیگری را مرتکب شد‌ه‌اند که مطمئناً تاوان بدی برای آن خواهند پرداخت.

**{با اشاره به اعلام حکم اعدام آیت‌الله نمر در زمان حاکمیت ملک عبدالله و درخواست خویش از ملک عبدالله و قبول} اجل به ملک عبدالله فرصت نداد و حاکمان امروز که نشان دادند، ناپخته و خام عمل می‌کنند، دارند دست به اقدامی می‌زنند که شبیه اقدام رژیم پهلوی، پایه‌های آنان را سست می‌کند. هزاران مرید آیت‌الله نمر ساکت نمی‌نشینند. انتظار می‌رود، حاکمان وهابی عربستان این اشتباه تاریخی را مرتکب نشوند. آیت‌‌الله نمر یک فرد است، اما تنها نیست و یک امت پشت سر ایشان است که یک ذره هم از عقاید خود دست بر نمی‌دارد.

**اگر حاکمان عربستان دست از رفتارهای عجولانه و کینه‌توزانه بردارند و عاقلانه رفتار کنند، ایران حاضر است در جهت تقویت امنیت منطقه و برگشتن ثبات سیاسی و امنیتی به جهان اسلام همکاری و کمک نماید.

** تبلیغات انتخابات باید صحیح و سالم باشد تا اکثریت مردم رأی خود را اعلام کنند که امنیت ایران در غوغای نا امنی منطقه تداوم یابد، شرایطی که دنیا را متعجب کرده که چگونه مردم و خیل جوانان تحصیلکرده در شرایط تحریم با امید آینده‌ای بهتر از انقلاب و کشور خویش دفاع می‌کنند که البته همه این شرایط به برکت خون شهیدان است.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------