آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

آملی لاریجانی: غیرمنصفانه درمورد دولت حرف نزنید/ پسابرجام و نیاز به مدیریت عقلانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس قوه قضائیه گفت: دولتی سر کار آمده و دارد کار می کند پس به آن حمله نکنید که این حرفها غیرمنصفانه است.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در شورای اداری استان مازندران با اشاره به موضوع برجام گفت: در مسئله برجام به عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی کمک کردیم و نظرات استدلالی خود را هم گفتیم و تمام گفته ها ثبت و ضبط شده است. اینکه دولت و تیم مذاکره کننده فراتر از توانایی که داشتند عمل کردند بحث دیگری است اما اینکه هر کس بگوید چه چیزی دلم می خواهد نمی شود آن را تحمیل کرد.

وی افزود: قوه قضائیه در حین حفظ استقلال، فشار کار هم دارد و دولت هم در این برهه از زمان فشار زیادی را تحمل می کند اما برخی می گویند دولت کارش مذاکره شده که این غیر منصفانه است چرا که دارند کار می کنند چرا این حرفها را می زنید؟

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: حالا دولتی سر کار آمده و دارد کار می کند و همه حمله می کنند و این نمی شود که با این هجمه کار کرد و این حاشیه سازی ها به نفع کشور نیست. اینکه اصلاح طلب و اصولگرا حاشیه سازی کنند. باید گفت که پساتحریم نیاز به مدیریت عقلانی دارد و دولت هم تا وقتی در چارچوب نظام کار کند از سوی قوه قضائیه حمایت می شود.

آیت الله آملی لاریجانی در جمع مدیران استانی استان مازندران با اشاره به وضعیت استان گفت: تغییر کاربری ها و تعرض به جنگل مسئله حاد استان است و قوه قضائیه در این مورد عزم راسخ از خود نشان می دهد البته تمام کار با قوه قضائیه نیست و ما تنها دستور قلع و قمع را صادر می کنیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک فیلسوف گوشه نشین نبودند، اظهار داشت: امام با مردم بود و مردم را می شناخت و ما مسئولین هم باید خادمین مردم باشیم و وجود ما در این سمت ها به برکت مردم و خون شهدا است. انصاف نیست که فراموش کنیم آنها چه کردند و باید دست به دست هم داده تا گره ای از کار مردم باز شود.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: چندی پیش در جلسه ای که با مسئولان نظام داشتیم فیلمی را پخش کردند که تاثرانگیز بود که برخی خانواده ها در فقر و گرفتاری و درگیر اعتیاد بودند که باید مسئولان به آن توجه داشته و با عزم جدی وارد شوند.

وی افزود: اگر انگیزه های الهی نبود کشور نمی توانست با این هجمه های سیاسی تاب بیاورد. امروز همه رسانه های بیگانه کمتر از هجمه های بیرونی نیست و آنها در تهاجم فرهنگی جنگ تمام عیار راه انداخته اند و میلیاردها تومان هزینه کرده اند تا بیش از ۱۰۰ کانال فارسی ماهواره ای ایجاد کنند آیا این هزینه ها در راه خدا بوده است و ما مسئول هستیم در جنگ مبارزه کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: داشتن موشک و سلاح برای ایران مهم نیست چرا که همه کشورها دارند اما ایران اقتدار دارد چون بر اساس ایده و نظریه ای بهتر توانسته است همانند بمب اتم، کشورهای غرب را بترساند.

وی افزود: قرن ها، غرب تلاش کرد برای جدایی دین از سیاست وارد شود اما با چالش بزرگی در دنیا قرار گرفت و ایران توانست غرب را به چالش بکشد و حالا نویسندگان سکولاریسم از حرف خود برگشته اند و رجوع به دین یک مسئله شده است اما این را هم باید بدانیم که اگر مردم نبودند جمهوری اسلامی  با استدلال هم نمی توانست موفق شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز کشور در شرایط خاص قرار دارد، گفت: ایران توانسته با اقتداری خاص در منطقه توانایی خود را اثبات کند و این سیر تکاملی ادامه دارد و واقعیت این است که نفس اسلامی بودن جمهوری پدیده خوبی بود و امام این پدیده بزرگ را پایه ریزی کرد. در آن زمان سیطره غرب لیبرالی تمام دنیا را گرفته شود و بعد از شکست کمونیسم در شوروی سابق نظریه لیبرال دموکراسی در جهان حاکم شد اما نظام مردم سالاری ایران بر اساس مبانی دینی شکل گرفت و نظام جدیدی را معرفی کرد و امام خمینی با نظریه اش رقیب سیاسی جهان شد هر چند که در این سالها منافقین و ۸ سال جنگ تحمیلی و تحریم ها بر علیه ایران وارد شد اما در منطقه قدرتمند هستیم. با این حال، ما قدر جمهوری اسلامی و تفکر آن را ندانستیم شاید اگر در کشور دیگری زندگی می کردیم نگاه بهتری داشتیم.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: همه آمدند در سوریه تا جبهه مقاومت را شکست دهند اما نتوانستند چون سیاست های دقیق مقام معظم رهبری اعمال می شد که برخی از مسئولان آن را فهم نمی کردند و حالا کاووس دشمنان شده است.

 

اخبار سیاسی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------