آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

خاطره هاشمی رفسنجانی از اینکه چطور رابطه ایران و عربستان را تلطیف کرد/ تشکر ویژه ظریف از هاشمی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: تایید برجام در مجلس نشان می دهد که اقدامات تیم مذاکره براساس منافع نظام، و مخالفت های برخی ها فقط برای اهداف سیاسی بوده است.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در آیین اختتامیه دومین همایش گردهمایی سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه با تاکید بر این نکته که رئیس جمهور گروهی باتجربه را به مدیریت دکتر ظریف برای مساله برجام انتخاب کرده است، گفت: تیم مذاکره کننده ایران هم در جهاد سیاسی وارد میدانی شده بودند که نه تنها هیات سیاسی 6 کشور بزرگ آمریکا و اروپا، بلکه اتحادیه اروپا هم به میدان آمده بود تا در مذاکرات ایران را مجاب کنند، که سرانجام خود مجاب شدند.

وی با یادآوری شرایط مذاکرات سیاسی در مجامع بین المللی به سختی کار تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اشاره کرد و افزود: فرزندان ایران اسلامی کاری کردند که به عنوان افتخار ایرانیان در تاریخ دیپلماسی دنیا جاودان شده است.

اهم سخنان وي را به نقل از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام بخوانيد:

** بعضی ها فکر می کنند سوره فتح و تعبیر « فتحاً مبینا» برای فتح مکه است ، اما براساس اسناد متقن تفسیری در شان صلح حدیبیه و سیاست بسیار روشن پیامبر اکرم (ص) است. در همان مقطع بعضی از مدعیان مسلمانی، بر اقدامات پیامبر اکرم (ص) خرده می گرفتند، اما آن شخصیت بزرگوار مصلحت اسلام و مسلمانان را بیشتر از همه می خواستند و حاصل آن سیاست، فتح بدون خونریزی مکه است.اگر بنا باشد برای منافع کشور و نجات مردم از خطر جنگ و تهدید، مذاکره کنیم، باید به قرآن مراجعه کنیم که بهترین آیات را درباره صلح خواهی دارد.

** جای تعجب است که چرا برخی نمی خواهند با این همه امتیازات از ایران اسلامی الگویی در جهان اسلام بسازند در حالی که می توانیم با اخلاق و رفتار اسلامی با دیگران مواجهه شویم و از حقانیت ملت ایران دفاع کنیم.

**وضع منطقه خوب نیست و ما مسلمانیم و براساس فرامین صریح قرآن برای حفظ وحدت جهان اسلام در حد امکان نه تنها باید شروع کننده جنگ نباشیم بلکه نباید مسلمانان باهم بجنگنند.

**{ با یادآوری فاجعه مکه در زمان امام (ره) که منجر به تیره شدن روابط ایران و عربستان شده بود} امام در جلسه ای مسئولان نظام را خواستند و گفتند به صلاح نیست که در نظام ما حج مردم مسلمان تعطیل شود و بروید مسئله عربستان را حل کنید.  در شرایطی که روابط تیره ایران و عربستان به ضرر دو کشور و جهان اسلام بود، برآن شدیم که یخ ها را آب کنیم که از اجلاس کنفرانس اسلامی از سنگال شروع کردیم. مذاکراتی با امیر عبدالله به عنوان ولیعهد عربستان در سنگال و سپس پاکستان داشتم. با یک رفتار اسلامی که حاضر شدیم به دیدار آنها برویم، چنان اوضاع تلطیف شد که بعدها بزرگترین کارها مانند برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران و اصلاح قیمت نفت را انجام دادیم. بعدها هم روابط به همین روال در سفرهای بعدی مقامات دو کشور از جمله زیارت فدک ، خیبر و سایر مناطق سیاسی و حتی نظامی این کشور تقویت شد.

گفتني است در آغاز این مراسم محمد جواد ظریف با ابراز خرسندی از حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع سفرا و نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، گفت: در تمام این مدت همیشه از راهنمایی ها، حمایت ها و تجارب ارزنده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برخوردار بودیم. از ایشان تشکر ویژه داریم که علی رغم مشغله های زیاد برای این مراسم وقت گذاشتند.

همایش سراسری سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور با حضور رئیس جمهور و روسای قوای مقننه و قضائیه در تهران برگزار شد.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------