آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

کواکبیان: مجلس نیازمند خانه‌تکانی جدی است / زمینه‌سازان اقدامات بابک زنجانی هم مواخذه شوند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: برای اینکه انتخاباتی پرشور و مجلس قوی داشته باشیم باید افراد متخصص، کاردان، معتدل و قوی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوند.

مصطفی کواکبیان عصر سه‌شنبه در همایش «اصلاح‌طلبان و انتخابات پیش رو» در دانشگاه صنعتی قم، گفت: مفهوم اصلاحات در آموزه‌های دینی ما، جایگاه خاصی دارد؛ این آموزه‌ها در آیات الهی بیان شده است. در قرآن بیان شده که شعیب پیامبر بیان کرده‌اند که من چیزی جز اصلاح از مردم نمی‌خواهم.

وی افزود: اصلاحات، هدف پیامبران الهی است. پیامبران ما تا حد توان به دنبال اصلاح مردم هستند. این مساله جنبه الهی نیز دارد که باید توفیق از جانب الهی فراهم شود تا بتوانیم این اصلاحات را پیش ببریم.

دبیرکل حزب مردمسالاری خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در نامه معروف خود به مالک اشتر، در عبارتی موجز و کوتاه چهار وظیفه برای دولت‌ها بیان می‌کنند. حضرت بیان می‌کنند که مردم دو دسته هستند؛ یا برادر ایمانی تو هستند و یا برادر انسانی تو، به همین خاطر باید شان انسان‌ها را در هر عرصه‌ای حفظ کنیم.

کواکبیان ادامه داد: امام علی (ع) به دنبال اصلاح جامعه و حکومت بودند. یکی از مهم‌ترین وظایف دولت‌ها، اصلاح جوامع است. دولت باید زمینه تکامل اخلاق، رشد فضایل انسانی و ارتقای معنویت را ایجاد کند.

دبیرکل حزب مردمسالاری خاطرنشان کرد: دولت‌های غربی بیشتر به دنبال تامین مادیات برای مردم هستند ولی ما مدعی دنیا و آخرت مردم هستیم و به همین خاطر نباید در هیچ کدام ازاین دو حوزه کم‌کاری کنیم.

کواکبیان افزود: هدف امام حسین (ع) از حرکت و قیام عاشورا نیز همین اصلاح در جامعه و حکومت بود. دشمنان با فضاسازی که ایجاد کردند، نوه رسول‌الله را خارجی قلمداد کردند.

وی اظهار کرد: هر کسی نمی‌تواند در هر عصری اصلاح‌طلب باشد. ما افتخار می‌کنیم که اصلاح‌طلبیم زیرا بزرگان دین ما به دنبال اصلاحات بودند. ما نیز اجازه نمی‌دهیم که هر کسی این عنوان را به خود اختصاص دهد ولی با مبانی درست رفتار نکند.

دبیرکل حزب مردمسالاری خاطرنشان کرد: ما به دنبال اصلاحاتی هستیم که کسی به خاطر بیان حق خود به لکنت نیفتد. اصلاحات به دنبال آن است که فضای جامعه به فضای نیرنگ و بی‌اخلاقی مبتلا نشود.

کواکبیان گفت: در این زمینه باید هر روز پیشرفت کنیم. مجلس دهم ما باید به مراتب بهتر از مجلس فعلی باشد زیرا جریان اصلاحات همیشه ساری و جاری است. این مجلس نیازمند یک خانه‌تکانی جدی است.

وی افزود: مجلس کارآمد می‌تواند دولت کارآمد تولید کند. مجلس تنها ماشین تولید قانون نیست بلکه باید قوانینی کارآمد و پویا تصویب شود. نباید همه مسائل را به گردن دولت انداخت و خود را از هر سوالی مصون نگاه داشت.

دبیرکل حزب مردمسالاری خاطرنشان کرد: مجلس در راس امور است ولی به شکلی که خودش، خودش را در راس امور بداند و برای این امربرنامه‌ریزی کند. کمیسیون‌هایی که در این زمینه شکل می‌گیرد باید کمسیون‌هایی تخصصی با افراد مجرب و با دانش باشد.

کواکبیان گفت: نمایندگان باید به قدری سواد داشته باشند که وزرا را به شکل علمی به چالش بکشند یا طرحی تصویب کنند که بتوانند سال‌ها روی آن حساب کنند. نماینده‌ای که ان‌پی‌تی را به فارسی هم اشتباه می‌نویسد چگونه بر سر وزرای ما فریاد می‌کشد و می‌خواهد از این برجام ایراد فنی بگیرد؟

وی افزود: نماینده باید پیگیر مطالبات اکثر مردم باشد، نه نماینده یک جریان اقلیت خاص. در این زمینه هیچ تعارفی نیز نباید داشته باشد.

دبیرکل حزب مردمسالاری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برخی برای اینکه رای بیاورند در جریان اصلاحات وارد می‌شوند و وقتی که در مجلس حاضر می‌شوند به طیف مقابل می پیوندند و تصور می‌کنند که باید رفتار خود را تغییر دهند. در این صورت دیگر نمی‌توانند مشی قبلی خود در بیان مشکلات مردم را دنبال کنند.

دبیرکل حزب مردمسالاری خاطرنشان کرد: امروز کشور در شرایط بسیار حساسی است و در این شرایط نیز باید الگوبودن خود را حفظ کند. 10 سال از سند 20 ساله رفته است و بر اساس طرح از پیش تعیین‌شده باید تا 10 سال آینده رتبه اول منطقه باشیم.

کواکبیان گفت: مجلس باید به دنبال الگوسازی برای نظام‌های منطقه و جهان باشد. آیا با این روند فعلی می‌توان ادعای الگوبودن داشته باشیم؟ در کشورهای منطقه اگر خود را با ترکیه مقایسه کنیم چه نتیجه‌ای می‌گیریم؟ آیا می‌توانیم خود را به عنوان یک الگو معرفی کنیم در حالی که این وضعیت اقتصادی را داریم؟

وی خاطرنشان کرد: بابک زنجانی بیان کرده است که 22 میلیارد یورو ثروت دارد. او دو میلیارد یورو را پول خرد خود می‌خواند. البته معتقد هستم دستگاه قضایی ما به علاوه بابک زنجانی به کسی که به او اجازه داد که میلیاردها تومان پول نفت این ممکلت در اختیار او قرار بگیرد را نیز مواخذه کند. چرا باید کسی که به او چنین امکانی داده است را مواخده نمی‌کنیم که چنین فردی این چنین در مقابل ملت و دستگاه قضایی صحبت کند؟

کواکبیان گفت: مجلس باید نقش اصلی را در نظارت داشته باشد. امروز با پدیده‌ای مثل بابک زنجانی مواجه هستیم که به اندازه دوسوم بودجه این کشور، سرمایه دارد و این پول را نیز به مدد برخی ساز و کارهای غلط به دست آورده است.

وی افزود: افرادی در این مملکت داریم که به خاطر 10 هزار تومان حاضرند کارهای شرم‌آور کنند ولی چنین فردی با این سن و سال کم این همه ثروت به دست آورده است و کسی از او سوال نمی‌پرسد. اگر مجلس نظارت عمیقی داشته باشد، امکان ندارد چنین اتفاقاتی بیفتد.

دبیرکل حزب مردمسالاری خاطرنشان کرد: مجلس کارآمد و متخصصی می‌خواهیم که بتواند برای جامعه در تمام عرصه‌ها الگو سازی کند. امام راحل فرمودند که باید طرفدار رنج‌دیدگان بود زیرا اگر کسی رنج‌دیده باشد خود نیز می‌تواند مشکلات مردم را هضم کند.

کواکبیان گفت: با افزایش حضور مردم در انتخابات می‌توانیم در عرصه وحدت ملی و حفظ منافع ملی نیز کارایی خود را بیشتر کنیم. با افزایش مشارکت مردم بهتر می‌توانیم با امثال 1+5 طرف شویم. اختلافات قطعا موضع کشور را در مقابل این جریان‌ها ضعیف خواهد کرد.

وی در مورد «حصر» نیز تصریح کرد: شورای امنیت ملی در زمان احمدی‌نژاد مصوبه‌ای در زمینه حصر داشت که با توجه به تغییر شرایط، این شورا می‌تواند آن مصوبه را لغو کند. در قانون اساسی بیان شده است که کلیه مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تایید رهبری قابل اجراست که در این زمینه باید صحبت‌هایی انجام شود که موضوع حصر حل شود.

کواکبیان گفت: در خصوص ممنوع‌التصویری آقای خاتمی نیز این مساله عجیب است زیرا شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای در این زمینه نداشته است ولی دستگاه قضایی بیان می‌کند که ما تشخیص داده‌ایم این کار انجام شود.

وی افزود: 700 نشریه و خبرگزاری و سایت خبری، در نمایشگاه جایگاه دارند ولی این چند نشریه که برای خود سر و صداهای زیادی دارند این همه حواشی ایجاد کردند. پروریی هم حدی دارد. به بهانه محدودیت بیان و آزادی، صفحه سفید منتشر کردند. چگونه این روزنامه می‌گوید که آزادی بیان وجود ندارد؟ چگونه برای شما آزادی فحش‌دادن وجود دارد؟

دبیرکل حزب مردمسالاری خاطرنشان کرد: چگونه برخی خبرگزاری‌ها که وابستگی آنها به یک نهاد خاص مشخص و مبرهن است مساله یارانه را مطرح می‌کنند؟ این برخوردها در خصوص نمایشگاه، بحث‌های سیاسی و حاشیه‌ای است.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------