آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

ربیعی: رئیس‌جمهور صداهای خاموش را نمایندگی‌ می‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 ربیعی: رئیس‌جمهور صداهای خاموش را نمایندگی‌ می‌کند/ رسانه‌های مخالف اینگونه القا می‌کنند که در جامعه هیچ اتفاق مثبتی نیفتاده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: شخص رئیس‌جمهور در حال حاضر مسئولیت نمایندگی صداهای خاموش را برعهده گرفته است.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در رابطه با مباحثی که از سوی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات مطرح شد، اظهار داشت: معتقدم خود مردم باید در مورد این بحث‌ها قضاوت کنند، اما تصورم این است وجدان جمعی جامعه با رئیس‌جمهور هم عقیده است.

ربیعی با بیان اینکه گروه‌های مختلف اجتماعی از جمله دانشگاهیان، کارگران، فرهنگیان و... با مباحثی که از سوی دکتر روحانی در افتتاحیه بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات مطرح شد، موافق هستند ادامه داد: به نظر می‌رسد که شخص رئیس‌جمهور در حال حاضر مسئولیت نمایندگی صداهای خاموش را برعهده گرفته است.

وی در ادامه افزود: برای نمونه در مبحث توسعه که با وظایف وزارتخانه تعاون، کار ورفاه اجتماعی مرتبط است، بسیاری از صاحبنظران امروز معتقدند که دیگر توسعه تنها با رشد اقتصادی مطلق به دست نمی‌آید و برای دستیابی به آن باید در کنار رشد اقتصادی امکان برقراری انواع عدالت‌ها و نشاط وشادی اجتماعی نیز فراهم شود.

وزیر تعاون در توضیح نقش نشاط وشادی در تکمیل فرآیند توسعه جامعه گفت: منظور این است که در جامعه ناشاد افراد امیدی به آینده ندارند و همین مسئله باعث مختل شدن روند توسعه می‌شود.

وزیر رفاه با بیان اینکه امروز برخی رسانه‌ها طوری اخبار را منعکس می‌کنند که انگار هیچ اقدام مثبتی از سوی دولت صورت نگرفته است افزود: گوش کردن، خواندن وتماشای مستمر محتوای این رسانه‌ها که در آن‌ها تعارضات و تناقضات برجسته شده‌اند در دراز مدت باعث یاس و ناامیدی مردم می‌شود.

ربیعی در خصوص برجسته‌سازی تعارض‌ و تناقض‌هایی که از سوی برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، گفت: به طور طبیعی در هر جامعه‌ای مسئولان بخش‌های مختلف براساس منافع بخشی اظهار نظر می‌کنند و این اظهار نظر‌ها ممکن است تعارضاتی داشته باشد چراکه هر مسئول به صورت طبیعی به دنبال آن است که سهم بیشتری از امکانات را برای بخش خود تامین کند.

وی افزود: همین رویکرد طبیعی باعث می‌شود در سطح کلان میان گفته‌های مسئولان مختلف تعارضاتی بوجود آید و در این میان مشاهده می‌کنیم رسانه‌های مخالف دولت با برجسته‌سازی این تعارض‌ها درصددند به مردم القا کنند در جامعه هیچ اتفاقی نیتفاده است.

وی با بیان اینکه جامعه خصوصا در شرایط کنونی نیاز به آرامش دارد ادامه داد: از نظر برخی صاحبنظران توسعه آرامش و نشاط اجتماعی حتی از مجموع تولید ناخالص ملی نیز با ارزش‌تر است چنانچه مطالعات انجام شده نشان می‌دهد بخش اعظم گرایش به اعتیاد به دلیل نبود آرامش و ناامنی روانی در جامعه بوده است.

وزیر تعاون با بیان اینکه این مسئله به تنهایی آسیب اجتماعی تلقی می‌شود، افزود: نبود آرامش و نشاط در جامعه حتی باعث می‌شود انگیزه سرمایه‌گذاری در جامعه نیز کاهش یابد چراکه مهم‌ترین اصل برای سرمایه‌گذاری تامین آرامش و امنیت است.

وی افزود: امروز گروه کثیری از رسانه‌ها در مخالفت با دولت تلاش می‌کنند با برهم زدن آرامش و نشاط اجتماعی مردم را از دولت مایوس کنند که این مسئله در ‌‌نهایت باعث مایوس شدن مردم از نظام می‌شود.

وزیر رفاه با بیان اینکه وقتی این اتفاق می‌افتد نگاه مردم از داخل کشور به بیرون مرز‌ها متوجه خواهد شد، تصریح کرد: در انتخابات سال ۹۲ مردم با هزار امید به دولت آقای روحانی رای دادند، چرا که انتظار داشتند این دولت می‌تواند خواسته‌های آنها مبنی بر حل شدن مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: برجسته‌سازی تعارض‌های مسئولان دولت به عنوان یک مسئله حاشیه‌ای از سوی رسانه‌های مخالف دولت این پیام را به مردم القا می‌کند که دولت ناکارآمد است لذا تصور می‌کنم رئیس جمهور در صحبت‌های اخیر خود هوشیارانه نسبت به این مسئله واکنش نشان داده است.

وی با بیان اینکه این مسئله حتی در فرمایش‌های اخیر مقام معظم رهبری هم مورد تاکید قرار گرفت، افزود: اینکه عده‌ای بخاطر زدن دولت درصددند از طریق فضای رسانه‌ای ومجازی موجی از یاس و ناامیدی را میان مردم ایجاد کنند که این به نفع نظام و جامعه نیست.

ربیعی افزود: نبود نشاط و احساس وجود یاس در جامعه باعث می‌شود ریسک زندگی بالا رود واین اتفاق منجر می‌شود که گروه‌های مختلف مردم خصوصا فعالان اجتماعی احساس کنند که در معرض خطر قرار دارند.

وی از این احساس خطر به عنوان تولید فقر در جامعه یاد کرد و افزود: باید بتوانیم با قالب شدن بر این وضعیت در جامعه نوعی همگرایی در جهت ایجاد امنیت و نشاط جمعی فراهم کنیم.

وزیر کار با بیان اینکه این وضعیت به نفع همه گروه‌های اجتماعی است، افزود: به طور طبیعی وقتی یک شخص در جامعه به قدرت می‌رسد همه سعی می‌کنند به وی کمک کنند اما مشاهده می‌کنیم در بحث روی کار آمدن دولت‌ها همواره گروه‌هایی هستند که تلاش دارند تا با دست گذاشتن بر نقاط تعارض به آن دولت حمله کنند. این اتفاق در دراز مدت باعث ناامیدی مردم شده و در مقطع کنونی باید به آن پایان داده شود.

اخبار سیاسی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------