آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

هاشمی: مردم در انتخابات 92 کشور را از انحراف اجرایی نجات دادند/ اختلاس های میلیاردی نتیجه گزینش ناصحیح افراد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آیت الله هاشمی:
مردم در انتخابات 92 کشور را از انحراف اجرایی نجات دادند/ حضور مردم در انتخابات اسفند نظام را برای سال های بعد بیمه می کند

متأسفانه بعضی ها با ترس های غیرمنطقی و بی مورد از مسائل فرهنگی، در انجام این کارهای اقتصادی مانع تراشی می کنند و بعضی از دشمنان نظام هم با ترویج ایران هراسی، جلوی خیلی از طرح های بین المللی را برای عبور و اجرا در ایران گرفتند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بلوغ سیاسی مردم ایران را ستود و گفت: همان گونه که آحاد مردم در انتخابات 92 وارد شدند و کشور را از انحراف اجرایی نجات دادند، در انتخابات اسفند هم حضور آنان نظام را برای سال های بعد بیمه می کند.

 آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در دیدار جمعی از فعالان سیاسی شهرهای ساوه و زرندیه استان مرکزی، با اشاره به توانایی های اقتصادی، فرهنگی و به ویژه حضور نیروهای کارآمد و سوابق آشنایی خود از ساوه و اطراف آن، گفت: شهرک صنعتی ساوه در کشور تقریباً کم نظیر بود که نشان از ظرفیت بالای منطقه برای انجام کارهایی اساسی دارد.

وی افزود: هنوز هم می توان با برنامه ریزی درست برای اشتغال جوانان گامهای بلندی برداشت که از نیازهای ضروری است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری سوابق مطالعه و اجرای سد غدیر و اهدافی که برای آن متصور بود، گفت: اگر به طرح های مربوط به آب و آبیاری توجه می شود، دشت خوب ساوه و زرندیه، ظرفیت بالایی برای کشاورزی، خصوصاً کشت پسته، انار و زیتون دارد.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به نگرانی اعضا، در خصوص حضور برخی نیروهای وابسته به دولت قبلی در بدنه ادارات و سازمان ها و کارشکنی پنهان و آشکار آنها در روند امور، گفت: متأسفانه یکی از کارهای دولت سابق، خانه نشین کردن نیروهای اصیل انقلابی در سراسر کشور بود که حتی استادان برجسته دانشگاه ها هم در امان نبودند که امیدواریم دولت در این خصوص و جایگزینی نیروهای دلسوز اقدام کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام فسادهای اداری و اختلاس های میلیاردی را نتیجه طبیعی گزینش ناصحیح افراد برای مسؤولیت های ملی دانست و با یادآوری روند سوءاستفاده های شخصی و جناحی از بیت المال، گفت: اصلاح مدیریت های کشور باید به دور از اغراض شخصی و انتقام، براساس مصالح نظام و منافع ملی باشد.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش با تأکید بر به حق بودن نگرانی حاضران برای رکود کشور، گفت: اوج نگرانی آنجاست که می دانیم این رکود در شرایطی گریبان اقتصاد کشور را گرفت که نقدینگی در بانکها است و می توان از آن مانند کاری که برای خودرو شده برای افزایش اشتغال و تقویت تولید در شهرک های صنعتی استفاده کرد.

وی توجه به شرکت های دانش بنیان را راهی دیگر برای ایجاد اشتغال، مخصوصاً جوانان تحصیلکرده دانست و گفت: امتیاز ویژه ایران، ویژگی های جغرافیایی کشور در کنار نیروی انسانی بالغ، هوشیار، باسواد و دلسوز است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ظرفیت های حمل ونقل و خطوط لوله انتقال انرژی شرق و غرب و شمال و جنوب دنیا از ایران را برای تعامل با جهان بسیار مهم دانست.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: متأسفانه بعضی ها با ترس های غیرمنطقی و بی مورد از مسائل فرهنگی، در انجام این کارهای اقتصادی مانع تراشی می کنند و بعضی از دشمنان نظام هم با ترویج ایران هراسی، جلوی خیلی از طرح های بین المللی را برای عبور و اجرا در ایران گرفتند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه راه های اصلاح اقتصاد کشور چیست؟ به تشریح برنامه های اقتصادی از نخستین سال های پس از پیروزی انقلاب و وجود رگه هایی از اقتصاد کمونیستی در کشور پرداخت و گفت: اقتصاد اسلامی مبتنی بر حضور آگاهانه مردم است که سیاست های کلی اصلاح اصل 44 با هدف انقلاب اقتصادی تدوین شد و در اجرا به دست دولتی افتاد که نه تنها اعتقادی به آن نداشت، بلکه مخالف بود.

در آغاز این دیدار آقای فرامرز یاوری، گزارشی از اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرهای زرندیه و ساوه و استان مرکزی ارائه کرد و سپس آقایان بهاروند، فرماندار ساوه، کردی، فرماندار زرندیه، مهدی جهان میرزایی و عباس امیرحسینی به بیان دیدگاه های خویش در خصوص اوضاع کشور در دولت های نهم و دهم، عملکرد مثبت استاندار استان مرکزی در دولت یازدهم، دوران سازندگی، خطبه های نماز جمعه آیت الله هاشمی رفسنجانی، ضرورت حفظ امنیت داخلی، اهمیت تعامل با کشورهای جهان، اهمیت دو انتخابات سرنوشت ساز اسفندماه امسال و بیماری های اقتصادی و ضرورت درمان آنها پرداختند.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------