آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

پاسخ رییس سازمان زندان‌ها به ادعای بابک زنجانی درباره اعتصاب غذا برای گرفتن کاغذ



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس سازمان زندان‌ها:
ادعای بابک زنجانی مبنی بر اعتصاب غذا برای گرفتن کاغذ را تکذیب می‌کنم

رئیس سازمان زندان‌ها ادعای بابک زنجانی مبنی بر اعتصاب غذا برای گرفتن کاغذ را تکذیب کرد.

اصغر جهانگیر در حاشیه بازدید از کانون اصلاح و تربیت استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: متأسفانه برخی اطلاع‌رسانی‌ها در خصوص اقدامات سازمان زندان‌ها به درستی صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: برای مثال چندی قبل ما از میزان کشفیات اقلام ممنوعه در زندان‌ها طی یک سال گذشته آماری را اعلام کردیم و گفتیم که اینها در مبادی ورودی زندان‌ها کشف شده اما صداوسیما واژه مبادی ورودی را حذف کرد و این موضوع باعث شد اخبار ما به صورت ناقص و نادرست منتشر شود.

وی تأکید کرد: به همین جهت از همه اصحاب رسانه تقاضا داریم تا اطلاع‌رسانی درستی داشته باشند.

رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر ادعای بابک زنجانی در خصوص اعتصاب غذا برای گرفتن کاغذ ادامه داد: زندان‌های ایران نسبت به زندان‌های دیگر در سطح بالاتری قرار دارد و مسائل حقوق بشری را رعایت می‌کند و حتی کار به جایی رسیده که خیلی از همکاران ما می‌گویند زندانبانان زندانی و زندانیان زندانبان هستند.

جهانگیر با تأکید براینکه حقوق زندانیان به طور کامل رعایت می‌شود، گفت: کمیته‌های حقوق شهروندی به طور مرتب از زندان‌ها بازدید می‌کنند و عریضه‌های زندانی‌ها را دریافت می‌کنند در حقیقت زندانی برای بیان درخواست‌ها و مشکلات خود هیچ محدودیتی ندارد و کاغذ و قلم هم فراوان در دسترس زندانیان است.

وی با بیان این جمله که «من اینگونه ادعاها را به صورت تکذیب می‌کنم»، افزود: جای تعجب دارد که افرادی که این همه به آنها کمک کرده‌ایم اینگونه مسائل را مطرح می‌کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه به آمار مددجویان کانون‌های اصلاح و تربیت در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر 1056 نفر مددجوی زیر 18 سال در کل کشور داریم که 224 نفر آنها دانش‌آموز هستند و آموزش و پرورش باید نگاه جدی‌تری نسبت به آنها داشته باشد.

وی گفت: همچنین از این تعداد 747 نفر شاغل هستند که البته این به معنای آن نیست که شغل مهمی داشته باشند بلکه دستفروش هستند و یا به کارهای سبک می‌پردازند.

جهانگیر با تأکید براینکه 70 درصد مددجویان کانون‌های اصلاح و تربیت فاقد پدر و مادر هستند، افزود: 60 درصد از این مددجویان ترک تحصیل کرده‌اند.

وی تأکید کرد: ما در حال حاضر در 28 استان کشور کانون اصلاح و تربیت داریم و فقط استان‌های سمنان، البرز و آذربایجان شرقی فاقد کانون هستند که در آنجا هم به دنبال ساخت کانون هستیم.

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: براساس آمار سه جرم اول در بین بچه‌های کانون اصلاح و تربیت به ترتیب سرقت، جرائم علیه اشخاص و جرائم مواد مخدر است.

 

اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------