آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

در دوماه اخیر، احکام شرعی چقدر فرق کرده؟! / باز هم راهیپمایی و انتخابات در پیش هست ها!

برخورد دوگانه با مقوله بی حجابی سالهاست که سوژه رسانه هاست. در مناسبتهایی مانند۲۲ بهمن،روز قدس و انتخابات معمولا از حضور زنان بدحجاب و حتی…

با تصویب لایحه شفاف سازی منابع مالی انتخاباتی، هزینه‌ها کاهش می‌یابد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


رییس ستاد انتخابات کشور:
با تصویب لایحه شفاف سازی منابع مالی انتخاباتی، هزینه‌ها کاهش می‌یابد

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: با تصویب لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان هزینه‌های انتخاباتی به شدت کم و منابع مالی انتخابات مشخص می‌شود.

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به اینکه در شرایط تصویب لایحه مذکور، داوطلبان به جای هزینه‌های زیاد به معرفی خود و ارائه برنامه‌های خود می‌پردازند، افزود: در این شرایط هزینه‌های تبلیغاتی بالا نمی‌رود. روح حاکم بر این لایحه این است که مشخص شود پول داوطلبان از چه منابعی به دست می‌آید و در چه مسیری هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: در این لایحه پیش بینی شده منابع نقدی و غیر نقدی تبلیغات انتخابات از طریق دارایی خود شخص نامزد، کمک‌های مستقیم احزاب دارای مجوز، کمک اشخاص حقیقی ایرانی و امکانات عمومی می‌باشد که طبق قانون می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین تامین منابع تبلیغات از سایر منابع از جمله کمک بیگانگان اعم از دولت‌ها یا افراد حقیقی یا حقوقی بیگانه خلاف است. همچنین استفاده از منابع نامشروع مثل منابع حاصل از جرایم سازمان یافته، قاچاق، مواد مخدر و پولشویی و کمک‌های دستگاه‌های دولتی که طبق قانون مجاز نیست، خلاف خواهد بود.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین گفت: طبق این لایحه هزینه‌های انتخاباتی صرفا باید آن جایی هزینه شود که قانون گفته است و هیات‌های اجرایی و نظارتی نیز بر این هزینه‌ها نظارت خواهند کرد. با تصویب این لایحه دیگر نامزدها نمی‌توانند برای کسب رای به افراد شام و ناهار دهند زیرا هزینه‌های انتخابات مشخص می‌شود که در کجا باید خرج شوند.

مقیمی با اشاره به اینکه طبق این لایحه هر داوطلب موظف است هنگام ثبت نام یک شماره حساب برای هزینه‌های تبلیغاتی خود ارائه کند، گفت: هیات‌های اجرایی و نظارتی می‌توانند بر این حساب‌ها نظارت کنند و با تخلفات مالی برخورد کنند. علاوه بر این احزاب هم باید یک شماره حساب مشخص کنند و کمک آن‌ها به داوطلبان مشخص باشد تا اگر کمیسیون ماده 10 احزاب بخواهد، احزاب اسناد خود را ارائه کنند و در مقابل این کمیسیون پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: هیات‌های نظارت و اجرایی می توانند بر این حساب‌ها نظارت کنند و اگر تخلفی مشاهده کردند برخورد لازم را انجام دهند.

مقیمی در ادامه با اشاره به طرح مصوب مجلس درباره هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی، گفت: اگر این طرح به تایید شورای نگهبان برسد، کمکی برای ساماندهی هزینه‌های انتخاباتی خواهد بود. در این طرح آمده است در طول زمان ثبت نام انتخابات تا برگزاری انتخابات کمک نامزدها به هر سازمان یا مرکزی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم و حتی به عنوان کمک خیرین، جرم محسوب می‌شود.

رییس ستاد انتخابات کشور افزود: بنابراین اگر این طرح و لایحه به تصویب برسند داوطلبان باید در طول دوران تبلیغات انتخابات، برنامه‌های خود را ارائه کنند نه اینکه هزینه‌های گزافی انجام دهند. امیدواریم این لایحه هر چه زودتر در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------