آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

روحانی: هدف تروریست های داعش ایجاد موج اسلام هراسی است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی:
هدف تروریست های داعش ایجاد موج اسلام هراسی است/ گسترش زبان فارسی از وظایف انقلابی و دینی است

رئیس جمهور با محکوم کردن مجدد حوادث تروریستی اخیر در لبنان، فرانسه و سرنگونی هواپیمای مسافربری روسیه توسط تروریست ها، گفت: تروریست های داعش با هدف ایجاد موج اسلام هراسی در جهان تلاش می کنند خود را به اسلام نسبت دهند، این درحالی است که اسلام با اقدامات تروریستی مخالف است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اسلام دین رحمت و صلح است و نباید اجازه داد این اقدامات بویژه در اروپا و آمریکا که محل زندگی شمار زیادی از  مسلمانان است باعث افزایش اسلام‌هراسی شود.

رئیس جمهور افزود: متأسفانه کودکان، زنان و افراد غیرنظامی بی‌گناه، قربانیان اصلی این اقدامات تروریستی بوده اند و برای مقابله با چنین جنایاتی یک عزم و اتحاد جهانی ضروری است.

روحانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سالهاست بر ضرورت مبارزه همگانی با پدیده شوم تروریسم در عرصه جهانی تاکید می کند، افزود: ایران به عنوان کشوری که خود قربانی تروریسم است، فعالیت های تروریستی و کشتار انسانهای بیگناه را محکوم می کند و با اینگونه فعالیت‌های تروریستی با جدیت مقابله خواهد کرد.

وی بر ضرورت مقابله جدی تر با تروریست‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: باید بررسی شود که داعش برای تداوم اقدامات تروریستی، منابع مالی و تسلیحات نظامی خود را از چه منابعی تامین می کند.

رئیس‌ جمهور همچنین از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی در برقراری امنیت و حراست از کشور قدردانی کرد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی با زبان فارسی شناخته می‌شود، گفت: گسترش زبان فارسی یکی از وظایف ملی، انقلابی و دینی بوده چرا که این زبان حاصل ملیت و اسلامیت ماست.

رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه باید انگیزه آموختن زبان فارسی تقویت شود ، ‌اظهار داشت: گسترش روابط تجاری و اقتصادی، توسعه گردشگری و روابط دانشگاهی و علمی موجب گسترش زبان فارسی در جهان می‌شود.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از فناوری پیشرفته فضای مجازی و رسانه‌ای و ماهواره‌ای در گسترش زبان و ادب فارسی ضروری است،‌ گفت: استفاده از تمام فضای آموزشی مرتبط با ایرانیان در خارج از کشور برای آموزش زبان فارسی به ایرانیان نسل بعد و غیرایرانی‌ها مورد تأکید است.

روحانی با تأکید بر اینکه جلب همکاری ایرانیان فرهیخته خارج از کشور، برای آموزش افتخاری زبان فارسی بسیار راهگشا است، افزود: باید به وحدت رویه و تمرکز فعالیت‌های فرهنگی خارج از کشور، توجه کرد.

در ادامه این جلسه شورای، در خصوص بررسی وضعیت زبان فارسی در خارج از کشور و همچنین فعالیت‌های بنیاد سعدی در این زمینه بحث و بررسی و گزارش نظارت راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص نحوه فعالیت این بنیاد و میزان موفقیت در به ثمر رساندن وظایف آن ارایه شد.

رئیس‌ جمهور سپس در جمع‌بندی این گزارش بر تشویق بنیاد سعدی برای گسترش فعالیت‌ها و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها، ایجاد جاذبه زبان فارسی برای کشورهای خارجی بویژه کشورهایی که با ایران روابط تجاری و اقتصادی دارند، استفاده از فناوری‌های جدید برای آموزش زبان فارسی با مشارکت و هماهنگی بنیاد سعدی و معاونت علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری و همچنین اولویت دادن به آموزش زبان فارسی برای ایرانیان خارج از کشور بویژه نسل دوم و سوم که متولد خارج هستند، تأکید کرد.

همچنین بنیاد سعدی موظف شد برای آموزش زبان فارسی غیر از روش‌های آکادمیک و دانشگاهی برای علاقمندان به ارتباط و تعامل با ایران در زمینه‌های تجاری، زیارتی و گردشگری طراحی‌های لازم را انجام دهد. علاوه بر این بر ضرورت تدریس زبان فارسی با کمک ایرانیان که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، تأکید شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد، مساعدت‌ها و پشتیبانی‌های مالی از بنیاد سعدی، برای جبران کمبودها در راه اشاعه زبان فارسی در نظر گرفته شود.

در این جلسه مباحث مرتبط با سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها و اجرای منویات مقام معظم رهبری در این خصوص مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

اخبار سیاسی - فارس

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------