آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

تکمیل امضای سند بازطراحی راکتور اراک توسط 1+5 و موگرینی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک مقام آگاه تکمیل امضای سند رسمی بازطراحی راکتور اراک توسط وزیران خارجه 1+5، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ایران را تایید کرد.

این مقام ارشد آگاه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تاخیر در تکمیل امضاهای این سند به دلیل مشکلات و شرایط ایجاد شده اخیر در فرانسه و از سوی لوران فابیوس وزیر خارجه این کشور صورت گرفته است و نه به خاطر مشکل سیاسی با متن این سند گفت: قرار بود این سند روز شنبه هفته جاری امضا و نهایی شود اما به خاطر مشکلات به وجود آمده در فرانسه به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد:‌ از ابتدا قرار نبود امضای این سند به طور حضوری و دسته جمعی در مکانی خاص مثل وین صورت گیرد و بنا بود امضای این سند به طور گردشی در پایتخت‌های هریک از کشورها انجام شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگانی که این سند را از کشورهای 1+5 و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ایران امضا کرده‌اند همه از طرف کشورشان تعهد سیاسی داده‌اند که راکتور اراک را بازسازی و طبق برجام راه اندازی کنند. امضای این سند توسط وزیران خارجه این کشورها اطمینان سیاسی بالایی را نسبت به ضمانت لازم در رابطه با محقق شدن این سند ایجاد می‌کند.

 

اخبار سیاست خارجی- ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------