آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

آیت الله هاشمی: هیچ کس نمی تواند فهم و آگاهی افکار عمومی را محدود کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


آیت الله هاشمی رفسنجانی: تفکرات واقعی اکثر جوانان بر پایه دلسوزی برای نظام و کشور است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح صفت آینده ساز برای جوانان گفت: تفکرات واقعی اکثر جوانان بر پایه دلسوزی برای نظام و کشور است که با نگاه ملی، منطقه ای و بین المللی درصدد آشنا کردن ملل جهان با واقعیت های ایران است.

 آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز(دوشنبه) در دیدار رئیس و جمعی از فعالان تشکیل مجلس جوانان، کادرسازی را ضرورت آینده نگری و توانمندسازی نظام برای مشاوره امروز و مسؤولیت پذیری فردا دانست و افزود: جوانان ایران اسلامی با توجه به شرایط زمان، برآنند تا فضایی را برای اداره جامعه ترسیم کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر این نکته که آینده کشور در دست جوانان امروز است گفت: در مملکتی که تقریباً همه موارد آن شورایی است و بر اساس رأی مردم اداره می شود، جوانان متفکر، نقش اساسی برای رشد آگاهی جامعه دارند.

هاشمی رفسنجانی وجود سازمان های مردم نهاد و شوراهای متعدد را زمینه ای برای فعالیت بیشتر جوانان و تمرین مسؤولیت پذیری در آینده دانست و با اشاره به تدوین «منشور جوانان» در دولت سازندگی، تاکید کرد: باید از قابلیت های علمی، تحقیقاتی، شور و اشتیاق و احساسات عقلانی جوانان در جهت تقویت پایه های کشور استفاده کرد.

وی حضور میلیونی جوانان در بسیج را ستود و با اشاره به سوابق بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس، افزود: باید آن دریای مواج را با نگاه ملی و در راستای تحکیم نظام، تقویت کرد که اساس آن احترام به افکار عمومی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از تاریخ برخوردهای دیکتاتوری های مستبد و استثمارگر با افکار عمومی و تأکید بر این نکته که جهان به سوی توجه به آرای اکثریت می رود، گفت: در این شرایط باید در انقلابی که با آرمان های امام راحل پیروز و براساس افکار اهل بیت(ع) تثبیت شد و تداوم یافت، به افکار عمومی توجه شود که تبلور اساسی آن در تفکرات جوانان است.

هیچ کس نمی تواند فهم و آگاهی افکار عمومی را محدود کند
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این نکته که هیچ کس نمی تواند فهم و آگاهی افکار عمومی را محدود کند، به جوانان گفت: در بحث ها و برنامه ریزی ها، خود را برای شرایطی آماده کنید که تصمیمات اساسی را مردم از طریق انتخابات می گیرند.

وی با ابراز خوشحالی از حضور جوانان متفکر در بین طلبه ها و دانشجویان گفت: پژوهش های عاقلانه، پل ارتباطی مطمئن بین حوزه و دانشگاه است تا با استفاده از ظرفیت های علمی جوانان، به آینده ای درخشان امیدوار باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحلیل شرایط غمبار دنیای کنونی اسلام که خیل جوانان مسلمان را به جای تقویت پایه های دین، در تقابل هم و برای تضعیف شیعه و سنی قرار داده اند، گفت: باید زمینه های تعامل جوانان کشورهای اسلامی فراهم شود تا با شناخت همدیگر در جهت معرفی چهره واقعی اسلام بکوشند که پیامبر آن، پیام آور صلح و مهربانی بود.

هاشمی رفسنجانی ایده تشکیل مجلس جوانان را ایده ای خوب و مترقی دانست و به فعالان این طرح توصیه کرد که با نگاه علمی و ملی و به دور از تعصب های قومی، مذهبی و سیاسی بازی های باندی و جناحی، به کار خویش ادامه دهید که مطمئناً از سوی مسؤولان دلسوز، جوانان کشور و قاطبه مردم حمایت خواهید شد.

وی با اشاره به جوشش جوانان در ایران، به ویژه تا یک دهه دیگر، گفت: باید برای استفاده از توان روز افزون جوانان برای بهتر کردن زندگی فردی و اجتماعی در کشور کوشید.

در این دیدار علی شاهرخی دبیر طرح تشکیل مجلس جوانان با یادآوری سوابق مجلس دانش آموزی و بیان گزارشی از روند تأسیس مجلس جوانان گفت: پارلمان های جوانان در بیش از 80 کشور جهان نقش های برجسته ای در ابعاد آموزشی، سیاستگزاری، مشاوره ای و حتی قانون گزاری دارند.

همچنین کاوه رضوانی راد دبیر کمیته حقوقی و غزال پارسا عضو کمیته بین الملل این طرح به بیان دیدگاه های خود درباره لزوم احیای سازمان جوانان و فعالیت های بین المللی جوانان ایران در جهت آشنایی بهتر از تجربیات مثبت جهان پرداختند.

 

اخبار سیاسی باشگاه - خبرنگاران

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------