آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

همین‌که دولت عوض شد من دزد شدم؟ يعني چه؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

هشت سال با دولت پاک‌دستی و پاک‌دستان!
همین‌که دولت عوض شد من دزد شدم؟ يعني چه؟

شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی روزهای پر رفت و آمدی را سپری مي‌کند. پرونده فساد بزرگ اقتصادی در این شعبه در حال بررسی است. صلواتی بر کرسی قضاوت و بابک زنجانی در جایگاه متهم دو نقش اصلی این نمایش را ایفا مي‌کنند. نمایشی با 50000 صفحه که نگارش آن هشت سال طول کشید.

رانت خواری، کلاهبرداری، جعل اسناد و پولشویی تنها بخشی کوچک از بی شمار اتهاماتی است که بازیگر اصلی این نمایش در دادگاه با آنها روبروست. این حجم گسترده از فساد نتیجه عملکرد دولتمردانی است که ندای پاک دستی سر مي‌دادند و خود را مبرا از هرگونه خطا، درون هاله مقدسی نورانی مي‌دیدند. اما افسوس! که نه آن دست ها پاک بودند و نه آن هاله نورانی، مقدس. آن دست ها، چنگال غارتگرانی بود که برای تاراج دارایی ملتی مظلوم تیز شده بود و آن هاله نورانی تنها نقابی بود از جنس تزویر، برای پنهان ساختن اهداف متوهمانه‌شان.

بابک زنجانی ثمره همان سالهاست. همان دورانی که بی تدبیری بر کشور حاکم شده بود. همان ایامی که کمر پدر پیر خانواده زیر فشارهای سنگین اقتصادی خمیده شد. همان روزهایی که سیاست های غلط دولت لطمات جبران ناپذیری به سیستم اقتصادی کشور زد و آن را تا مرز سقوط کشانید.
اوضاع بی سر و سامان آن روزها اما برای همه بدیمن نبود. فرصتی مناسب بود برای سوءاستفاده و فرصت طلبی ”ب.ز” ها.

“ب.ز“ ها همه جا بودند. روزی در وزارت نفت، روزی در بانک مرکزی و روزی دیگر در سازمان تامین اجتماعی. و نتیجه جولانشان در بدنه دولت چیزی نبود جز رقم خوردن رکوردهای 25 هزار میلیاردی،3 هزار میلیاردی و....مبالغ هنگفتی که مي‌توانست صرف عمران و آبادی کشور شود اما سر از حساب های بانکی ”ب.ز” ها، ”س.م” ها و ”م.خ” ها درآورد. اینک ایام بکام چپاولگران به سر آمده و نقاب از چهره ها برداشته شده است. ادعاهای پوشالی نقش بر آب گشته و همگان فهمیده اند که چقدر کثیف است، دستانی که روزی پاک نشان داده مي‌شد.

حال نوبت روشن شدن حقایق است. مفسد فی الارض خواندن و اجرای سریع حکم اعدام دوای این درد نیست. از قوه قضاییه بعنوان نماد عدالت ورزی نظام انتظار مي‌رود که موشکافانه به بررسی این پرونده دویست جلدی بپردازد، تک تک عوامل دخیل در این فساد کلان را شناسایی نماید و بدون هراس از تهدیدهای متهم (که گاه لسانی و گاه با دسته بندی های معنادار برگه های دفاعیات انجام مي‌شود )، دست های پشت پرده و نامرئی دخیل در این ماجرا - چه افراد دانه درشت باشند و چه ارگان های نظامی یا غیر نظامی - را رو کند و ماهیت آنان را آشکار سازد.

در جریان یکی از جلسات دادگاه متهم نفتی، بابک زنجانی جمله ای به زبان آورد: ”همین که دولت عوض شد من دزد شدم؟” چه چیز از این جمله مي‌توان برداشت کرد ؟ آیا تمامی این رانت ها، فسادها و کلاهبرداری ها در آن زمان مورد تایید بوده که متهم برای دفاع از خود چنین جمله ای به زبان آورده است؟ “اگر قوه مجریه فاسد شود، اگر دولت فاسد شود و اگر رئیس جمهور فاسد شود کار سخت مي‌شود.” و چقدر کار سخت بود آن هشت سال!

 

 اخبار سیاسی - سایت بهارنیوز /  مسعود بزم آرا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------