آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

مطهری: حبس یا حصر بدون حکم‌قضایی خلاف قانون‌اساسی است/ اگر درباره احمدی‌نژاد هم اتفاق می‌افتاد من اعتراض می‌کردم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نماینده مردم تهران عصر امروز به دعوت انجمن اسلامى دانشجویان پردیس ابوریحان دانشگاه‌تهران در این پردیس درباره “آزادى‌تفکر” سخنرانى کرد.

علی مطهری در بخشى از سخنان خود به فرق فکر و عقیده پرداخت و گفت: هر عقیده‌اى ناشى از فکر و تعقل نیست٬ بلکه بعضى عقاید ریشه عقلانى ندارد و ناشى از تقلید و مانند آن است، مانند عقاید خرافى و بت‌پرستى‌ها. اسلام با این گونه عقاید مبارزه کرده و  آن را محترم نمی شمارد.

مطهری اضافه کرد: در همین نقطه است که راه اسلام و راه غرب درباره آزادی عقیده از هم جدا می‌شود چون غربی‌ها همان طور که در اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده می گویند چون انسان محترم است هر عقیده ای که او انتخاب کند محترم است ولو بت پرستی یا گاو پرستی باشد اما سیره پیامبران غیر این است٬ همان‌طور که حضرت ابراهیم و حضرت موسی و پیغمبر اسلام با بت پرستی‌ها مبارزه کردند و بت‌ها را شکستند.

وی گفت: ریشه این نگاه غربی‌ها به آزادی عقیده، یکی محکمه تفتیش عقایدی است که کلیسای کاتولیک در قرون وسطی در اروپا برپا کرد. اروپاییان خاطره خوشی از آن قرون ندارند و برای آن که خود را راحت کرده باشند گفتند اساسا هر عقیده‌ای محترم است.

مطهری همچنین متذکر شد: ریشه دیگر آن این است که آنها دین را یک امر سلیقه ای و شخصی تلقی می‌کنند مانند رنگ لباس، نه راه واقعی سعادت انسان ، لذا می‌گویند هر کس عقیده‌ای را می‌پسندد و نمی‌توان به دیگری به خاطر عقیده‌اش خرده گرفت ولی ما دینی را که یک امر سلیقه‌ای و شخصی باشد دین نمی‌دانیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا شما از سران فتنه دفاع می‌کنید، گفت: حرف من این است که در کشور نباید کاری خلاف قانون‌اساسی صورت گیرد. حبس یا حصر بدون حکم‌قضایی خلاف قانون‌اساسی است. اگر درباره آقای احمدی‌نژاد هم اتفاق می‌افتاد من اعتراض می‌کردم. علاوه براین، حوادث سال ٨٨ سه ریشه داشت، یکی اشتباهات برخی نهادهای حکومتی، دوم شیطنت‌های محمود احمدی‌نژاد و سوم عدم‌تمکین به قانون آن دو نفر و طولانی‌کردن اعتراضات. باید به هر ٣ عامل رسیدگی شود٬ نه اینکه تمام تقصیرات را به گردن آن دو نفر بیاندازیم و آنها را به آمریکا و اسرائیل متصل کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ترکیب‌مجلس آینده گفت: این امر بستگی به میزان مشارکت‌مردم دارد و میزان مشارکت‌ مردم هم بستگی به نوع رفتار شورای‌نگهبان دارد که افراد مستقل و حق‌گو اجازه شرکت در انتخابات پیدا کنند یا نه.

 

اخبار سیاسی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------