آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

دستگاه قضا با اخلالگران همایش‌های مجوزدار برخورد کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایجاد درگیری‌های کف خیابانی به هیچ عنوان معقول و منطقی نیست و قطعاً منتج به بالا رفتن هزینه‌های نظام خواهد شد.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایلنا، با انتقاد از برهم‌زنندگان مراسم‌های سخنرانی مجوزدار اصلاح‌طلبان، اعلام کرد: توصیه‌ام به هر دو جناح اصلی سیاسی کشور این است که حدود و مرزهای قانون را رعایت کنند.

وی افزود: اگر کسی که مجوز برگزاری یک میتینگ سیاسی را از مراجع قانون اخذ کرده، باید در حین برگزاری نیز کماکان خود را متعهد به قانون بداند، چراکه به حکم هیچ مجوزی نمی‌توان خطوط قرمز را زیرپا گذاشت، بلکه باید در عین حال که حرف خود را می‌زنند، از هنجارشکنی پرهیز کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: از دیگرسو کسانی که در جبهه مقابل قرار دارند هم باید اجازه بدهند که همه حرفشان را بزنند و هدفشان از برگزاری آن مراسم تامین گردد.

درگیری‌ خیابانی هزینه نظام را بالا می‌برد
نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: ایجاد درگیری‌های کف خیابانی و در دانشگاه‌ها٬ به هیچ عنوان معقول و منطقی نیست و قطعاً منتج به بالا رفتن هزینه‌های نظام خواهد شد.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که آیا عدم برخورد با چهر‌های سر‌شناسی که در متن برخی از تعرض‌ها به جلسه‌های مجوزدار حضور داشتند، به دلیل سوءاستفاده این افراد از رانت سیاسی و قدرتشان صورت می‌گیرد، گفت: به گمان من، حاشیه امن برای هیچ مقام و مسئولی به مصلحت نیست و همه باید تابع قانون باشند و با پذیرش مقررات نظام، به چارچوب‌های قانونی و ارزش‌های نظام احترام بگذارند و اجازه دهند که مملکت با هزینه کمتری مدیریت شود.

وی افزود: بحمدالله در این مملکت دموکراسی حکمفرماست و همین دموکراسی فضایی را فراهم می‌کند که همه گروه‌ها و جریان‌های داخل کشور بتوانند در چارچوب قوانین و مقررات و آزادی‌های تعریف‌شده در قانون حرفشان را بزنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که نباید حاشیه‌ای امنی برای کسی در نظر بگیریم، گفت: معتقدم حتی اگر من به عنوان یک نماینده مجلس هم مرتکب تخلفی شدم، بازخواست شوم.

دستگاه قضا با برهم‌زنندگان سخنرانی‌های مجوزدار برخورد کنند
حقیقت‌پور در پایان تصریح کرد: دستگاه قضایی باید با هر کسی که خلاف کند و مرتکب اقدامی خارج از چارچوب قانون شود، جداً برخورد کند و من هم به عنوان یک نماینده مجلس به همه توصیه می‌کنم که روال قانونی را رعایت نموده و منطق، ‌ اخلاق و قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند.

اخبار سیاسی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------