آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

آیت الله موسوی اردبیلی: عدم آشنایی با دانشگاه موجب برخی موضع گیری های ناسنجیده می شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

این مرجع تقلید در دیدار معاونت فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و جمعی از مسئولین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های قم اظهار داشت: آنچه اهمیت دارد یکی دقت برگزیدن افراد شایسته در سمت های علمی و دانشگاهی و دیگری حفظ شخصیت و شانیت مستقل و ارزشمند دانشگاه است.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی گفت: موانع موجود و کاهش اختیارات دانشگاه ها در حوزه فرهنگی ناشی از عدم انس و آشنایی با دانشگاه است که موجب موضع گیری های ناسنجیده می گردد.

او افزود: دانشگاه های اسلامی باید همواره از روشن بینی و تعاطی نظرات بهره مند باشد و این در سایه استقلال امکانپذیر است.

آیت الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه دولت یازدهم خدمات و فعالیت های قابل تاییدی در این زمینه داشته است، عنوان کرد: موانع موجود و کاهش اختیارات دانشگاه ها در حوزه فرهنگی ناشی از عدم انس و آشنایی با دانشگاه است که موجب موضع گیری های ناسنجیده می گردد.

او در مورد وحدت حوزه و دانشگاه گفت: امیدوارم با پیگیری مسئولین رشد و ارتقای دانش مشترک و برخورداری از فضای مشترک این دو جریان را شاهد باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به شناخت خود از شهید دکتر مفتح گفت: مطالبی که آقای هاشمی بیان کردند بسیار خوب بود و اگر عده ای نمی پسندند گمان می کنند زود است درحالیکه زود نیست.

دکتر هاشمی نیز در سخنانی ابراز داشت: عده ای تلاشهایی کردند و حاضر نیستند بپذیرند که بدنه دانشگاهها و جامعه مقوله دیگری را می خواهد و به همین خاطر از طریق رسانه ها و سایتها و ابزارهایی که در اختیار دارند سعی می کنند مانع تراشی در جهت حرکت جدید دانشگاه کنند و لذا علیرغم تلاشهای دولت و وزارت علوم، کار در دانشگاهها مقداری سخت شده است.

او افزود: ما هم از نظر علمی، شیب صعودی خوبی را داریم به نحوی که تا چهارسال پیش رشد خوبی را نداشتیم اما در سال ۹۳ این شیب منفی شد و از یکسال پیش مجددا شیب صعودی پیدا کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: از نظر فرهنگی فضای دانشگاهها فضای بسته بود و هم دخالتهایی از خارج دانشگاه زیاد شده بود و اختیارات دانشگاهها کم شد و دانشگاههای غیر دولتی محدودیتهای زیادی مواجه شدند اما اکنون استقلال دانشگاهها، مشارکت اساتید و امید دانشجویان رو به افزایش است هرچند کارشکنی زیاد است.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------