آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

حجت‌الاسلام غفاری: نماز جمعه محل ذکرالله است نه محلی برای توهین کردن و فحش دادن به رقبا و مخالفان سیاسی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 حجت‌الاسلام غفاری:
محبوبیت٬ با تخریب و تهمت حاصل نمی‌شود

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام(ره) اظهار داشت: نماز جمعه محل ذکرالله است نه محلی برای خط و نشان کشیدن و توهین کردن و فحش دادن به رقبا و مخالفان سیاسی.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی غفاری شب گذشته در مراسم شهادت امام علی‌بن موسی‌الرضا (ع) در دارالزهرا به ترویج سیره عملی آن امام عزیز اشاره و بر خداباوری امام رضا تاکید کرد و گفت: با اندکی تامل در رفتار فردی و اجتماعی امام رضا (ع) در می‌یابیم که خدای تعالی همه وجود آن امام را پر کرده بود حتی در دورانی که در دستگاه حکومت نقش ولیعهدی را داشت.

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام با اشاره به اینکه خداوند در هیچ بدنی دو قلب قرار نداده ابزارهایی مانند قدرت و پول نیز در اختیار خدمت به خلق و راه خدا قرار گیرد اشاره کرد: دستگاه حکومتی عباسی تمام تلاش خود را کرد تا از امام (ع) به عنوان ابزاری برای توجیه عملکرد فاسد خود استفاده کند٬ اما سیره اجتماعی امام رضا در دوره ولیعهدی به خوبی نقشه‌های آنان را برملا کرد. امام هیچ‌گاه آلوده به تجملات و تشریفات حکومتی نشد و برعکس در اوج حکومت و ولیعهدی زهد و پارسایی را شیوه زندگی خود می‌کرد. بر روی زمین می‌نشست غذا می‌خورد و با افراد فرودست جامعه نشست و برخاست می‌کرد. او تجلی ثبات شخصیت در حوزه سیاسی و اجتماعی بود.

حجت‌الاسلام غفاری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ابزارهای ثبات شخصیت استواری و استقامت در اندیشه است٬ افزود: نمی‌شود آدمی دم از اندیشمندی و تعالی فکر بزند و برای آن هزینه نپردازد. ما امروزه برای همه چیز هزینه می‌دهیم اما هزینه دادن برای عقیده و فکر و اندیشه‌مان را سخت می‌انگاریم. هیچ تعالی و رشد فردی و اندیشه‌ای بدون پرداخت هزینه ممکن نیست. ائمه هدی مصداق «بذل مهجته» یعنی همه وجود و دارایی خود را هزینه کردند تا راه و اندیشه متعالی دین باقی بماند.

این عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جاذبه شخصیتی امامان گفت: جذابیت و محبوبیت شخصیتی با چماق و تخریب و تهمت زدن به رقبا و مخالفان متفاوت اندیشان حاصل نمی‌شود بلکه نوع رفتار و سلوک آن شخصیت برای جامعه پیرامونی او جذابیت ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام غفاری افزود: باور به حقوق مردم و شهروندی در سیره و عمل ائمه وجود داشت.

وی با اشاره به روایاتی از کتاب «عیون اخبار الرضا» در ماجرای یک زرتشتی و یک مسیحی و تقسیم اموال و میراثشان تاکید کرد: حفظ حقوق شهروندی افرادی که به دینی غیر اسلام نیز پایبندند از اصول رفتاری امام رضا (ع) بود.

حجت‌الاسلام غفاری در بخشی دیگری از سخنان تاکید کرد: نماز جمعه محل ذکرالله است نه محلی برای خط و نشان کشیدن و توهین کردن و فحش دادن به رقبا و مخالفان سیاسی. براساس نسح صریح قرآن خطیب جمعه نباید از ذکرالله خارج شود و تریبون نماز جمعه را به محلی برای دعواهای باندی، گروهی و سیاسی و افترا و تهمت زدن به چهره‌های محبوب و آبرودار جامعه تبدیل کرد.

 

اخبار سیاسی -  ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------