آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

آیت الله هاشم زاده هریسی: برخی کار را به جایی رسانده‌اند که می‌گویند حمایت از بیت امام (ره)ضد ارزش است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


آیت الله هاشم زاده هریسی: برخی کار را به جایی رسانده‌اند که می‌گویند حمایت از بیت امام (ره)ضد ارزش است/اصولگرایی به معنای آن است که شخصیت‌های نظام را خرد کنیم؟!

سید حسن خمینی طی روزهای اخیر به صورت رسمی اعلام کرد که در انتخابات خبرگان شرکت خواهند کرد و کاندید می شوند. در این راستا آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت : امیدوارم انتخابات خبرگان که همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی است هر دو با شکوه برگزار شود.

ی در ادامه بیان داشت : جمهوریت و اسلامیت هر دو ظرف و مظروف جمهوری اسلامی ایران است و هر دو اهمیت بسیاری دارند و از آن جهت که خبرگان مربوط به اسلامیت نظام و مربوط به محتوا و مشروعیت آن است بنابراین اهمیت خبرگان بیشتر و در ابعاد گسترده تری نمود پیدا می کند

وی افزود:  هرچه انتخابات خبرگان با شکوه تر و با مشارکت بیشتری برگزار شود نشان می دهد مردم به اسلامیت نظام بیشتر توجه دارند و چنانچه کم رنگ تر باشد این تلقی به وجود می آید که که جنبه اسلامیت  در نظر مردم کاهش پبدا کرده است.

هاشم زاده هریسی تاکید کرد: نظارت خبرگان نظارتی کلان است و نباید فراموش کرد رهبریت نظام در گرو مجلس خبرگان است و علاوه بر این می تواند نقش مشورتی در رابطه با رهبری داشته باشد

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو بیان کرد لازم است همه دست به دست یکدیگر دهند تا مشارکت به حداکثر برسد که یکی از لازمه های ان افزایش میزان اعتماد و انگیزه برای آمدن به صحنه انتخابات و رای دادن است.

آیت الله هریسی برای بالا بردن میزان مشارکت گفت : در قدم اول باید میزان اهمیت مجلس خبرگان چه به لحاظ نظارتی و چه به لحاظ تعیین کننده بودن در سطح کلان کشور باید برای مردم توضیح و شرح داده شود تا از طریق در مردم ایجاد انگیزه شود.

وی گام بعدی فراهم کردم عوامل روانی دانست و گفت : یکی از این عوامل حضور و شخصیت هایی است که دارای جایگاه و پایگاه اجتماعی هستن. هرچه شخصیت های مختلف با افکار و عقاید مختلف بیشتر در صحنه انتخابات خبرگان حضور پیدا کنند میزان مشارکت افزایش پیدا می کند و در مقابل هرچه حضور اشخاص صاحب فکر و دارای پایگاه اجتماعی کاهش پیدا کند میزان اعتماد نیز کاهش می یابد و انتزام ملی به اختلاف ملی تبدیل می شود و بنابراین نمی توان انتظار یک مشارکت بالا را داشت.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در خبرگان اظهار داشت : مهمترین آثار کاهش مشارکت در انتخابات خبرگان کاهش اعتبار آن است در این راستا باید گفت هرچه اعتبار خبرگان رهبری بالاتر باشد اعتبار رهبری نیز افزایش پیدا می کند و بر این اساس باید گفت خبرگان اهمیت بسزایی بر خوردار است.

لذا باید توجه داشت که بیش از هر زمانی لازم است تا بستر برای حضور شخصیت ها فراهم شود و هرچه شخصیت های صاحب فکر و نام در این میدان بیشتر حاضر شوند میزان مشارکت نیز افزایش پیدا می کند و در مقابل اگر محدودیت ایجاد شود واقعا فاجعه بار خواهد بود چرا که محدودیت، اعتماد مردم را نشانه می رود و نباید فراموش کرد که اعتماد سرمایه یک کشور است هرچه اعتماد کاهش پیدا کند میزان اعتبار نیز کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد : قطعا افراد و روحانیون دگر اندیش نه جرات شرکت در انتخابات را دارند و نه مردم به آنها اعتماد می کنند. منظور من این نیست که همه اجازه شرکت در انتخابات خبرگان به عنوان کاندید را دارند، قطعا مرزهایی وجود دارد که این مرزها مشخص می‌کند ما نباید از این بابت واهمه ای داشته باشیم و دائما تلاش کنیم تا مردم را از این و آن بترسانیم.

آیت الله هریسی با انتقاد از برخی تفکرات موجود گفت : متاسفانه امروز برخی کار را به جایی رسانده اند که گقته می شود حمایت از بیت امام (ره) ضد ارزش است زمانی من سخنی گفتم و بعد فردی در جواب من گفت تو از اندیشه امام و ولایت کنار رفتی چرا؟! چون از خانواده امام (ره) حمایت می کنم آیا این سخنان گفتنی است؟!

وی ادامه داد : سوال اینجاست آیا حمایت از حرمت نگه داشتن ها ضد ارزش است؟! ضد اصول اصولگرایی است ؟! یعنی اصولگرایی به معنای آن است که خانواده امام (ره) مورد بی مهری قرار دهیم یا شخصیت های نظام را خورد کنیم؟! چرا اصرار دارید این موارد را رواج دهید ؟! امیدوارم مردم هوشیارانه عمل کنند و جواب این برخورد ها را با آراء خود بدهند.

وی همچنین بیان کرد : خبرگان عرصه قدرت نمایی نیست که به دنبال کاهش وزن سیاسی و یا افزایش آن باشیم بلکه خبرگان مجلس ارزش و اخلاق و فقاهت است که در آن برای مسائل مهم کشور و در رابطه با رهبری تصمیم گیری می شود

این عضو مجلس خبرگان گفت : متاسفانه عده ای پیدا شده اند که انقلاب و رهبری و نظام را از آن خود می دانند و هیچ کس را جز خود انقلابی، ولایتمدار و مسلمان نمی دانند و به صراحت می گویند تنها ما هستیم که رهبری را قبول داریم و دیگران خارج از این دایره هستند.؛ اگر قرار باشد رهبر و انقلاب انحصاری شود باید منتظر چه مسئله ای دیگری باشیم؟!  لازم است با این تفکر مبارزه شود.

وی افزود: امرز این تفکر که به شخصیت ها انگ زده می شود و به دنبال انحصاری کردن انقلاب و رهبری و نظام  هستند افت جامعه است و لازم است با این رویه مقابله شود که در صورت تداوم قطعا سرانجام خوبی در انتظارمان نخواهد بود.

آیت الله هاشم هاشمزاده هریسی در پایان با انتقاد به تلاش عده ای برای دشمن تراشی ها بیان کرد: این تفکر که هر چه خوبی، ولایتمداری، انقلابی، اصولی بودن و اصوگرایی و ... مال من است و هرچه بدی است مال دیگری است، این تفکری نا صحیح است؛ مگر ما دشمن کم داریم که عده ای دائما به دنبال دشمن تراشی هستند؛ آیا داعش بس نیست! آیا عربستان با ان همه مصیبتی که به سرمان آورد بس نیست که امروز دائما نیروهای انقلابی را در درون کشور دشمن می خوانیم ؟! 

 

اخبار سیاسی - تدبیر وامید

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------