آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

واکنش هاشمی به اظهارات دونالد ترامپ



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

واکنش هاشمی به اظهارات دونالد ترامپ/ خاطره‌ای از والیبال بازی با طلبه‌هایی که امروز بزرگان سیاست‌اند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارات نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را غیرمنطقی و زیان‌بار برای دولتمردان این کشور دانست.

مهم‌ترین اظهارات آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای هیئت رئیسه فدراسیون هندبال که صبح امروز برگزار شد، به این شرح است:

** میلاد دو پیامبر اولو‌العزم رحمانی یعنی حضرت محمد(ص) و حضرت عیسی(ع) فرصت مناسبی برای حل مسایل اختلافی در فضای منطق و استدلال است.

** اظهارات زشت دونالد ترامپ، نامزد انتخابات حزب جمهور‌ی‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر عدم اجازه ورود به مسلمانان به این کشور، غیر منطقی و غیرعقلانی است. این اتفاق در وهله‌ نخست برای دولتمردان آمریکا، زیان‌بار است که البته کاخ سفید این اظهارنظر را سریعاً محکوم و کاملاً مغایر با ارزش‌های آمریکا دانسته است.

** همه‌ پیامبران الهی و به طریق اولی پیامبر اسلام، بر مهربانی انسان‌ها نسبت به یکدیگر توصیه‌های فراوانی دارند و سخنان اختلاف برانگیز، برخاسته از تعصب‌های جاهلی است که متأسفانه در اسلام هم بعضی از گرو‌ه‌های تندرو، کارهای خشن افراطی می‌کنند که نمونه‌های آن را این روزها در اقدامات طالبان، داعش، القاعده، بوکوحرام و ... می‌بینیم.

** پوچی که بدترین و خطرناک‌ترین حالت ممکن است، بر اثر دوری از اخلاقیات و معارف الهی در انسان‌ها به وجود می‌آید که اگر کشوری به پوچی جوانان برسد، به سقوط ارزش‌های آن جامعه نزدیک می‌شود.

** جوانانی که در عصر انفجار اطلاعات به سر می‌برند، اگر راه اظهارنظر بر آنها بسته شود، خیلی زود دل زده و نا امید می‌شوند.

** شکست و پیروزی در میادین ورزشی سازنده است، چون ادامه هر شکست، تلاش بیشتر برای بُرد در آینده است و پیروزی نیز روحیات انسان را تقویت می‌کند.

** گروهی از طلبه‌ها که اتفاقاً بعدها اکثر آنها از بزرگان سیاست و فرهنگ شدند، با یک توپ و تور در بیابان‌‌های اطراف قم به ورزش والیبال می‌پرداختیم که تأثیرات فراوانی نیز در تقویت روحی جمعی ما داشت.

** یکی از کارهای خوب مسئولان کشور، توجه کافی به ورزش است و باید برنامه‌ نوسازی ورزشی را برای شرایط پس از برجام نیز جدی بگیریم.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------