آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

مشخصات «عماد» که در بازدید شهر موشکی سپاه دیده شد/ اولین موشک قابل هدایت ایران تا لحظه اصابت



در بازدید امروز(سه‌شنبه) رئیس مجلس شورای اسلامی از یک شهر دیگر موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،بخشی از موشک‌های بالستیک عماد به نمایش درآمدند. این موشک اما چه مشخصاتی دارد که نظر رسانه‌های جهان را جلب کرده است؟

در تصاوير منتشر شده از بازديد علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ميان موشك‌هاي مختلف ديده شدن «عماد» نظر رسانه‌هاي خارجي را جلب كرده است. فارس گزارش داده كه رئيس مجلس از خط توليد موشك‌هاي بالستيك هم ديدار داشته است. ديده شدن تصاوير بخشي از انبوه موشك‌هاي عماد اما با باعث جلب توجه رسانه‌هاي عربي و غربي شده است.


«عماد» نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است که مي‌تواند اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

درباره اين موشك به خاطر ماهيت امنيتي آن اطلاعات و جزئيات زيادي در دسترس نيست. سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اما برد موشک عماد که به تازگی آزمایش شد را ۱۷۰۰ کیلومتر اعلام کرده است. برخي منابع اما برد اين موشك را تا 2 هزار و 500 كيلومتر هم تخمين زده‌اند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

بر اساس تصاويري كه منتشر شده تخمين زده شده كه اين موشك با سوخت مايع قابليت حمل كلاهكي به وزن 750 كيلوگرم دارد. به گزارش المانيتور،ديدن دقيق كلاهك‌هاي اين موشك بالچه‌هايي را نشان مي‌دهد كه براي افزايش دقت اين موشك در نظر گرفته شده‌اند. گفته مي‌شود عماد قادر است اهداف خود را با دقت 500 متر مورد اصابت قرار دهد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

موشک بالستیک عماد كه قابليت حمل كلاهك هسته‌اي دارد، بعد از موشک سوخت جامد و دو مرحله‌ای «سجیل» و موشک سوخت مایع «قدر» که هرکدام ۲هزار کیلومتر برد دارند، دوربردترین موشک زمین به زمین ایران است.


سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در زمان آزمايش اين موشك اعلام كرد كه عماد نمونه پيشرفته موشك قدر به حساب مي‌آيد. سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع ایران «عماد» را «اولین» موشک ایرانی توصیف کرده که تا لحظه اصابت به هدف قابل هدایت و کنترل است و اهداف را با دقت بالایی منهدم می‌کند. کارشناسان خارجی ساخت این موشک را «پیشرفتی چشمگیر» در افزایش دقت موشک شهاب ۳ ارزیابی کرده‌اند. سايت المانيتور در گزارشي درباره موشك يك مرحله‌اي عماد به كلاهك جنگي آئروديناميك «عماد» اشاره كرده و آن يك پيشرفت بزرگ نسبت به شهاب-3 خوانده است. المانيتور در گزارش خود اعلام كرده كه در صورت امكان نداشتن به كارگيري ماهواره‌هاي نظامي ايران مي‌تواند براي مسافت‌هاي طولاني از هدايت راديوئي با استفاده از پهپادها استفاده كند.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------