آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

ترکان: بابک زنجانی همه را به بازی گرفته



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مشاور عالی رئیس‌جمهور معتقد است که بابک زنجانی با خنده و گریه، همه را به بازی گرفته است.

گزیده گفت‌وگوی «آفتاب یزد» با اکبر ترکان مشاور عالی رئیس‌جمهور، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را در ادامه می‌خوانید:

* بنا به دلایلی مناطق آزاد از آن عملکردی که باید داشته باشد، ‌دور شده است.

* جمع کالای همراه مسافر در هفت منطقه آزاد فعلی 260 میلیون دلار تخمین زده شده است و چون در خصوص این رقم بزرگ‌نمایی‌هایی انجام شده، در برنامه ششم پیشنهاد کردیم تا ترخیص کالای همراه با مسافر از مناطق آزاد به سرزمین اصلی تحت کنترل گمرکی قرار بگیرد

* در حال حاضر طرح 7 منطقه آزاد جاسک، بوشهر، مهران، اردبیل،‌ بانه، مریوان و اینچه‌برون به تصویب هیئت دولت رسیده و به صورت لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است اما در مجلس، نمایندگان برای مناطق خود، حدود 70 منطقه ویژه اقتصادی را به آن اضافه کردند. نمی‌گویم که این مناطق بدون توجیه هستند بلکه می‌گویم مطالعه در مورد آنها انجام نشده است.

* بازار مسکن زمانی رونق می‌گیرد که نظام بانکی اصلاح شود و این مسئله به زمان خاصی محدود نمی‌شود.

* نظام بانکی ما متلاشی شده و بانک‌ها وام‌هایی دادند که این وام‌ها در حال حاضر آنها را زمینگیر کرده است. یعنی بخشی از منابع بانک‌ها وام داده شده که این وام‌ها به معوقات تبدیل شده است. برخی از این معوقات سوخته و اصلا به بانک‌ها بازنمی‌گردد و برخی دیگر نیز به زودی باز نخواهد گشت. بنابراین چرخه بانک‌ها خیلی کمتر از نیاز اقتصاد کشور است. اقتصاد ما الان خون در بدنش نیست و این مسئله از رهگذر نظام بانکی ایجاد شده است. الان واجب‌ترین کار در برنامه ششم، بازسازی نظام بانکی است.

* من دادگاه بابک زنجانی را پیگیری نمی‌کنم اما می‌دانم که در واقع او تاکتیک‌های مختلفی را پیاده می‌کند و همه را به بازی گرفته است. پول ملت را خورده، یک روز گریه می‌کند و یک روز می‌خندد و به مسئولان افترا می‌زند و توهین می‌کند اما در حال حاضر گریه مهم نیست. اینها همه بازی و شگردهای اوست.

* تفکرات شبیه احمدی‌نژاد هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و اگر هم کسی سعی کند آن را از بین ببرد باز هم دوباره تولید می‌شود. البته تولید این تفکر به منزله تاثیرگذاری و مثبت‌بودن آن نیست بلکه به دلیل این است که یک منبعی هر لحظه در حال تولید این تفکر و تزریق آن به افرادی است که تمایل به پذیرش آن دارند، بنابراین تا زمانی که این منبع وجود دارد،‌ تفکرات احمدی‌نژادی هم وجود دارد. در واقع این دینامیسم و منبع اصلی که فکر را تولید می‌کند باقی است؛ لذا خروجی‌های آن را مشاهده می‌کنیم و تا زمانی که دینامیسمی که تفکر احمدی‌نژادی را تولید کرده از بین نرفته و پویاست،‌ منبع تفکر کماکان وجود دارد و در حال تولید است.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------