آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مذاکرات هسته‌ای یک مبارزه جانانه سیاسی بود/ بدون خونریزی از قطعنامه فصل هفت خارج شدیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 سخنگوی سازمان انرژی اتمی:
مذاکرات هسته‌ای یک مبارزه جانانه سیاسی بود/ بدون خونریزی از قطعنامه فصل هفت خارج شدیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی، مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ را یک مبارزه جانانه سیاسی توصیف کرد و با اشاره به ورود ۲۲۰ تن کیک زرد از روسیه به ایران گفت: با این اقدام وارد تجارت هسته‌ای شده‌ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، بهروز کمالوندی در جلسه آگاه‌سازی سیاسی و در حضور فرماندهان و مسئولان دانشگاه هوایی شهید ستاری، با اشاره به مذاکرات حساس و نفسگیر جمهوری اسلامی ایران با شش قدرت جهانی گفت: جنگ‌های امروزی فقط در بعد نظامی و سخت افزاری نیست بلکه جنگ‌های نرم، دیپلماتیک و سیاسی شکل‌های جدید مبارزه در جهان است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در ابعاد ژئوپلتیک و به لحاظ منابع و نیروی انسانی، یک قدرت متوسط محسوب می‌شود، اما از نظر قدرت ایدئولوژیک ایران می‌تواند عامل تغییرات مهمی در صحنه سیاست جهانی باشد. بنابراین اگر عامل ایدئولوژی را از جمهوری اسلامی ایران حذف کنید نقش آن در حوزه منطقه‌ای و جهانی بسیار کمرنگ می‌شود.

ایران یک کشور قدرتمند در سطح جهان است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: ایران با تلفیق قدرت نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده، منابع غنی و منابع مربوط به اقتدار به قدرت ایدئولوژی، یک کشور قدرتمند در سطح جهان است.

معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به قدرت ذاتی و درونی کشور و فرصت بیست و چند ساله برای بهره‌برداری از نیروی جوان خود گفت: می‌توانیم با یک مدیریت مناسب از این فرصت برای جهش در اقتصاد و صنعت و سایر موارد بهره ببریم و جایگاه خود را در جهان تثبیت کنیم.

وی با اشاره به تقابل دائمی ایران و آمریکا گفت: مادامی که آمریکا اصرار به ظلم دارد و ما اصرار به مبارزه با ظالم، این تقابل اجتناب‌ناپذیر است، معتقد هستیم که حق پیروز و درون باطل خالی و محکوم به شکست است.

مشکل اقتصادی را با دیپلماسی رفع می‌کنیم
کمالوندی با بیان اینکه اوج قدرت برای کشور ما افزایش قدرت دیپلماسی خود در کنار سایر قدرت‌ها است، افزود: امروز ایران جز ۱۰ کشور بر‌تر با اقتصاد کلان با بیش از هزار میلیارد دلار قرار دارد، اما مشکل این اقتصاد، عدم رشد و رکود است، که باید این مشکل را با دیپلماسی رفع کنیم.

برنامه هسته‌ای ایران همچنان ادامه می‌یابد
معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای یک مبارزه جانانه سیاسی بود، تصریح کرد: در ارتباط با مسائل هسته‌ای می‌توانیم بگوییم که ایران هیچ ظرفیتی را از دست نداده است و برنامه هسته‌ای ایران همچنان ادامه خواهد داشت و این‌‌ همان چیزی است که رییس جمهوری آمریکا به آن اذعان کرد و در مصاحبه خود اعلام کرد که باید ایران هسته‌ای را بپذیریم و اگر من می‌توانستم، تک تک پیچ و مهره‌های برنامه هسته‌ای ایران را بر می‌چیدم اما باید حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسیم.

وی با اشاره به بومی سازی فناوری هسته‌ای در ایران گفت: خروج ۱۰ تن اورانیوم در مقایسه با آنچه که گرفته‌ایم اهمیت خاصی ندارد زیرا با این ۱۰ تن فقط می‌توان چهار بمب هسته‌ای ساخت و همانطور که می‌دانید ساخت بمب هسته‌ای بسیار آسان‌تر از ساخت سوخت هسته‌ای است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و مراجع مبنی بر حرام بودن ساخت و استفاده از بمب هسته‌ای، دلیلی ندارد که هزینه کاری را که انجام نداده‌ایم بدهیم، مهم برای ما این است که بتوانیم سوخت هسته‌ای تولید کنیم و در تجارت هسته‌ای شرکت داشته باشیم که این مهم برای ما محفوظ است و با ورود ۲۲۰ تن کیک زرد از روسیه عملاً ایران وارد تجارت هسته‌ای شد.

بدون خونریزی از قطعنامه فصل هفت خارج شدیم
کمالوندی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران با این توافق علاوه بر حفظ حق غنی سازی و حضور در طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی، توانست از زیر قطعنامه فصل هفت بدون خون ریزی و جنگ خارج شود و تمام قطعنامه‌هایی که به ناحق علیه ایران وضع شده بود لغو خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: به همه ملت ایران اطمینان خاطر می‌دهم که پیروز این مذاکرات بدون تردید ایران است و کشور بدون هیچ توقفی به راه خود ادامه خواهد داد. جمهوری اسلامی ایران امروز با وجود جوانان شایسته و با ایمانی همچون شما دانشجویان دانشگاه هوایی به قدرت بر‌تر منطق تبدیل شده و با وجود شما هرگز دست از پیشرفت و توسعه دست بر نخواهد داشت.

 

اخبار سیاسی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------