آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

«امیر میرزایی‌حکمتی»آزاد شد / ‏اسامی ایرانیان آزاد شده از زندان‌های آمریکا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وکیل مدافع «امیر میرزایی‌حکمتی» از آزادی موکلش خبر داد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: موکلم امروز از زندان آزاد شد.

به گزارش ایسنا، بعد از دستگیری امیر میرزایی‌حکمتی و پخش اعترافات تلویزیونی او خبر محکومیت امیر میرزایی حکمتی به اعدام از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب منتشر شد که ۱۹ دی ماه سال ۱۳۹۰ دفتر سخنگوی قوه قضائیه با تایید این خبر به ایسنا گفت: حکم صادره به وکیل متهم ابلاغ شده و این حکم قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است.

حدود دو ماه بعد حکم اعدام «امیر میرزایی‌حکمتی» که به جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم متهم بود، در دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض یعنی شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران با رسیدگی مجدد به این پرونده «امیر میرزایی حکمتی» را به 10 سال حبس محکوم کرد و این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.

 

 -------------------------

 علاوه بر آزادی 7 زندانی ایرانی
امریکا حکم استرداد 14 ایرانی را لغو کرد

طبق توافق ایران و امریکا برای مبادله تعدادی زندانی در دو کشور، دولت امریکا امروز شنبه حکم استرداد 14 ایرانی دیگر را لغو کرد.

یک منبع آگاه عصر شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: امریکا در سالهای اخیر، حکم دستگیری این افراد را به اتهام دور زدن تحریمها صادر کرده و خواستار استرداد آنها به امریکا شده بود.

به گفته منبع مذکور، این افراد شامل سعید جمیلی ، جلال سلامی ، متین صادقی ، علیرضا معظمی گودرزی ، محمد عباس محمدی ، کوروش طاهرخانی، سجاد فرهادی، سید احمد ابطحی ، غلامرضا محمودی، حمید عرب نژاد، علی معطر ، محمدعلی شعرباف، امین روان و بهروز دولت زاده هستند.

در همین حال، امریکا محدودیتهای حقوقی پس از آزادی 7 ایرانی دیگر را نیز که سالهای پایانی محکومیت خود را در زندانهای آن کشور طی می کنند، لغو کرد.

این افراد، علاوه بر 7 ایرانی هستند که امروز از زندانهای امریکا آزاد شدند.

اسامی زندانیان آزادشده ایرانی از سوی امریکا، «نادر مدانلو»، « بهرام مکانیک»، « خسرو افقهی»، «آرش قهرمان»، «تورج فریدی»، «نیما گلستانه» و « علی صابونچی» اعلام شده است.

در مقابل، ایران نیز «جیسون رضاییان»، «نصرت الله خسروی رودسری»، «امیر حکمتی» و «سعید عابدینی» را آزاد کرد.

ساعتی پیش، دادستان عمومی و انقلاب تهران، از آزادی چهار زندانی دو تابعیتی خبر داده بود.

عباس جعفری دولت آبادی به خبرنگاران گفت: در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام، چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی ظرف روز جاری(شنبه) در چارچوب مبادله زندانیان آزاد شدند.

 

اخبار سیاسی - ایسنا،ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------