آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

پیام علی اکبر صالحی به مناسبت اجرای برجام: هزار باده ناخورده در رگ تاک است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس سازمان انرژی اتمی ایران به مناسبت آغاز فرآیند اجرای برجام در پیامی خطاب به ملت ایران گفت: به یُمن الطاف خفیّۀ الهی نه تنها توطئۀ بدخواهان خنثی شده است بلکه زمینۀ توسعۀ بیش از پیشِ فعالیتهای صنعت هسته ای فراهم آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، متن کامل پیام علی اکبر صالحی خطاب به ملت شریف ایران به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

اِنَّ الّذینَ قالوا ربّنا اللّه ثُمَّ استقاموا فَلا خَوفُ عَلَیهِم وَ لا هُم یَحزَنون

هر آینه آنان که گفتند پروردگار ما، خدای یکتاست و بر این اعتقادِ حق، پایمردی و ایستادگی نمودند، بیمی برآنان نیست و غمگین نخواهند شد.

ملّت شریف ایران!

اکنون که در پرتو عنایات الهی و در سایۀ حُسن تدبیر و خردمندی تصمیم­سازان ارشد نظام و نیز تلاش و کوشش خستگی­ناپذیر مجموعۀ خدمتگزاران میهن عزیز اسلامی در نهادها و سازمانهای مختلف از جمله وزارت امور خارجه، دبیرخانۀ شورایعالی امنیّت ملّی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح و سازمان انرژی اتمی ایران، شاهد آغاز فرآیند اجرای برجام و پایان یافتن بحران ساختگی هسته­ای هستیم، بر خود فرض می­دانم تا ضمن سپاس و قدردانی فراوان از همراهی همدلانۀ یکایک شما عزیزان، نکاتی را پیرامون فراز و نشیب­های این راه ناهموار اما پرافتخار به استحضار شما ملّت قدرشناس و فهیم ایران اسلامی برسانم.

نخست اجازه می­خواهم تا به این نکته اشاره نمایم که فرزندان برومند شما در جریان این کارزار دیپلماتیک با تأسی به سیره محی­الدین زمان، حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان سرافراز نهضت اسلامی، با عزمی راسخ و خلل­ناپذیر، با یکدیگر پیمان بستند تا در چارچوب موازین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت اصول سه­گانۀ عزّت، حکمت و مصلحت در برابر طرف های مقابل ظاهر شوند.

اینجانب بر این باورم که شرح این مجاهدت عظیم در صفحات تاریخ دیپلماسی کشورمان ثبت و ضبط خواهـد شد. در این میان، بایـد به این نکته اساسی نیز اذعان نمـود که دستـیابی به این دستـاورد مهـم، ره­آورد

ارادۀ شما ملّت عزیز برای ایجاد تحوّل درونی با هدف ایجاد تغییر در جهان پیرامونی است. به یقین می­توان گفت که شما ملّت ایران، خود را مخاطب این کلام جان بخشِ وحیانی یافته­اید:
' اِنَّ اللّهَ لا یُغَیّرُ ما بقومٍ حتّی یغیّروا ما بِأنفُسِهِم'

شما با عزم و اراده­ای استوار پای در میدان نهادید و خواستار حلّ و فصل خردمندانه و عزّتمندانه این بحران ساختگی شدید. غرورآفرین­تر اینکه عزم و ارادۀ ملّی برای ایجاد تغییر به دستمایه­ای برای دمیدن در تنور اختلافات و تفرقه­ها تبدیل نشد چرا که شما مستمعان این حکم صریح آسمانی بوده­اید که فرمود:

'واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرّقوا'

ملّت بزرگ ایران به یُمن توجّه عمیق به این فرمان الهی، توانست شرایطی فراهم آورد تا ضمن اصلاح برخی روندها و فرآیندها و از رهگذر اِعمال برخی تغییرات در نحوۀ اجرای سیاست­های راهبردی نظام اسلامی، کشور عزیزمان را به پایگاه ثبات در منطقۀ بحران­زدۀ خاورمیانه تبدیل نماید.

متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی در این برهۀ حساس، بی­توجّه به این دستور حیات­بخش الهی، خود را از نعمات آن محروم ساخته­­اند.

امّا در این زمانۀ بروز حوادث هول­انگیز در منطقۀ خاورمیانه که ثبات و امنیت جامعۀ بشری را تحت تأثیر قرار داده است، شما ملّت رشید ایران با بهره­گیری از میراث فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی با تدبیر و هوشمندی مثال­زدنی از سپاه خصم کاستید و بر جنودِ عقل افزودید و این شیوۀ پسندیده، در حقیقت، برآمده از فکر اصیل نهفته در فرهنگ ایرانی است که به شیوه­ای زیبا، در پند حکیمانۀ لسان­الغیب به القای درس مروّت با دوستان و مدارای هوشمندانه با دشمنان تعبیر شده است.
اینجانب به شکرانۀ این دستاورد تاریخی، پیشانی ستایش و سپاس به درگاه یگانه قادر متعال می­سایم و بر همّت و حمیّت تمامی تلاشگران و خدمتگزاران ملت درود می­فرستم.

اینجانب، با توجّه به واقعیتهای موجود و با عنایت به ابعاد و زوایای گوناگون تحوّلات ایجاد شده عمیقاً بر این باورم که ایران اسلامی اکنون بر سکوی یک جهش تاریخی برای رشد و پیشرفت قرار گرفته است. ملّـت بزرگ ایران، پس از پشت سر نهادن دوره­های 'بـرانگیخـتگی' و 'بـالنـدگی' اکنون در آستانۀ ورود به مرحلۀ 'فـرهیخـتگی' است.

با ورود کامل ملّت رشید ایران به این مرحله، نسل جوان جامعۀ ما، شاهدِ بروز شکوفایی در عرصۀ اندیشه، فرهنگ، سیاست، فنّاوری، صنعت و تجارت خواهد بود و در سایۀ همّت و تلاش مضاعف، طعم رفاه همراه با عدالت اجتماعی را خواهد چشید.

از این چشم­انداز، می­توان گفت که در پرتو اتّحاد ملّی و انسجام اسلامی، زمینه­ای فراهم شده است تا همگام با اجرای سیاست تعامل سازنده با جهان، اقدامات لازم جهت حفظ زیرساخت­ها و دستاوردهای صنعت هسته­ای با اطمینان و اعتمادی بیشتر دنبال گردد. ضروری است در این فضای جدید، تلاش خدمتگزاران عرصۀ صنعت هسته­ای معطوف به حرکت در مسیر عمق بخشیدن به فعالیّت­های این صنعت، بر اساس الگوی هزینه – فایده باشـد.

اینجانب بر خود واجب می­دانم تا بار دیگر از حمایت­های بی­دریغ شما ملّت شریف از تلاشگران صنعت هسته ای و فعّالان جبهۀ دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قدردانی نمایم.

بی­شک با پیروی از رهنمودهای داهیانۀ مقام معظّم رهبری (مدّظله­العالی) و با ادامه حمایت­های بیدریغ ریاست محترم جمهور و دولت خدمتگزار خواهیم توانست بر موانع و چالش های پیش­رو، فائق آمده و نقشی ماندگار از خود بر صحیفۀ روزگار به یادگار نهیـم.

همه ما به یاد داریم که چندی پیش، برخی مقامات کشورهای غربی از تعطیلی کامل برنامۀ هسته­ای کشورمان سخن می­گفتند در حالیکه به یُمن الطاف خفیّۀ الهی نه تنها توطئۀ بدخواهان خنثی شده است بلکه زمینۀ توسعۀ بیش از پیشِ فعالیتهای این صنعت فراهم آمده است.

در پایان از این فرصت استفاده نموده و به آگاهی ملّت شریف ایران اسلامی می­رسانم که فعالیّت­های صنعت هسته­ای در زمینه­های مختلف از جمله در حوزۀ غنی­سازی اورانیوم، تحقیق و توسعه و مدرن­سازی راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک ادامه یافته و افـزون بر این، فرآیند احداث دو واحد جدید نیروگاهـی نیز همـزمان بـا سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد و احداث بزرگترین بیمارستـان تخصّـصی هسته­ای نیـز به­زودی در دستورکـار قرار خواهد گرفت.

همـچنین بر اساس برنامه­ریزی انجام شده، اقدامـات لازم جهـت تبدیل جمهوری اسلامی ایـران به قطب تولیـد رادیـو دارو در منطقۀ خاورمیانه با جدیّـت هر چـه بیشتـر دنبـال می­شـود.

بدون تردیـد، اکنون در آغاز مقطعی جدید از تاریخ کشور هستیم. تجربه­های نو و دستاوردهای نوین در انتظار ملّت بزرگ ایران است. از این رو، بر ماست تا با حفظ امید و نشاط ملّی به تثبیت بیش از پیش جایگاه ایران اسلامی در عرصه­های مختلف از جمله بهره­مندی از مواهب فنّاوری صلح­آمیز هسته­ای را به­عنوان اولویتی مهم در زمرۀ اهداف کلان ملّی قرار دهیم.

گمان مبـر که به پایان رسید کارِ مغان/ هزار بادۀ ناخورده در رگ تاک است

 

اخبار سیاسی - عصرایران

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------