آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صادق زیباکلام: خطر جنگ رفع شده است | اسرائیل دست بالای نظامی را دارد

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید اسرائیل دست بالای نظامی را دارد و این قید جدید ایران که گفته هر حمله‌ای به منافع…

واکنش ظریف به جنجال اخیر کیهان و صداوسیما : واقعا خجالت می‌کشم که برخی برای...



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


واکنش ظریف به جنجال اخیر کیهان و صداوسیما:
واقعا خجالت می‌کشم که برخی برای تخطئه می‌گویند در یک حرکت غیرعادی، رییس جمهور ما را وزیر خارجه فرانسه تحویل گرفت / مگر ما خودمان قبل از استقبال رسمی، رییس جمهور را برای استقبال می‌فرستیم؟

وزیر خارجه گفت: امروز در شرایط جدید آماده هستیم تا ایران منسجم، متحد و قدرتمند را به جهان نشان دهیم و حتما بدخواهان حداکثر تلاش‌شان را برای ایجاد خدشه در این مساله انجام می‌دهند.

به گزارش انتخاب، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در همایش "فرصت‌های پس از برجام"  گفت: پریروز آقای ترامپ نامزد جمهوری خواهان آمریکا اعلام کرد که چرا همه قراردادها را باید ایرباس با ایران ببندد پس بویینگ کجاست؟ می‌بینید کسی که به شدت با برجام مخالف است نگران عقب افتادن سرمایه‌گذاران آمریکایی است. اگر دشمنان‌مان این مسائل را می‌فهمند چرا خودمان آن را انکار کنیم. ما باید زحمتی که ملت با تحمل، استقامت و دادن شهدای هسته‌ای کشیدند را با ایجاد فضای امن پاسخ دهیم و اگر می‌خواهیم این فضا را محقق کنیم باید به فرمایش مقام معظم رهبری که امسال را سال همدلی و همزبانی نامگذاری کردند وفادار باشیم.

وی همچنین اظهار کرد: الان زمان آن نیست که با یکدیگر بر سر میزان پیروزی در بحث برجام بحث کنیم. این مساله گذشت مذاکرات یک روند توافق بود و در هر روند توافقی جز مواردی که یک طرف تسلیم شود که آن هم پایدار نیست بده بستان وجود دارد. ما معتقدیم در این بده بستان کشور ما ضرر نکرده است. امروز این مسایل تمام شده و زمان استفاده از ستاده‌هاست نه تکرار داده‌ها. امروز باید آنچه را به دست آوردیم نقد کنیم نه انتقاد. یعنی باید از آنچه به دست آورده‌ایم استفاده کنیم.

ظریف ادامه داد: بعضی ها معتقدند در برجام از 100 ،‌10 گرفته ایم . ممکن است من بگویم 80 گرفته‌ایم و یکی دیگر بگوید 95 گرفته‌ایم اما اگر می‌خواهیم از همان نمره 10 یا 95 استفاده کنیم نباید وارد این دعوا شویم که نمره چند شده چون نتیجه این می‌شود که از برجام هیچ منفعتی نمی‌بریم و وقت‌مان به دعوای داخلی از میان دستاورد برجام می‌گذرد.

وی در ادامه به سفر رییس جمهور به فرانسه اشاره و تصریح کرد: برای سفر رییس‌جمهور ما به فرانسه دولت فرانسه بالاترین تشریفات را انجام داد و من واقعا خجالت می‌کشم که برخی برای تخطئه می‌گویند که رییس جمهور ما را وزیر امور خارجه فرانسه در یک حرکت غیرعادی تحویل گرفت. شما ببینید نخست وزیر هند و حتی آقای پوتین را در فرانسه چه کسی تحویل گرفت. مگر ما خودمان قبل از استقبال رسمی رییس جمهور را برای استقبال می‌فرستیم؟

ظریف ادامه داد: چندین نوع سفر وجود دارد؛ یکی دولتی، دوم رسمی و سوم کاری. سفر رییس‌جمهور ما به فرانسه رسمی بود و بالاترین تشریفات در آن انجام شد چرا بی جهت تلاش می‌کنید عزت مردم ما را به حقارت تبدیل کنید. در حالی که دنیا عزت ملت ما را پذیرفته است. در استقبال از رییس جمهور وزیر خارجه فرانسه حضور داشت که برای بقیه قدرت‌ها هم همین طور انجام می‌شود.

وزیر امور خارجه با بیان این‌که «امروز زمان بهره برداری از شرایط جدید جهانی است» تاکید کرد: امروز زمانی است که باید به جهان اعلام کنیم این مردم عزتمند هستند و به یمن وجود مقام معظم رهبری و مقاومت مردم بتوانیم بهترین استفاده را از شرایط ببریم. می‌توان شرایط جدید به وجود آمده را از 10 به 100 رساند یا اینکه از 100 به صفر و یا حتی زیر صفر رساند. اگر با ابتکار عمل استفاده از فرصت‌ها را به دست بگیریم این ماییم که نفوذ می کنیم وگرنه طرف مقابل استفاده می‌کند و در آن زمان نفوذ شکل می‌گیرد.

وی گفت: تحریم یک فضا بود و پساتحریم هم یک فضاست و امروز زمان آن است که از این فضا استفاده کنیم. یقینا هر توافقی دو طرفه است و مشخص است که طرف مقابل هم می‌خواهد استفاده کند. منفعت طرف مقابل از سرمایه گذاری در ایران عامل پایداری توافق خواهد بود. اگر می‌خواهیم با جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور اشتغال ایجاد کنیم طرف مقابل باید مطمئن شود که ایران کشوری امن است، سرمایه گذاری در آن بازده دارد و محیطی همدل، هم‌صدا و یک سو در جهت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در کشور وجود دارد.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------