آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

واعظی از بازداشت یک مفسد مالی خبر داد/باز هم ردپای دولت احمدی نژاد در فساد/رقم تخلف،100میلیون یورو



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کمتر از یک هفته قبل، خبری بر درگاه یکی از خبرگزاری‌‌ها قرار گرفت که اتهامی را متوجه دولت می‌کرد.

در اين خبر كه از سوي خبرگزاري فارس منعكس شده بود، بازداشت يك دلال بين‌المللي مطرح شده بود كه به برخي از مديران و دست‌اندركاران وزارت ارتباطات رشوه مي‌داد تا با ایجاد شبکه‌ای فاسد اقدام به تحمیل قراردادهای خاص با مبالغی به‌مراتب بالاتر از میزان رقم واقعی به بیت‌المال كند.

منبع آگاه اين خبرگزاري گفته بود: اعطای سفرهای خارجی، ویزا و اقامت کشورهای اروپایی، منزل مسکونی، خودرو و... از جمله مواردی است که این دلال پرنفوذ برای تطمیع مدیران و طراحی فساد سیستمی برای تعریف پروژه‌های بزرگ خرید تجهیزات مخابراتی، ترک تشریفات مناقصات و برآوردهای فنی و قیمتی غیرواقعی استفاده كرده است؛ خبري كه تلويحا دولت را نشانه رفته بود، اما ديروز وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح پروژه افزایش پهنای باند شبکه زیرساخت کشور به مناسبت دهه فجر، با رد ارتباط اين موضوع به دولت يازدهم، پشت‌‌پرده اين تخلف را تشريح كرد.

به گفته محمود واعظي، مدیر بازداشت‌شده در یکی از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه، منصوب دولت قبل بوده است و هیچ ارتباطی با دولت تدبیر و امید ندارد. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: قرارداد یا مناقصه‌ای هم که غیرقانونی عنوان شده در دولت قبل منعقد شده و این دولت برای بررسی آن گروهی تشکیل داده است. وی ادامه داد: این گروه بررسی خواهد کرد که آیا این قرارداد و مناقصه و مدیران دخیل در آن دارای ابهام هستند یا خیر و اگر ابهامی وجود داشته باشد مطمئن باشید قوه قضائیه کار خود را انجام خواهد داد. واعظی گفت با اخبار منتشره درباره این مدیر، وی عزل و فرد امینی جایگزین او شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیاست دولت تدبیر و امید را شفاف‌سازی پیرامون قراردادها عنوان کرد و گفت: سیاست دولت مخالفت با فساد است و هرجا متوجه فسادی شویم مانع آن خواهیم شد.

مدير سابق تحت بازجويي است
حامدرضا اسماعیلی، سرپرست روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، در گفت‌وگو با «شرق» در رابطه با همكاري يك مدير دولت قبل در شركت ارتباطات زیرساخت با دلال تجهيزات مخابراتي گفت: بخش نظارتي وزارت ارتباطات در بررسي‌هاي خود به ارتباطات يك مدير منصوب دولت احمدي‌نژاد با دلال تجهيزات مخابراتي رسيده و متوجه شد اين مدير از دلال معروف پول دريافت كرده است، اما اين مسئله تاكنون در حد يك اتهام مطرح بوده و هنوز به اثبات نرسيده است. اين پرونده اكنون در دستگاه‌هاي قضائي در حال بررسي و مدير سابق نيز تحت بازجويي است. اسماعيلي همچنين تأكيد كرد دولت يازدهم به محض اطلاع از اين ارتباطات مشكوك، اين مدير را عزل و فرد ديگري را جايگزين وي كرده است. او همچنين تأكيد كرد بازي‌هاي سياسي پشت اين مسئله است و قصد دارند چهره دولت يازدهم را مخدوش كنند، اما هم مناقصه مورداشاره در اين خبر كه از سوي رسانه‌هاي اصولگرا مطرح شده و همچنين فردي كه در وزارت ارتباطات با دلال مخابراتي در ارتباط بوده، هردو مربوط به دولت قبلند و ارتباطي با اين دولت ندارند.

ردپاي دوباره مديران احمدي‌نژادي در تخلفات مالي
رمضانعلی سبحانی‌فر، رئیس کمیته مخابرات مجلس، در گفت‌وگوي خود با «شرق» با تأييد اين موضوع يادآور شد مديري كه در يكي از مجموعه‌هاي وزارتخانه ارتباطات با دلال مخابراتي در ارتباط بوده، منصوب دولت قبل بوده و در دولت يازدهم با شناسايي اين فرد، بركنار شده است.

جرح و تعدیل قراردادهاي مخابراتي
به گزارش ایرنا، برخی سایت‌های خبری در روزهای گذشته اقدام به انتشار اخباری درباره بازداشت یک دلال معروف تجهیزات مخابراتی به اتهام پرداخت رشوه به برخی از مدیران کرده بودند. اخبار منتشرشده از بازداشت یک مدیر در شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داده و عنوان کرده بود که در جریان مناقصه‌ای به مبلغ اولیه قرارداد ٣٥٠ میلیون‌یورو، در نهایت با جرح و تعدیل، قرارداد با مبلغ ٢٥٠میلیون‌یورو در شرکت زیرساخت نهایی شده اما در این قرارداد مبلغ صدمیلیون‌یورو مورد اختلاف است. همچنین در روزهای اخیر عنوان شده بود که «ف. د»، دلال معروف تجهیزات مخابراتی کشور، هفته گذشته به اتهام پرداخت رشوه به برخی از مدیران با حکم بازپرس دادسرای کارکنان دولت بازداشت شده است.

 

اخبار سیاسی - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------