آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

بایکوت اعطای نشان لیاقت به تیم هسته‌ای در تلویزیون/درایتی: با تغییر مدیر، مشکل صداوسیما حل نمی‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک فعال سیاسی، با انتقاد از برخورد حذفی صداوسیما با مراسم ملی اعطای نشان لیاقت به ظریف و همکارانش گفت: ضعف‌های رسانه‌ ملی و حاکمیت سلیقه جناحی بر این سازمان با تغییر مدیر حل نمی‌شود.

بی‌مهری‌ها نسبت به تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای همچنان ادامه دارد حتی حالا که توافق انجام شده و برجام در حال اجرایی شدن است. حالا، صدا و سیما به عنوان رسانه‌ ملی تشخیص می‌دهد که امروز مراسم اعطای نشان عالی لیاقت و شجاعت به دست‌اندرکاران برجام را پخش مستقیم نکند.

امروز صبح -دوشنبه- حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، طی مراسمی از دست‌اندرکاران برجام قدردانی کرد و به محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و همچنین و سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع به ترتیب نشان‌های عالی لیاقت و شجاعت را اعطا کرد.

اما برخلاف انتظارها، صداوسیما نه تنها مراسم اعطای نشان را نادیده گرفت و آن را پوشش نداد، بلکه همان اندک کاری که طبق روال درباره سخنرانی‌های رئیس‌جمهوری انجام می‌دهد را ابتر گذاشت و پخش سخنرانی دکتر حسن روحانی از میانه آن در تلویزیون قطع شد.

صداوسیما روز گذشته نیز با اینکه قرار بود سخنرانی رئیس‌جمهوری در دومین همایش ملی اعتدال با موضوع «زنان، اعتدال و توسعه» را نیز به‌طور مستقیم پخش کند، از پخش مراسم امتناع کرد.

پیش از این نیز پخش زنده مراسم توافق‌ هسته‌ای ژنو از سوی رسانه‌ ملی قطع شده بود که واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

مصطفی درایتی، فعال سیاسی در این باره معتقد است که پخش کردن یا نکردن این برنامه‌ها، فقط اعتبار خود رسانه را از بین می‌برد و اعتماد مردم را به این رسانه‌ کاهش می‌دهد.

وی می‌گوید البته گویا این کاهش اعتبار برای مدیران این رسانه اهمیتی ندارد. او در این باره می‌افزاید: از جیب خودشان که هزینه‌ای برای این رسانه صرف نمی‌شود بلکه از جیب مردم با هزینه‌ای خیلی سنگین این سازمان اداره می‌شود و مردم باید اخبار داخل کشور را از رسانه‌های خارجی دنبال کنند.

درایتی همچنین در این باره تصریح می‌کند: وقتی سرمایه یک رسانه که اعتماد است به این سادگی از دست می‌رود، ضعف مدیریت حاکم بر این رسانه را نشان می‌دهد و متأسفانه با تغییر مدیریت در این سازمان هم نه تنها تغییری ایجاد نمی‌شود بلکه بدتر هم می‌شود.

وی انگیزه اصلی برخورد حذفی با برنامه‌های ملی را سلیقه سیاسی عنوان می‌کند و می‌گوید: یقینا جز سیاست و سلیقه سیاسی و جناحی هیچ چیز دیگری نیست که این اقدام را توجیه کند. وقتی یک رسانه‌ای باید منافع ملی را به عنوان رسانه ملی تأمین کند ولی برعکس آن عمل می‌کند، جز انگیزه سیاسی و جناحی چیزی نمی‌توان در آن دید.

درایتی تأکید می‌کند: ضعف‌های رسانه ملی در بخش‌های گوناگون بر عموم مردم روشن است و حاکمیت نگاه سیاسی و جناحی بر این سازمان، با تغییر مدیر آن نیز حل نشده است و نمی‌شود.

این فعال سیاسی معتقد است که افرادی مثل محمدجواد ظریف که پرونده سنگینی را در مجامع بین‌المللی به نفع جمهوری اسلامی رقم زدند، مورد احترام، حرمت و عزت مردم هستند.

درایتی نتیجه این عمل صداوسیما را کاهش اعتماد عمومی به آن می‌داند و تصریح می‌کند: همین باعث می‌شود رسانه‌هایی که خارج از ایران هستند برای مردم اعتبار پیدا کنند.

 

اخبار سیاسی - آنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------