آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

از سقط جنین ۷۴ تا عکس سلفی ۹۴



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در حالی روز گذشته در شهر قم با گریم زنانه ی بازیگر نقش ملوان آمریکایی عکس سلفی گرفته می شد، که رقص و گریم زنانه ی «اکبر عبدی» در دو فیلم «تحفه هند» و «آدم‌برفی» در حدود ۲۰ سال پیش، تحصن، تجمع و کفن پوشی هایی را به دنبال داشت.

به گزارش انصاف نیوز، گرفتن عکس های سلفی با کسی که به خوبی گریم شده و کاملا مشابه زنان درآمده بود، آن هم در شهر قم، واکنش های قابل تاملی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت که برخوردهای کاملا متفاوت تندروها در دهه ی هفتاد را یادآوری و با آن مقایسه می کردند.

تحفه هند فیلمی کمدی به کارگردانی محمدرضا زهتابی، ساخته سال ۱۳۷۳ است.
آدم برفی هم فیلمی اجتماعی، کمدی به کارگردانی داود میرباقری است که در سال ۱۳۷۳ ساخته شد اما اکران عمومی این فیلم تا سال ۱۳۷۶ ممنوع بود.

 
روایت ده‌نمکی از ماجرای آدم برفی
ده نمکی در مصاحبه ای که با ویژه نامه نوروز ۸۶ روزنامه ی همشهری داشت، درباره شایعه سقط جنین سر فیلم تحفه‌ها گفته: «اصلاً آن یک حکایت سیاسی دارد. برای این بود که آن موقع، بچه‌های انصار حزب‌الله می‌رفتند جلوی شهرداری تظاهرات می‌کردند و جلوی بانک مرکزی؛ به دلیل سیاست‌های اقتصادی و الگوی توسعه. جلسه‌ای بود با یکی از سران جناح چپ درباره اینکه چرا خبر‌های اینها را توی روزنامه‌شان تحریف می‌کردند. او گفت: شما چرا فقط جلوی دستگاه‌هایی می‌روید که متعلق به کارگزاران یا ما هستند؟ گفتیم چه کار کنیم؟ گفت: شما چرا نمی‌روید جلوی وزارت ارشاد، این بنده‌های خدا هم تصمیم گرفتند و بروند جلوی وزارت ارشاد که سیاست‌های ارشاد باید اینطوری باشد، بعد آمدند مصداق‌یابی کنند، رفتند جلوی سینما قدس، در اعتراض به اکران فیلم تحفه‌ها.

در هر صورت از وزارت ارشاد به سمت ولیعصر تجمعی بود. بعد از مراسم رسمی، ‌جلوی در سینما قدس، بر اثر ازدحام جمعیت و هل دادن، یکی از شیشه‌ها شکست. فردا، روزنامه همین آدم جناح چپی که بچه‌ها را تحریک کرده بود بروید جلوی وزارت ارشاد، تیتر اولش این بود که یک زن جلوی سینما قدس سقط جنین کرد. کل قصه، قصه سیاسی بود.»

اما ده‌نمکی سال ۸۷ در گفت‌وگویی دیگر در نشریه ی متعلق به رشید‌پور روایت دیگری از شایعات مربوط به خودش را بازگو می‌کند. او می گوید من یک سوال دارم! این خانمی که من هرجا می‌روم سقط جنین می‌کند چه کسی است که همیشه هم آماده به سقوط کردن است؟ این حرف را چندین جا گفته‌اند. یک نفر بیاید و این آدم را به من نشان بدهد.» وی در ادامه گفته: «در مورد آدم برفی من هیچ موضعی نگرفتم. یعنی مطلب طنز نوشته بودم اما ته قصه را می‌دانستم که آقای زم‌ از بزرگان نظام تایید گرفته که این فیلم اشکال ندارد. به آنهایی که این کار را کردند هم قصه را گفتم اما گوش نمی‌دادند و در بازی سیاسی افتادند و با این کارشناس فروش فیلم را بالا بردند. بعد که این اتفاقات افتاد نظرات بزرگان چاپ شد که این فیلم ایرادی نداشته است. نظرات بزرگان چاپ شد که این فیلم ایرادی نداشته است، خدایی آن کسی که اعتراض می‌کرد مقصر بوده یا آن کسی که کاغذ را در جیبش قایم کرده بود؟»

روزنامه مردم سالاری، خرداد ۹۱ نوشت: پديده کفن پوشان از جمله پديده‌هاي سياسي، اجتماعی بود که در دوره اصلاحات به منظور فشار بر دولت و جريان اصلاح طلبي پديد آمد. اين جريان که گاهي از آن‌ها به عنوان نيروهاي فشار ياد مي‌شد به شکلي کاملا هماهنگ شده و بدون هيچ مانعي و البته بدون نياز به هرگونه مجوز قانوني براي راهپيمايي از وزارت کشور به خيابان‌ها آمده و عليه اقدامات و تصميمات دولت و يا اصلاح طلبان شعار سر مي‌دادند . اصلاح‌طلبان همواره اين گروه‌ها را ابزار قدرتي در دست اصولگرايان کهنه کار مي‌دانستند از جمله اقدامات مشهور اين گروه‌ها، ترور سعيد حجاريان و ماجراي سينما آفريقا است که به بهانه اکران و نمايش فيلم آدم‌برفي به اين سينما حمله شد و در اين جريان خانم بارداري که براي تماشاي فيلم آمده بود دچار سقط جنين شد.

سال ۱۳۹۱، سایت نامه در بخشی از گزارشی با عنوان «فیلم‌های مورد انتقاد انصار حزب‌الله»، نوشت:
انصار حزب‌الله که بیشترین مسئولیت خود را امر به معروف و نهی از منکر در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌داند تا امروز علیه فیلم‌هایی که مغایر با ارزش‌های اسلامی می‌دانستند بیانیه صادر کرده و تجمع کردند.


این گروه در برابر فیلم تحفه هند که در سال ۱۳۷۴ ساخته شد، اعتراضات گسترده‌ای را آغاز و در مقابل سینما قدس تهران تجمع کرد. این تجمع به درگیری و شکسته شدن شیشه‌های سینما و به گفته برخی منابع سقط جنین یک زن باردار انجامید. انصار حزب‌الله با بازی اکبر عبدی با لباس زنانه و رقص او در چند سکانس مخالف بودند.
«آدم برفی» به گفته برخی سینماگران پر سر و صداترین فیلم توقیفی محسوب می‌شود. پس از اکران محدود در جشنواره سیزدهم فیلم فجر، اکران عمومی این فیلم به دلیل برخی تجمع‌ها در شهرهای مختلف در ایران با مشکل مواجه شد.

 

اخبار سیاسی - انصاف نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------