آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

محسن رضایی واقعا به دنبال چیست؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در واکنش به دروغگو خواندن اصلاح طلبان
محسن رضایی واقعا به دنبال چیست؟

دکتر محسن رضایی از آن جمله افرادی است که چهل سال مبارزه می کنند تا بلکه به قدرت برسند اما ایشان باید بداند چنین افرادی، شخصیتشان در سیاست، شکل گرفته است و همچنین کاریزمای یک شخصیت سیاستمدار را دارند و در بدو ورود به رقابت، حداقل های بدنه اجتماعی را دارا هستند مواردی که برادر محسن، فاقد آنها می باشد.

جناب محسن رضایی دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اینستاگرام خود، مطلبی را منتشر کرده و ضمن انتقاد از اصلاح طلبان، آنان را دروغگو خوانده است.کاندیدای ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری در این مطلب نوشته است: «گفته بودم: از همه جریانات سیاسی، نامزد انتخاباتی در فهرست تایید شدگان وجود دارد. اصلاح‌طلبان 2.5 برابر کرسی‌های مجلس نامزد دارند و اصولگرایان تقریبا سه برابر و مستقل‌ها نیز تقریبا دو برابر کرسی‌های مجلس در این انتخابات نامزد دارند. قصدم این بود که ضمن بیان یک واقعیت و جلوگیری از برداشت‌های نامناسب، تا حد توان از ناامیدی مردم برای حضور در انتخابات، ممانعت کنم. در حالی که عده ای به دروغ طرح کردند که اصلاح طلبان در سراسر کشور حدود 30 نفر کاندیدا بیشتر ندارند.»

به نظر می رسد روانشناسی شخصیت سیاسی دکتر محسن رضایی، کار دشواری نباشد چراکه اقدامات سیاسی وی نیز؛ یا قابل پیش بینی هستند و یا پس از انجام، مشخص می شود که برای چه هدفی بوده است.

برادر محسن پس از حضور چندباره در انتخابات ریاست جمهوری و عدم توفیق در این کارزار، به نداشتن پایگاه اجتماعی پی برده است و لذا تلاش می کند از طریق برخی اقدامات، برای خود پایگاه اجتماعی فراهم نماید.

در میان اصلاح طلبان می دانند او نمی تواند به چنین هدفی از بدنه اصلاح طلب کشور دست یابد چراکه، جامعه نمی پذیرد شخصیتی نظامی، سودای قدرت سیاسی در سر داشته باشد و سبقه عملکردی برادر محسن نیز چندان با اصلاح طلبی، همخوانی ندارد.

 لذا او باید اهداف خود را در ظرفیت پایگاه اجتماعی اصولگرا جستجو کند . از این رو دو هدف طراحی می شود: 1- نمایش بیش از پیش قرابت با مقام معظم رهبری. 2- واکنش به اقدامات و سخنان اصلاح طلبان.

در مورد اول، مشاهده می شود که برادر محسن در سالهای اخیر،بلافاصله پس از سخنان و منویات رهبری معظم انقلاب، در نقش دانای کل و کسی که به زیر و بم موضوعات مختلف، آگاهی دارد ظاهر شده و تلاش می کند ضمن ابراز وفاداری چندباره، به نحوی وانمود کند که به موضوع، احاطه کامل دارد و بدین صورت، قرابت و نزدیکی به افکار و منویات مقام معظم رهبری را نمایش دهد تا از این موضوع، برای کسب نظر بدنه اصولگرایی بهره ببرد.

در مورد دوم، واکنش به اقدامات اصلاح طلبان در دستور قرار گرفته است تا شخصیت محسن رضایی فراموش نشود و کم کم بتواند جایگاهی سیاسی در جامعه کسب کند ولو با اینستاگرام.

تصور می کند با چنین رویه ای، کم کم به عنوان وزنه ای سیاسی در اردوگاه اصولگرایی تلقی خواهد شد و این موضوع سبب اجماع بر او در انتخابات های آتی می شود.

بنابراین کم کم فیتیله هجمه به اصلاح طلبان را بالا می کشد و در اظهار نظر اخیر خود، آنان را دروغگو خطاب می کند.

در رابطه با رد ادعاهای دکتر محسن رضایی در مورد تعداد کاندیداهای اصلاح طلب تایید شده، بارها مطالبی منتشر شده است. ایشان کافیست به لیست امید در سراسر کشور، نظری بیفکند. لیست امید تلفیقی از اصلاح طلبان، حامیان دولت و اصولگرایان معتدل است بدین مفهوم که همگی اصلاح طلب نیستند.

همین تلفیق در قالب لیست امید هم ناتوان از معرفی کاندیدا برای سراسر کشور بود چراکه در برخی حوزه ها، تماما از جبهه پایداری تایید شده بودند و کمترین قرابتی با لیست امید وجود نداشت. لذا اشاره به همین یک مورد، کافی است برای رد ادعای برادر محسن مبنی بر اینکه اصلاح طلبان، دو و نیم برابر کرسی های پارلمان، نامزد داشتند.

دکتر سردار محسن رضایی از آن جمله افرادی است که چهل سال مبارزه می کنند تا بلکه به قدرت برسند اما ایشان باید بداند چنین افرادی، شخصیتشان در سیاست، شکل گرفته است و همچنین کاریزمای یک شخصیت سیاستمدار را دارند و در بدو ورود به رقابت، حداقل های بدنه اجتماعی را دارا هستند مواردی که برادر محسن، فاقد آنها است.

و این نکته را هم باید سردار رضایی بداند که مردم ایران، او را به عنوان فرماندهی توانا در میدان مبارزه نظامی پذیرفته اند و اگر زمانی قرار بر این شود که فرمانده سپاه با رای مستقیم مردم انتخاب شود حتما محسن رضایی با اختلاف فاحشی، پیروز خواهد شد.

 

اخبار سیاسی - رویداد24

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------