آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

رئیس ستاد انتخابات کشور: وزارت کشور و شورای نگهبان درباره ابطال آرای مینوخالقی اختلاف نظر دارند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

روایت مقیمی ازاختلاف وزارت کشور و شورای نگهبان درباره ابطال آرای مینوخالقی/علت ابطال به او ابلاغ شده

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: هیات‌های اجرایی صحت در همه حوزه‌ها را تایید و به شورای نگهبان فرستاده‌اند و شورا تا به امروز تاییدیه 202 حوزه را به ما اعلام کرده است.

محمد حسین مقیمی در حاشیه مراسم ختم والده همسر رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که قضیه ابطال آراء در اصفهان به کجا رسید؟ تصریح کرد: انتخابات به مانند استانهای دیگر در اصفهان برگزار شد اما شورای نگهبان درباره انتخابات این استان نظراتی را مطرح کرد و وزارت کشور نیز در حال بررسی این موضوع است و انشاء الله نظرات خود را اعلام خواهد کرد.

قائم مقام وزیر کشور درامور سیاسی تأکید کرد: نظر شورای نگهبان و حوزه سیاسی وزارت کشور درباره انتخابات اصفهان از منظر حقوقی متفاوت است.

مقیمی درباره علت ابطال منتخب سوم اصفهان با بیان اینکه علت به خود این شخص اعلام شده است اظهار کرد: این موضوع را باید از شورای نگهبان سوال بکنید. هنوز انتخابات در 5 حوزه  دیگر نیز از سوی شورای نگهبان تأیید نشده است. طبق اعلام نظر سخنگوی شورای نگهبان در 4 حوزه بازرس فرستاده شده و در یک حوزه دیگر نیز بازشماری آراء صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا روند تأیید برگزاری انتخابات از سوی شورای نگهبان خللی را در برگزاری دور دوم انتخابات ایجاد نخواهد کرد، افزود: روند اتخاذ شده از سوی شورا  هیچ مشکلی را در برگزاری دور دوم انتخابات ایجاد نمی کند.

وی تأکید کرد: ما به عنوان وزارت کشور که برگزار کننده انتخابات هستیم برگزاری انتخابات در تمام کشور را تأیید کردیم و به شورای نگهبان ارسال کرده ایم که طبق آن تا به امروز شورای نگهبان نتایج تأیید برگزاری انتخابات در 202  حوزه را تأیید کرده است و 5  حوزه باقی مانده است.

مقیمی درباره اینکه آیا اختلافی میان شورای نگهبان و وزارت کشور درباره برگزاری انتخابات وجود دارد، گفت: وزارت کشور وظیفه قانونی اش اجرای انتخابات است که در این موضوع به خوبی از عهده وظیفه خود برآمده و شورای نگهبان نیز وظیفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد، لذا هر دو نهاد طبق وظایف قانونی خود به ایفای نقششان می پردازند.

 

اخبار سیاسی - میزان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------