آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

آیت الله هاشمی: انفجار اطلاعات از طریق رسانه‌های مجازی منجر به شکسته شدن دیوارهای سانسور شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتشار واقعیت‌های آلوده به اهداف جناحی و تک رسانه‌ای بودن را سازگار با دنیای ارتباطات کنونی ندانست و افزود: مردم به دنبال کشف واقعیت‌ها بوده و با آگاهی کسب شده توسط خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز در ادامه دیدارهای نوروزی، به مناسبت سال نو با ابراز تأسف از حوادث تروریستی اخیر در کشورهای بلژیک و پاکستان و همچنین اوضاع آشفته کشورهای افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و سایر نقاط، خاطر نشان کرد: گروه‌های تروریستی از جمله داعش که اخیراً به سلاح شیمیایی نیز دست پیدا کرده، تبدیل به ویروس بسیار خطرناکی شده که در همه جای دنیا در حال عضوگیری، انجام کارهای تروریستی و اقدامات جنایتکارانه است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در جلسه با اعضای مجلس خبرگان رهبری درخصوص پرهیز از اختلافات مذهبی، اظهار داشت: ریشه جنگ‌های منطقه به دلیل اختلافات دینی و مذهبی است و ما باید با هوشیاری و رفتاری توأم با آرامش و عقلانیت، آتش جنگ‌های مذهبی را که هر روز شعله‌ورتر می‌شود، خاموش کنیم.

وی با تأکید و تحسین امنیت ایران در شرایط آشفته منطقه، گفت: در این شرایط انتخابات حساس مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را با حضور حداکثری مردم بدون کوچکترین درگیری برگزار کردیم که باعث تقویت اقتدار ایران در مجامع بین‌المللی شد.

هاشمی رفسنجانی، در ادامه با تأکید بر اینکه مردم با حضور آگاهانه خود در انتخابات 92 و 94 دو گام بلند پیروزمندانه را برداشتند، تصریح کرد: انفجار اطلاعات از طریق رسانه‌های مجازی منجر به شکسته شدن دیوارهای سانسور و تصمیم‌سازی توسط مردم گردید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتشار واقعیت‌های آلوده به اهداف جناحی و تک رسانه‌ای بودن را سازگار با دنیای ارتباطات کنونی ندانست و افزود: مردم به دنبال کشف واقعیت‌ها بوده و با آگاهی کسب شده توسط خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خویش با اشاره به شعار امسال، اقدام و عمل برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی اساس سیاست‌های کلی نظام بود که پس از تصویب مجمع و تأیید مقام معظم رهبری ابلاغ گردید.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به بازدید نوروزی خود از فازهای تولید و پالایش گاز و پتروشیمی در منطقه صنعتی پارس جنوبی با اشاره به موقعیت استراتژیک این منطق عظیم اقتصادی و صنعتی در تحولات کشور و منطقه را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و برقرای ارتباط علمی و عملی بین شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تولیدی به ویژه در منطقه پارس جنوبی خواهیم توانست یک تمدن جدید با محوریت انرژی و نفت و گاز در سراسر سواحل جنوب ایجاد نماییم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه براساس اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز ایران، باید توسعه دانش محور باشد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد شبکه ساها که 7500 آزمایشگاه و 3500 کارگاه را تحت پوشش قرار داده است و همچنین ایجاد شهرک‌های فناوری آزاد (شفا) در جهت توسعه دانش محور گام بر می‌دارد.

 

 اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------