آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

جمعی از جوانان اصلاح‌طلب در حمایت از مینو خالقی: باید پاسخگوی مردم باشیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جمعی از جوانان اصلاح‌طلب استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای نکاتی را درباره انتخابات هفتم اسفند ماه این استان و مسئله رد صلاحیت خانم مینو خالقی مطرح کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آنا، در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: ما جوانان اصلاح‌طلب به عنوان کسانی که کوی به کوی و خیابان به خیابان این شهر را درنوردیدیم تا مردم را به این باور برسانیم که حضور آنها در صحنه و انتخاب آنها در میان گزینه‌های موجود می‌تواند آینده‌ای بهتر را برای آنها بسازد امروز باید پاسخگوی همان مردم باشیم، چون وقتی در برابر سوال متداول آنها مبنی بر عدم شناخت کاندیداها قرار می‌گرفتیم به آنها تضمین می‌دادیم که این افراد کسانی هستند که هم مورد تایید نظام و نماینده نظارتی آن در انتخابات(شورای نگهبان) هستند و هم مورد تایید سران جبهه اصلاحات.

در ادامه این بیانیه با اشاره به مسئله رد صلاحیت یکی از خانم مینو خالقی می‌افزاید: در صورت رد صلاحیت سرکار خانم مینو خالقی، چگونه می‌توانید پاسخگوی افرادی باشید که برای انتخاب شخص ایشان پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند؟

همچنین متذکر می‌شود: دلایل و مستندات ابطال آرای خانم خالقی و ماده ناظر بر ابطال آرای یک منتخب در این مرحله و به این شکل را رسما اعلام نمایید.

این جوانان در بیانیه خود در خواست کرده‌اند: به صورت شفاف و صریح اعلام شود بر اساس کدام بند قانون انتخابات کشور و در حالی که قبل از تایید نهایی انتخابات در اصفهان یکی از منتخبین را حذف نموده‌اید(چه با رد صلاحیت و چه با ابطال آرا) و شخص دیگری با داشتن بیش از 25 درصد آرا و به عنوان نفر ششم در صحنه حاضر است قصد برگزاری انتخابات میان دوره‌ای را دارید!؟

این بیانیه با اشاره به قانون انتخابات تصریح می‌کند: طبق قانون انتخابات پس از پایان رأی‌گیری وزارت کشور موظف است اعتبارنامه کلیه منتخبین را صادر کند، مگر این که شورای نگهبان کل انتخابات را باطل کند. اکنون که انتخابات اصفهان به صورت کلی تایید شده است، وزارت کشور موظف است اعتبارنامه خانم مینو خالقی را صادر کند. بنابراین اظهار نظر استاندار اصفهان که تصمیم نهایی با شورای نگهبان است وجاهت قانونی ندارد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: متن صریح قانون انتخابات سه نوع ابطال رای را در خود دارد که شامل ابطال برگ رأی، ابطال صندوق رأی‌گیری و ابطال کلیه آرای حوزه انتخابیه است که هیچکدام از این روش‌ها در مورد خانم خالقی اجرا نشده است و ابطال رأی یک نفر و تایید چهار نفر دیگر بر روی همان برگ رأی در هیچ کجای قانون انتخابات وجود ندارد.

این جوانان اصلاح‌طلب استان اصفهان در پایان بیانیه خود اعلام کرده‌اند: بار دیگر از مردم شریف اصفهان به خاطر حضور حماسی در انتخابات هفتم اسفند ماه و پس از آن پیگیری مستمر و مسئولانه نتایج انتخابات قدردانی نموده و امیدواریم مسئولان محترم پاسخ درخوری به ابهامات ما و این مردم بزرگوار دهند

 

اخبار سیاسی - آنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------